تکنیک های مختلف مطالعه

[ad_1]

آموزش تکنیک های مختلف خواندن و زمان استفاده از آنها به دانش آموزان بسیار مهم است، به ویژه در هنگام امتحانات که زمان محدود است و دانش آموزان به حافظه دقیق، یادگیری و مهارت های خواندن نیاز دارند.

چهار نوع اصلی از تکنیک های خواندن وجود دارد:

نکات کلیدی (کلاهبرداری)
اسکن کردن
شدید، قوی
رایگان (گسترده)

نکات کلیدی تکنیک

تکنیک نقطه کلیدی زمانی استفاده می شود که می خواهید نگاهی گذرا به محتوا داشته باشید تا ایده را به دست آورید. برای استفاده از این روش، پاراگراف اول و آخر را بخوانید و تمام عناوین پررنگ را ببینید.

این تکنیک برای دانستن موضوع متن در سطح اولیه آن مفید است.

این تکنیک معمولا برای خواندن یک مجله یا روزنامه استفاده می شود و به ورود سریع و ذهنی مقالاتی که ممکن است علاقه بیشتری به خواندن آنها داشته باشید کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید از این تکنیک برای یافتن نام ها در دفترچه تلفن استفاده کنید.

اگر این روش خاص را به خوبی تمرین کنید، می توانید به سرعت 700 کلمه در دقیقه برسید. برای رسیدن به این هدف می توانید از دوره های تندخوانی سنتی و مدرن استفاده کنید.

تکنیک اصلی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. چگونه؟ شما ایده های اساسی آنچه می خوانید را درک می کنید، اما انتظار ندارید با استفاده از این روش درک بهتری از کل متن به دست آورید. با این حال، اگر هدف شما پیش نمایش متن برای درک بهتر آن است، این روش برای شما مناسب است، زیرا شما را برای مطالعه عمیق آماده می کند.

به گفته نویسنده و متخصص یادگیری پت ویمن، تکنیک کلید بهترین ایده ها برای بررسی و شکل دادن به تصویر ذهنی است که به تقویت حافظه کمک می کند.

این روش حفظ مطالبی را که باید بخوانید بسیار آسان می کند.

ابتدا به فهرست مطالب نگاه کنید.
عناوین فرعی هر فصل را مرور کنید.
پاراگراف اول این بخش را سریع بخوانید.
هر چیزی که با حروف پررنگ یا مورب نوشته شده را بررسی کنید.
اگر خلاصه فصلی وجود دارد، زمان خوبی برای بررسی آن است.

این پنج نکته ذهن شما را برای مرور عنوان فصل آماده می کند. پس از آن می توانید از روش اسکن برای یافتن ایده های مهم و خاص استفاده کنید.

تکنیک بررسی

تصور کنید در حال بازدید از یک شهر تاریخی هستید و یک کتاب راهنما در دست دارید. به احتمال زیاد، شما فقط به دنبال یک کتاب راهنما خواهید بود تا مکانی را پیدا کنید که برای دیدن آن جذاب باشد.

نگاه، همانطور که از نامش پیداست، به معنای دنبال کردن جملات با یک نگاه سریع برای یافتن اطلاعات ساده است. در این صورت شما به دنبال کلمات یا عبارات خاصی هستید که اطلاعات بیشتری را ارائه کرده و به سوالات احتمالی شما پاسخ دهد.

جالب توجه است، طبق تحقیقات، خواندن از روی صفحه نمایش کامپیوتر در واقع در مسیرهای بررسی موثر اختلال ایجاد می کند. بنابراین بهتر است متون را از روی کتاب یا مقاله بخوانید تا سریعتر آنها را بفهمید.

چیزهایی که گاهی اوقات دانش آموزان زیاد به آن توجه نمی کنند تصاویر هستند. در اجرای تکنیک بررسی باید به تصاویر و همچنین مقدمه و نتیجه گیری توجه کنید.

تکنیک های مختلف مطالعه

تکنیک متمرکز

برای استفاده از این تکنیک باید اهداف روشنی در ذهن داشته باشید. به یاد داشته باشید که این تکنیک نسبت به تکنیک نقطه کانونی و مرور زمان‌برتر است.

اگر لازم است تاریخچه رویدادها را در یک متن طولانی وارد کنید، باید از تکنیک مرکزی استفاده کنید.

این نوع خواندن برای زبان آموزان بسیار مفید است، زیرا به آنها کمک می کند تا کلمات موجود در متن و معنای آنها را درک کنند. علاوه بر این، به حفظ اطلاعات برای مدت زمان طولانی‌تری کمک می‌کند و دانش به دست آمده از خواندن روی حافظه بلندمدت شما متمرکز می‌ماند.

این یکی از دلایلی است که شب قبل از امتحان نمی توان حجم زیادی از اطلاعات را خواند. دانش آموزان تمایل به این کار دارند و از هیچ فرآیند مطالعه ای به طور موثر استفاده نمی کنند و توجه خاصی به تکنیک مرکزی ندارند. آنها می توانند پاسخ های آزمون را حفظ کنند، اما به زودی همه چیز را فراموش می کنند.

تکنیک های خواندن رایگان

مطالعه رایگان نوعی سرگرمی است. از آنجایی که یک عنصر سرگرم کننده در آن وجود دارد، بعید است که دانش آموزان از این تکنیک برای خواندن متنی استفاده کنند که به آن علاقه ای ندارند. این تکنیک نیازمند رمزگشایی و تحلیل روان متن و محتوای مدرن است. اگر متن سخت باشد و هر چند دقیقه یکبار مکث کنید تا بفهمید چه چیزی گفته می شود یا به دنبال معنی کلمات جدید هستید، تمرکز خود را از دست می دهید و افکارتان گم می شوند.

نکته: از نکات کلیدی و تکنیک های مرور برای تقویت مهارت های عمومی خواندن به خصوص برای امتحانات استفاده کنید.

آیا توانایی یادگیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز ژنتیکی است؟

جای تعجب نیست که کودکان هوش خود را با والدین خود مقایسه می کنند. در بیشتر موارد، فرزندان والدین شاغل باهوش ترند.

اما توجه به این نکته ضروری است که هوش تحصیلی تنها یک نوع هوش است و حتی یک استاد دانشگاه با هوش علمی بالاتر می تواند درمانده ترین فرد باشد و مشکلات ساده را حل نکند.

مفهوم هوش بسیار پیچیده و متنوع است و محدود کردن آن به یک کلمه به معنای برجسته کردن معانی متعددی است که هوش را در بر می گیرد.

دانشمندان هیچ ارتباط قابل درک بین ژن های ما و توانایی ما در یادگیری و هوش پیدا نکرده اند.

هیچ آزمایش DNA ژنتیکی وجود ندارد که بتواند هوش را تشخیص دهد، زیرا هوش نتیجه محیط است. به همین دلیل، فرزندان والدین شاغل باهوش‌تر به نظر می‌رسند، زیرا آنها را مستقیم یا غیرمستقیم به سمت هوش سوق می‌دهند.

همچنین مشهود است والدینی که نسبت به فرزندان خود بی توجهی می کنند و او را به انجام وظایف تربیتی تشویق نمی کنند، در فرزندان خود عملکرد خوبی ندارند و در نتیجه این کودکان از هوش کمتری به نظر می رسند.

منبع: جیغ

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما