جزئیات اولین جلسه دادگاه رژه اهواز متهم حبیب اسود

[ad_1]

اولین جلسه محاکمه سرکرده گروهک الاحوازیه متهم به طراحی و اجرای چندین انفجار و حملات تروریستی در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در مراسم رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه حبیب اسود ملقب به “حبیب فرض الله چعب” در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

وی به «مدیریت و رهبری گروهک تروریستی موسوم به جنبش عربی بهار عربی در اهواز» و انجام بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی در مخالفت با اسلام متهم است. جمهوری ایران.”

انفجار بمب در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در محیط زیست، انفجار بمب در خطوط انتقال نفت، بمب گذاری در آبدان و اهواز و محور انتقال نفت مشار یکی از موارد در زمان وقوع ادعا.

در حمله این گروه به مراسم رژه هفته دفاع مقدس در اهواز، 25 نفر از شهروندان اهوازی به شهادت رسیدند.

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حبیب فراز الله کعب، قاضی حجت الاسلام افشاری ضمن اعلام جلسه رسمی از متهم خواست در گفتار و رفتار خود دقت کند و چیزی خلاف واقعیت به حاضران نگوید. متهم به نام حبیب فراز الله چعب معروف به ابوعزیز و ابوحسام متولد 1352، شاغل در اداره کار سوئد، تبعه ایران، مسلمان و اهل خوزستان است. ، ساکن سوئد و دارای سابقه کیفری است. وی در تاریخ 23 آذر 1395 بازداشت و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

وزیری گفت: متهم بیماری خاصی نداشت، اما قربانی اغتشاشات بود و حس انتقام جویی داشت.

نماینده شاکی در تشریح اقدامات متهم گفت: این فرد اقدام به بمب گذاری در استانداری اهواز، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه خوزستان، بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمباران محیط زیست اهواز، بمب گذاری خطوط لوله کرده است. ” عملیات انتقال نفت خوزستان عملیات بمب گذاری در استان های دزفول و آبدان را انجام داده و قصد دارد بمباران های دیگری نیز انجام دهد.

وی افزود: گروه تروریستی الاحوازیه در سال 1378 پایگاه اولیه خود را ایجاد و با انجام سه بمباران و ایجاد رعب و وحشت و اقدامات تروریستی که منجر به کشته شدن بیش از 74 غیرنظامی شده است، رسما اعلام موجودیت کرد.

نماینده شاکی اعلام کرد که اقدامات این گروه در سوئد و دانمارک با حمایت عربستان سعودی طراحی شده و سرکردگان این گروه در این کشورها اقامت دارند. عربی انجام نشده است.

نماینده شاکی در خصوص این گروه تروریستی گفت: هدف فعالیت های تروریستی گروه حزب التحریر غیرنظامیان بوده و با وجود تنفر نژادی، بسیاری از قربانیان احتمالی این گروه از شهروندان عرب بوده اند. این گروه در شهریور 1397 به مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس حمله کردند.

وی افزود: وابستگان حرکت نزل در حساب های خود در شبکه های اجتماعی با تهدید و ارعاب شهروندان ایرانی خواستار خشونت شده اند.

وزیری با اشاره به سوابق حبیب فرض الله چاب گفت: این فرد از سال 1376 با استفاده از فضای باز سیاسی آن زمان و انجام اقدامات تروریستی تحت نظر یک حزب غیرقانونی و ترور سران کشور فعالیت خود را آغاز کرد. 30 نفر را با دیدگاه های جدایی طلبانه تربیت کرد.

سازمان تروریستی این گروه به دو شاخه نظامی و اقتصادی تقسیم می شود. حبیب فرض الله چعب به عنوان معاون این گروه و رئیس شاخه نظامی، مسئول جذب و آموزش نیروهای خود و هدایت اقدامات تروریستی، کارگردانی فیلم های تروریستی از داخل کشور پس از فرار از اروپا است.

در میان اظهارات نماینده شاکی، فیلم هایی از اقدامات این گروه برای حضار پخش شد.

نماینده شاکی در نهایت اظهار داشت: این فیلم تنها گوشه کوچکی از فعالیت های تروریستی این گروهک بوده و اگر این گروه قصد آسیب رساندن به تاسیسات دولتی را داشته پس چرا در ساعات کاری زمانی که مردم در حال تردد بوده اند اقدام کرده اند؟ نمی شود گروهی ادعای حمایت یک قومی را داشته باشند، اما نمی توان همین افراد را قربانی کرد و اقدامات آنها را هدف قرار داد. اگر هدف آن ارتکاب اقدامات تروریستی علیه مراکز عمومی و دولتی بود، پس چرا این شهروندان به شهادت رسیدند؟

در پی اظهارات نماینده شاکی، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد: برای حفظ شرایط دفاعیات متهم، با نظر هیئت منصفه، میزان اتهام را کافی نگه می داریم و جلسه را به تعویق می اندازیم. به تاریخ دیگری.”

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما