جام یاشارد اوغلو ترکیه ۲ 3 طلا و یک برنز برای ایران – ورزش 3

[ad_1]

کد خبر: 1812910 |
09 اسفند 1400 ساعت 00:48 |
3,261 بازدید |

0
نظرات

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب چهار مدال در رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشارد اوغلو ترکیه به کار خود پایان داد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشارد اوغلو ترکیه به عنوان یکی از رقابت های رنکینگ کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 7 و 8 اسفندماه در استانبول برگزار شد که در پایان نمایندگان کشورمان یک مدال طلا و یک برنز کسب کرد.

امیرمحمد یزدانی در 70 کیلوگرم، احمد بازاری در 92 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم به ترتیب مدال طلا و برنز را از آن خود کردند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است.

در وزن 57 کیلوگرم سیدعلی عظیمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 14 بر 4 مغلوب بکا بوجیاشویلی از گرجستان شد که با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، عظیمی به گروه بازنده ها صعود کرد. در مقابل Zinabazar، Prison Baud مغولستان 8-0 عقب افتاد، از دست آسیب دید و ناک اوت شد.

در وزن 61 کیلوگرم سعید انوری و محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف هم رفتند که یخکشی با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و سلیمان آتالی ترکیه دارنده مدال نقره و برنز جهان را شکست داد و به فینال راه یافت. یخشی در این مرحله مقابل راوی کومار دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از هند با نتیجه 9 بر 2 شکست خورد و به رده بندی صعود کرد. وی مقابل نیکلاس مگالودز از آمریکا با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و پنجم شد. سعید انوری در وزن 61 کیلوگرم نیز به دلیل شکست سرد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی غیاثی با نتیجه 10 بر صفر رحمان رحیم پور دیگر نماینده کشورمان را شکست داد. آنها در دور دوم مقابل شیملا ممدوف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر شکست خوردند و با توجه به حضور حریف خود در فینال راهی گروه بازنده ها شدند. رحمان رحیم پور دیگر نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر برنده ترین مدال نقره اروپا ترکیه ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر لاوان کلیکاشویلی از گرجستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 ژورابی یاکوبشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در این دیدار با شکست 8 بر 2 جیمز گرین دارنده مدال های نقره و برنز جهان آمریکایی به مدال طلا دست یافت.

علی اکبر فضلی دیگر نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 جردن الیور از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد مقابل جیمز گرین دارنده مدال های نقره و برنز جهان آمریکا با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با حضور این کشتی گیر در فینال شکست خورد. 11-4 بود و مسیر مسابقه رتبه بندی شد. فضلی در این دیدار با نتیجه 8 بر 4 مغلوب ویکتور راسادین از روسیه شد و ضربه فنی و پنجمی را متحمل شد.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر عبدالله عبدالکریم از کویت را شکست داد و چهارمین دیدار فینال شد. آنها باکیانوف از قزاقستان را با نتیجه 11 بر 2 شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند. فیروزپور در این مرحله مقابل سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ترکیه در حالی که 5 بر 1 عقب بود از کشتی مصدوم شد و کشتی را رها کرد و به دلیل این مصدومیت در دیدار رده بندی نیز شکست خورد.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 13 بر 2 دولت یرگاش قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی گامکرلیدزه از گرجستان را 10 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل جردن بروس قهرمان جهان و المپیک آمریکا شد، در حالی که کشتی با نتیجه تک به تک بود، داوران به حریف آمریکایی هشدار دادند که یک امتیاز دیگر بدهد و در نهایت شکست خورد. نتیجه 2 بر 1 مقابل این کشتی گیر. برای دسته بندی ملاقات کنید آنها در این دیدار با شکست 5 بر 4 گادی مراد علیخمایف از روسیه به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 86 کیلوگرم علی منصوری در دور نخست با نتیجه 9 بر 12 و ضربه فنی احمد باتوهان کش از ترکیه را 9 بر 12 شکست داد. وی در دور بعد ساندیپ مان از هند را با نتیجه 8 بر 5 شکست داد و از جلو ضربه فنی شد. منصوری در دور سوم و یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مغلوب لارس شفل از آلمان شد و در مرحله نیمه نهایی توسط این کشتی گیر حذف شد. در این وزنه برداری مجتبی اصغری دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر جردن بینباسورن از مغولستان را شکست داد. وی در دور بعد و یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مغلوب اردن دارنده مدال نقره جهان ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال جزئی در گروه بازنده ها قرار گرفت. در این گروه مقابل گادی مراد ماگومدیسیدوف دارنده مدال نقره جهان زیر 23 سال آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در وزن 92 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست مرلان چنیبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آنها در این مرحله الخان اسدوف از قزاقستان را ۷ بر صفر شکست دادند و راهی فینال شدند. بذری در دیدار پایانی موفق شد با نتیجه 6 بر 1 ایرهان یالاجی دارنده مدال برنز زیر 23 سال ترکیه را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ماگمداسر رحیم اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۶ بر ۴ ممد ابراگیموف از قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مصطفی سیزیز از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی کشتی نزدیک، با عبور از سد 4 بر 3 مقابل روسیه با علیخان جبریلوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا به مدال طلا رسید.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما