هسته سخت بازار دلار

[ad_1]

دیروز حمایت قابل توجه مانع از کاهش ارزش دلار شد. تحلیلگران بازار ارز کانال های 27 هزار تومانی را هسته سخت بازار ارز می دانند. سقوط دلار آمریکا کاهش ارزش اسکناس های آمریکا را به عقب انداخت. گزارش های میدانی بازار نشان دهنده برتری عددی خریداران بر فروشندگان است. قیمت ارز در هفته گذشته به سطوح تعادلی رسید. دلار روز یکشنبه در بازار آزاد تهران با قیمت 27 هزار و 700 تومان باز شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، دیروز یکشنبه 26 دی ماه، بازار ارز تهران با جهش 300 تومانی نسبت به نرخ روز شنبه کار خود را آغاز کرد. افزایش قیمت که عمدتا ناشی از افزایش تعداد خریداران بود، تا پایان روز تقریبا ثابت ماند و روز یکشنبه قیمت دلار در همان محدوده 27 هزار و 650 تا 850 تومان در نوسان بود. بررسی بازار ارز تهران حاکی از افزایش تعداد خریداران و همچنین کمبود ارز برای فروش است. به گفته برخی فعالان بازار ارز، بخشی از کسری در دست معامله گران ممکن است ناشی از کاهش ارزش منابع دلاری آنها در روند کاهشی هفته های اخیر باشد.

در ادامه روند نزولی از ابتدای دی ماه امسال، بسیاری از معامله گران و فعالان بازار ارز تهران، سرمایه گذاری های دلاری خود را به ریال تبدیل کرده اند تا ضرر نکنند و این افراد اکنون نقش خریدار در بازار را بازی می کنند. با این حال، برخی از تحلیلگران ارز، افزایش تعداد خریداران را به دلیل جلوگیری عمدی معامله گران از بالا بردن دست فروشندگان برای بالا بردن ارزش دلار دانستند.

این افراد با اشاره به موضوعی که در بالا به آن اشاره شد مدعی شدند معامله گران مانع عرضه دلارهای خود در بازار می شوند تا این عرضه باعث کاهش مجدد ارز نشود. آنها همچنین به تلاش های مکرر معامله گران برای جلوگیری از روند کاهشی و افزایش مجدد نرخ ارز اشاره می کنند و معتقدند عامل کلیدی در کاهش فروشندگان بازار ارز می تواند شکل دیگری از تلاش فعالان بازار ارز باشد. از 27000 مرز مهم پشتیبانی کنید. 500 تومان.

از سوی دیگر برخی کارشناسان بازار ارز تهران معتقدند کانال 27 هزار تومانی هسته سخت نرخ ارز است.

این افراد با اشاره به کاهش ارزش این اسکناس های آمریکا و تلاش های مکرر برای عبور از مرز حفاظتی 27 هزار و 500 تومانی و صعود مجدد به سطح تعادلی 27 هزار و 800 تومانی، نرخ دلار را فراتر از حد مجاز می دانند. این محدودیت های حفاظتی و نرخ ارز را کاهش می دهد. سطح پایین تر از کاهش قیمت ها در هفته های اخیر دشوارتر خواهد بود. در علم اقتصاد، سطح بحرانی قیمتی که مانع از شکست بازار و معامله گران می شود، هسته سخت معاملات بازار نامیده می شود.

به گفته تحلیلگران، دلایل مختلفی برای شکل گیری این هسته سخت وجود دارد، اما مهم ترین دلیل شکل گیری این مرزهای حمایتی، عدم کشش برای سطح قیمتی زیر این حد در بازار تهران است. معامله گران ارز که اغلب برای مواجهه با رکود آمادگی ندارند، عامل مهم دیگری در ایجاد یک هسته سخت هستند. سرانجام روز یکشنبه 26 دی ماه پس از چندین ساعت نوسان در محدوده 27 هزار و 650 تا 850 تومان، دلار در برابر قیمت روز شنبه 200 تومان افزایش یافت و به 27 هزار و 700 تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه امامی در روز یکشنبه با 50 هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه به 12 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما