تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

[ad_1]

محققان این استارت آپ مستقر در شیکاگو از میکروب های چشمه های آب گرم پارک ملی یلوستون برای تولید گوشت گیاهی برای استفاده در هات داگ، ناگت و برگر استفاده می کنند.

تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

دانشمندان Startup Nature Find روشی ابداع کرده اند که میکروارگانیسم ها را به پروتئین تبدیل می کند. دانشمندان برای این کار از حیوانی به نام «دوست شدید» استفاده می کنند. این قارچ که یک سویه قارچی است، می تواند در محیط های خشن زنده بماند و زمانی که در یک محیط کنترل شده رشد می کند، مقادیر زیادی پروتئین کامل تولید می کند.

تبدیل میکروارگانیسم ها به پروتئین با دادن گلیسیرین و نشاسته به این جانوران آغاز می شود و با فرآیند تخمیر پایان می یابد که «پروتئین فی» تولید می کند. وای فای یک پروتئین کامل غیر حیوانی است که حاوی هر 9 اسید آمینه و سرشار از فیبر و ویتامین است و نسبت به پروتئین های معمولی به خاک و خاک کمتری نیاز دارد.

Extremophile یا Extremophile به گروهی از موجودات اطلاق می شود که در محیط های فیزیکی یا شیمیایی خشن زندگی می کنند که در آن اکثر گونه ها به طور کلی غیرممکن هستند. به هر باکتری قدیمی که در محیطی خاص با دما و نمک زیاد زندگی می کند، قوی دوست نیز می گویند.

تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

تولید پروتئین های سنتی مانند نخود و سویا و یا پرورش دام و طیور علاوه بر زمان بر بودن، نیاز به خاک، انرژی و آب زیادی دارد. با این حال، روش Nature Find را می توان در زمینی به مساحت 35000 فوت مربع انجام داد، جایی که میکروارگانیسم ها می توانند به طور مداوم تکثیر شوند.

توماس جوناس، مدیر عامل نیچر فایند، به Food Navigator گفت: «میکروب‌ها می‌توانند در عرض چند ساعت بکشند. [زیست توده خود را]آنها دو برابر می شوند و فصل رشد آنها 24 ساعت در روز، هفت روز هفته و در مجموع 365 روز در سال است. این تصور در حال افزایش است که این میکروب ها بسیار موثر هستند. آنها پروتئین می سازند و این کار را خیلی سریع انجام می دهند، بنابراین بعد از چند ماه مجبور نیستید بذر بکارید و برداشت کنید و می توانید کنترل کاملی بر محیط داشته باشید.

کارونا راوال، مدیر ارشد بازاریابی در استارت آپ Nature’s Fynd، به Cowboy State Daily گفت که این ایده در سال 2009 توسط مارک کوزوبال، یکی از بنیانگذاران شرکت مطرح شد.

تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

کوسوبل در آن زمان دانشجو بود و با همکاری بنیاد ملی علوم و ناسا مشغول تحقیق بر روی دوستان نزدیک در پارک ملی یلوستون بود.

راوال گفت: «در آن زمان، نمونه‌هایی از چشمه‌های آب گرم اسیدی را بدون اثرات نامطلوب بر منطقه جمع‌آوری کردند. در واقع، لازم نیست برای جمع آوری نمونه دیگری به یلوستون برگردیم، زیرا میکروبی به نام “Fusarium strain flavolapis” را تخمیر می کنیم تا پروتئین های WiFi بسازیم.

کلید تبدیل میکروارگانیسم ها به پروتئین، فرآیند تخمیر است که توسط Startup Nature Find استفاده می شود.

محققان این استارت‌آپ فناوری تخمیر سطح مایع را برای رشد وای‌فای توسعه داده‌اند که از سینی‌های متعدد در ساختارهای ایستاده متعدد در محفظه رشد استفاده می‌کند، جایی که میکروارگانیسم‌ها با مواد مغذی تغذیه می‌شوند تا فرآیند تشکیل پروتئین بالا را آغاز کنند. در عرض چند روز، رشته‌ها رشد می‌کنند و در ساختاری حصیر مانند به هم می‌رسند و بافت ماهیچه‌مانند را تشکیل می‌دهند.

تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

داخل سینی، نودل ها را بخارپز می کنند، فشار می دهند، شسته و سپس برش می دهند و اجازه می دهند به صورت مایع، جامد یا پودر درآیند تا انواع ظروف را تشکیل دهند.

این شرکت در ویدئویی که منتشر کرده است، ادعا می کند که میکروب های یلوستون می توانند بدون نیاز به آفتاب، باران یا خاک، غذای خوشمزه ای را برای هر کسی، در هر مکان و در هر زمان ایجاد کنند.

راوی فیلم گفت: این روش برای تمام هشت میلیارد نفر در جهان ایده آل است و به این معنی است که می توانیم با هم نفس بکشیم و زمین را آرام کنیم.

تولید همبرگر و ناگت سبزیجات از میکروارگانیسم های آبزی

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما