fastescobanner

تنیس “ورزشی” زیبا؛ سن قانونی صغیر (گزارش)

[ad_1]

نیمه نهایی تنیس آزاد ملبورن، اولین گرند اسلم سال 2022، داستانی شنیدنی بود که روند سریع ستاره شدن در این عرصه بین المللی محبوب و گران قیمت را نشان می دهد. این مسابقه بین فلیکس او جی آلیاسیم، 21 ساله، از کانادا و دانیل مدودف، 25 ساله، از روسیه بود. نیمه نهایی مسابقات آزاد آمریکا 2021 چند ماه پیش با پیروزی تنیسور روسی به پایان رسید. برنده 4 ساعت و 42 دقیقه بعد اعلام شد و میلیون ها بیننده در ملبورن و بینندگان تلویزیون و اینترنت تا آخرین لحظه نتوانستند برنده را بشناسند.

با بیش از 153 میلیون دلار جوایز نقدی، نواک جوکوویچ یکی از تنها سه بازیکنی است که در تاریخ بیش از 100 میلیون دلار در جوایز تنیس حرفه ای مردان برنده شده است. او در فینال مسابقات آزاد آمریکا به دانیل مدودف باخت و بیست و یکمین عنوان گرند اسلم خود را به دست آورد. این ستاره در سال 1996 متولد شد و زمانی که جوکوویچ وارد دنیای تنیس شد، تنها شش سال داشت. 25 سال بعد، در اولین گرند اسلم 2021، مدودف از نردبان بالا رفت و در اوج آمادگی جسمانی و روحی به فینال مسابقات آزاد استرالیا رسید. جایی که او به جوکوویچ کهنه کار شکست خورد اما در آخرین گرند اسلم همان سال یقه ستاره 34 ساله را گرفت و قهرمان US Open شد. با همان نتیجه دلخواه: سه به صفر …

مدودف اولین عنوان اصلی خود را برای انتقام از فینال استرالیا با شکست 3-0 جوکوویچ در ایالات متحده در آخرین گرند اسلم فصل به دست آورد.

مدودف با این برد سال را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند تا پس از چند سال عنوان پدیده کنار نامش به ستاره تبدیل شود. او دیگر ستاره نبود. ستاره ای که جوکوویچ را در سه ست متوالی به زانو درآورد و اولین گرند اسلم خود را در ۲۵ سالگی به دست آورد. در اوایل سال 2022 و اولین گرند اسلم فصل، ستاره روسی پس از اخراج جوکوویچ از استرالیا به دلیل عدم دریافت واکسن کرونا، وارد مسابقات شد. او کار خود را در زمین آبی به عنوان بازیکن قهرمانی گرند اسلم قبلی و دور نهایی مسابقات قهرمانی استرالیا آغاز کرد. سرزمینی که می خواست این بار با قهرمانی با آن خداحافظی کند. اما در راه رسیدن به این هدف، دانیال با مانعی سخت و غیرمنتظره مواجه شد. مانعی که یک پدیده بود و بازی را تبدیل به یک بازی ستاره ای و پدیده ای کرد. این بار مدودف ستاره مسابقه بود و در ابتدای مسیر قهرمانی حریف را گرفت. فلیکس او جی آلیاسیم 21 ساله برای بازی با مدودف در دوئل با جوکوویچ تنیسور 21 ساله کانادایی آمد. اوج در اولین تجربه خود از رقابت در گرند اسلم آمریکا به نیمه نهایی مسابقات آزاد فرانسه رسید اما با نتیجه 3-0 مغلوب مدودف شد.

پس از یک استراحت کوتاه و پس از تعطیلات کریسمس، هر دو ورزشگاه در استرالیا بودند و به یک مرحله بالاتر از دور قبل رسیدند. دیدار نیمه نهایی آلیاسیم و مدودف دقایقی پیش پس از جدال 4 ساعت و 42 دقیقه ای با تنیسور روس به پایان رسید. OJ Aliaseem فراتر از حد انتظار رفت و دو ست اول را برد. مدودف با غلبه بر جوکو در فینال اوپن آمریکا، در ابتدای دوره ریاست خود دو ساعت عقب بود و دو امتیاز عقب بود. شرایط تا آخرین دقیقه ست سوم بد بود اما مدودف قصد باخت را نداشت و 7 بر 6 پیروز شد. در ست چهارم نیز همین وضعیت را شاهد بودیم و آلیاسیم به امتیاز بازی رفت اما مدودف 7 بر 5 پیروز شد و با ضربات حساب شده دو بر دو به تساوی رسید که بازی را بسیار جدی کرد.

آلیاسیم استرالیایی که در نیمه نهایی 3-0 مغلوب مدودف شد، مانند آلیاسیم آمریکایی نبود. او این بار در نوجوانی از تنیس لذت می برد، اما با تجربه تر و قوی تر شد و دو ست اول را برد و به ست پنجم راه یافت.

در این مسابقه که حدود پنج ساعت به طول انجامید، بهترین تنیس بازان جوان حضور داشتند. روند ستاره شدن حتی پس از پیر شدن سوپراستارهایی مانند نادال و فدرر نیز ادامه دارد و دنیای تنیس بار دیگر جذابیت تنیس را با تلاش برای معرفی جوانانی با نرخ و میزان موفقیت بالا نشان داده است. تکنیک های لازم را فراگرفت و با شرکت در عرصه های وسیع در طول فرآیند رشد و یادگیری، تجربه لازم را به دست آورد. نتیجه این فرآیند بهترین کیفیت در رقابت خواهد بود. چیزی که می توان آن را صغیر قانونی نامید. در این فرآیند، شما فردی را که در اوج آمادگی جسمانی و بیولوژیکی (محدوده 18 تا 28) قرار دارد، از یک ورزشکار با استعداد بی تجربه به ستاره ای تبدیل می کنید که قادر است به بالاترین کیفیت ممکن با کمترین میزان خطا دست یابد تا به موفقیت برسد. در اینجا تقویم اصلاح نشده است، اما روند شناسایی و پرورش استعدادها، شروع سریع و طول عمر طولانی شده است.

آلیاسیم در ست پایانی 6 بر 4 مغلوب مدودف شد، اما با توجه به اینکه تنها 21 سال سن دارد، شکست چندانی نداشت. او برای بار دوم مغلوب مدودف شد و از صعود به دور بعد بازماند، اما کیفیت تنیس او در مقابل ستاره روسی به قدری بالا بود که از قبل می‌توانست با اعتماد به نفس بالا پیش‌بینی کرد که او یک ستاره خواهد شد. چه اتفاقی برای ایجاد نسل جدیدی از تنیس بازان می افتد. جوانان 21 تا 25 ساله که توانایی های زیادی دارند و آینده از آن آنهاست. در حالی که خانواده اش از توگو نقل مکان کردند، او در کودکی به دلیل فرآیند استعدادیابی سریع به آکادمی های تنیس منتقل شد و از پاییز 2014، زمانی که چهارده ساله بود، به عضویت مرکز آموزش تنیس ملی کانادا در مونترال درآمد. . او با این بازی تنیس را آموخت و در 21 سالگی در راهی است که قطعا مشخص خواهد شد.

آلیاسیم به مدودف که 4 سال از او بزرگتر بود اما به مرحله بلوغ فنی رسیده بود که ست پنجم در لحظات حساسی برای او آغاز شد، با سه امتیاز متوالی یا شرایط بدنی بالای بازیکن 21 ساله اش. رقیب معنای واقعی تنیس «بازی» است و از هر لحظه لذت ببرید. این چرخه ای است که تا حد امکان به آرامی اجرا می شود و به تدریج بازیکنان تنیس را از رویدادهای نوظهور به ستاره های جوانی تبدیل می کند که در دهه های گذشته توانایی فنی خود را نسبت به همتایان خود بهبود بخشیده اند. ستاره هایی که قطعا می توانند صنعت تنیس را مانند ستاره های قبلی سرپا نگه دارند و افتخار کنند.

نویسنده: سعید عبدی

مسابقه امروز به قدری زیبا و دراماتیک بود که توییتر رسمی مسابقه به طعم جالب و فناوری سیری در آیفون اشاره کرد. او بازی مدودف و آلیاسیم را یک بازی حماسی توصیف کرده است.

مدودف در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم چهارم یونانی 23 ساله خود می رود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما