جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

[ad_1]

مریخ نورد چینی اخیرا تصاویر جدیدی از سفر خود به سیاره سرخ منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی ملی (SNC) روز شنبه چهار تصویر گرفته شده توسط ماموریت فضاپیمای تیان آنمن 1 را منتشر کرد که شامل اولین تصویر کامل از مدار این ماموریت است.

در این تصاویر رنگی مدارگرد به دور سیاره سرخ می گردد، پوشش یخی قطب شمال مریخ و قسمت هایی از دشت خشک مریخ دیده می شود.

کاوشگر روباتیک تیان وان 1 که از مرکز پرتاب فضایی وونچانگ در استان هاینان در ژوئیه 2020 پرتاب شد، حدود 475 میلیون کیلومتر را طی کرده و قبل از ورود به مدار مریخ در 10 فوریه، تعدادی مانور مداری انجام داده است.

تیان وان 1 در فوریه سال گذشته بر روی مریخ فرود آمد و در ماه مه سطح حامل مریخ نورد جورونگ در میدان بزرگی به نام Utopia Planitia در نیمکره شمالی فرود آمد. اگرچه مریخ نورد ژورونگ برای یک ماموریت سه ماهه طراحی شده بود، اما این مریخ نورد عملکرد خوبی داشت و توانست بیش از آنچه که محققان انتظار داشتند کاوش کند که باعث شگفتی محققان شد. این مریخ نورد در مدت چهار ماه توانست بیش از 1000 متر از سطح مریخ را طی کند و از نقاط مختلف منطقه بازدید کند.

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

در سپتامبر سال گذشته، Zerong توسط آژانس ملی فضایی چین (CNSA) به خواب زمستانی رفت. خورشید پروژه های در حال انجام در سیاره سرخ را به تاخیر انداخت و همه فضانوردان روی این سیاره وارد “حالت ایمن” شدند. این امر به این دلیل بود که خورشید در موقعیتی بین زمین و مریخ در پدیده ای به نام “پیوند خورشیدی مریخ” قرار داشت که مانع از هرگونه تماس مستقیم شد و ارتباطات بین فضاپیما و زمین را به شدت مختل کرد. من کردم. در اکتبر سال گذشته، مریخ نورد چینی فعالیت خود را از سر گرفت و 200 متر دیگر از سطح مریخ و مسیری را که زمانی سواحل اقیانوس باستانی بود، پیمود.

تا صبح امروز، مریخ نورد جورونگ با ارتفاع 1.85 متر و وزن 240 کیلوگرم و 224 روز، سطح مریخ را کشف کرده است که بسیار بزرگتر از عمر سه ماهه آن است. این مریخ نورد تاکنون مسافتی بیش از 1400 متر را طی کرده است.

به گفته آژانس فضایی ملی چین، ماموریت Tian Wen 1 حدود 540 گیگابایت داده جمع آوری و ارسال کرده است و در شرایط خوبی قرار دارد.

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

Tian-van-1 هفت محموله علمی با دوربین‌های با وضوح متوسط ​​و بالا برای نقشه‌برداری از بخش‌های بزرگ مریخ و گرفتن عکس از سطح سیاره حمل کرده است. علاوه بر این، رادار زیرسطحی و رادار صوتی MOSIR یخ زیر سطح سیاره سرخ را شناسایی می کند. اهداف جستجو شده شامل دهانه های برخوردی، آتشفشان ها و دره ها هستند. Tian-van-1 همچنین دارای یک طیف سنج معدنی است که توسط آن ساختار سطح سیاره سرخ را بررسی می کند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما