احمد خاتمی: طرح امنیتی نه دست و پا گیر است و نه دست و پا گیر

[ad_1]

امام جمعه موقت تهران گفت: طرح امنیتی نه دست و پا گیر است و نه معلق است. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و برخی می گویند خیانت و بی صداقتی است؟

به گزارش آسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در دومین خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: فداکاری دو خلبان در تبریز را قدردانی می کنیم. او می توانست جان خود را نجات دهد اما شهادت را پذیرفت تا رزمندگان در منطقه مسکونی سقوط نکنند.

وی افزود: ویروس ننگین کرونا همچنان در کشور در گردش است. من اغلب می گویم که مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند. به رهبر انقلاب توصیه کردند واکسن بزنید و متوجه شدند که این واکسن چقدر موثر است. مردم باید به نظرات کارشناسان و نظرات فقهی توجه کنند و واکسینه شوند. وقتی رهبری توصیه می شود جایی برای تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث اوکراین گفت: موضع دولت توسط رئیس جمهور بیان شد. سیاست بزرگ ما دعوت به گفتگو و مدارا برای همه کشورهای درگیر است. نگرانی ما کشتار بیگناهان است و کاری به دین آنها نداریم. تحریکات ناتو توسط ایالات متحده مسائل را پیچیده کرده است. ایالات متحده در سراسر جهان موج می زند. ایالات متحده خود را ابرقدرت می داند در حالی که چنین نیست. کشورهای اروپایی در عرصه سیاسی مدام بر طبل جنگ می کوبند که گویی برای امرار معاش می جنگند.

خاتمی همچنین درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: در حال حاضر من موافق و مخالف طرح حمایتی نمی گویم، اما صدها طرح به مجلس می رود و مجلس محل طرح و نظر است. در نهایت پس از مدتی طرح ها به شورای نگهبان می رسد و شورای نگهبان آنها را بررسی قانونی می کند. تاکنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست. ما مشتاقانه منتظر بررسی هر چیزی هستیم که توسط قانون تایید شده است.

وی افزود: «طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. می گویند کار مردم را می فهمند. مخالفان نیز باید نظرات خود را به وضوح بیان کنند تا این طرح بتواند عملی شود. حالا نقشه نه به بار نشستن است و نه آویزان کردن. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و برخی می گویند خیانت و بی صداقتی است. موضوع را در محیطی آرام و منطقی بررسی و مراحل قانونی را طی کنید. وقتی قانون وضع شد، همه باید اطاعت کنند.

وی با اشاره به مذاکرات وین گفت که رهبری اجازه مذاکرات را داده اند. مذاکره کنندگان فرزندان و دلسوزان ملت هستند. وی خاطرنشان می کند: نقطه پایانی مذاکرات رفع تمامی تحریم ها به ویژه تحریم های بانکی و تجاری است. اگر این محدودیت ها برداشته نشود، گویی مذاکره ای صورت نگرفته است. امیدواریم مژده ملت در این راه باشد به هر حال شما ملت پیروز این راه هستید. این ملت خسته است و در صحنه خواهد ماند.

خاتمی خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس در بررسی بودجه مغرضانه نباشند و نه تنها به حوزه انتخابیه خود بلکه به منافع کل کشور نگاه کنند. به درآمدها واقع بینانه نگاه کنید نه خوش بینانه. تمرکز بر بهره وری و اشتغال. طرح های نیمه تمام را در اولویت قرار دهید. در برنامه ریزی، همه جوانب مشکل را در نظر بگیرید و چیزی را که ممکن است بر اندوه بیفزاید، تایید نکنید. ما از قیمت های سرسام آور رنج می بریم. محرومان را در نظر بگیرید.
خاتمی در خطبه اول خود بر تقوا، صبر در زندگی شخصی، ایستادگی در راه حق، ایمان راسخ به شبهات و بدبینی و حضور با بصیرت در همه صحنه ها برای حفظ امنیت انقلاب تاکید کرد.

وی همچنین شهادت امام کاظم(ع) را تسلیت گفت.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما