عادت های بدی که باعث پیری چشم می شود

[ad_1]

با افزایش سن، چشم انسان در سنین پایین عملکرد و قدرت خود را از دست می دهد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد میانسال شروع به ساخت عینک می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عوامل زیادی بر عملکرد چشم پس از بلوغ تاثیر می گذارد. همچنین پیروی نکردن از عادات بد، عمر چشم ها را کوتاه می کند و گاهی منجر به نابینایی می شود.

1. نور خورشید

نور خورشید حاوی اشعه‌های مضر زیادی است که بر سلامت چشم تأثیر منفی می‌گذارد، به این معنی که نه تنها نگاه مستقیم به خورشید، بلکه انعکاس نور خورشید بر روی اشعه‌های فرابنفش نیز آسیب جدی به چشم می‌زند. به همین دلیل اغلب توصیه می شود در روزهای آفتابی از کلاه حاشیه دار یا عینک آفتابی استفاده کنید.

2. تغذیه

تغذیه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامت چشم دارد. خوردن غذاهای فرآوری شده می تواند باعث سوزش چشم و کاهش عمر آن شود، اما میوه ها و غذاهای طبیعی تاثیر مثبتی بر سلامت چشم دارند.

3. به طور مرتب پلک بزنید

از نگاه مکرر به یک صفحه، به خصوص صفحات دیجیتال خودداری کنید. برای افزایش آرامش چشم بهتر است در این دوران پلک زدن را افزایش دهید.

4. جوان نگه داشتن سلول های چشم

سلول های چشم عواملی هستند که باعث پیری و ضعیف شدن چشم می شوند. رژیم غذایی مناسب برای جوان نگه داشتن سلول های چشم، مانند انواع پروتئین ها و ویتامین های طبیعی.

5. لوازم آرایشی شیمیایی

هنگام استفاده از انواع لوازم آرایشی و کرم های بهداشتی شیمیایی در نزدیکی چشم، استفاده مکرر از لوازم آرایشی غیر استاندارد در صورت آسیب شدید به این قسمت از بدن می تواند منجر به کاهش دید شدید شود.

6. از استرس دوری کنید

چشم ها ارزش استرس شما را اندازه می گیرند، بنابراین مهم است که تا حد امکان از همه عوامل استرس زا دوری کنید، زیرا استرس بیش از حد می تواند برای همیشه توانایی چشم را از کار بیندازد یا حداقل آن را مختل کند. می رسد.

7. مالش چشم

مالش مکرر چشم ها می تواند باعث آسیب میکروواسکولار به رگ های خونی کوچک زیر پوست شود. این باعث سیاهی و تورم می شود. مالیدن چشم ها باعث پیری زودرس پوست دور چشم و چین و چروک و افتادگی پلک می شود.

8. از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار باعث استرس اکسیداتیو بر روی بافت های سراسر بدن می شود. در چشم ها، شبکیه و مرکز عدسی مستعدترین مناطق هستند. به گفته چشم پزشکان و پزشکان، دود باعث تحریک ساختارهای ظریف قرنیه می شود که می تواند باعث خشکی و قرمزی چشم شود.

9. از کم خوابی خودداری کنید

خواب کافی در شب می تواند روند پیری چشم ها را تسریع کند. این می تواند باعث خونریزی از چشم و تاری دید شود. در مدت طولانی با استراحت ناکافی، فشار چشم می‌تواند باعث ایجاد رگ‌های خونی شود که باعث قرمزی و التهاب چشم‌ها می‌شود.

10. به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید

این یک تصور غلط رایج است که فقط در صورت داشتن مشکلات بینایی باید به چشم پزشک مراجعه کنید. فراموش نکنید که سال ها به چشم پزشک مراجعه کنید تا از سلامت چشمان خود مطمئن شوید. اگر مشکلات چشمی دارید، درمان آنها راحت تر و هزینه کمتری دارند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما