هواشناسان سه اطلاعیه صادر کردند

[ad_1]

ایسنا: سازمان هواشناسی در هفته آینده در هشت کلانشهر کشور، خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر سه اخطاریه برای آلودگی شدید هوا و رعد و برق صادر کرد.

اخطار نارنجی سازمان هواشناسی اعلام کرد که غلظت آلاینده ها در کیفیت هوا طی روز جمعه (14 دی) در استان های تهران، کرج و کوم و در تهران (کرج، کوم و مشهد) در روز شنبه (14 دی) بسیار فراتر از حد انتظار افزایش و کاهش داشته است. .

بر اساس این هشدار، آلودگی هوای استان‌های تهران، کرج، کوم و مشهد در طول شبانه‌روز (14 دی) ادامه دارد و روز دوشنبه (15 دی) استان‌های اصفهان و مشهد باید با تجمع آلاینده‌ها مقابله کنند.

به گزارش سازمان هواشناسی، آلودگی هوای استان های تهران، کرج و کوم در روز سه شنبه (18 دی) دور از انتظار نیست.

بر این اساس، روز پنجشنبه (18 دی) هوای هفت کلانشهر تهران، کرج، کوم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد آلوده خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که سطح آلاینده ها در شرایط ناسالم برای همه سنین احتمالاً افزایش می یابد. همچنین پیش بینی می شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد و اطراف صنایع آلوده شهر به شرایط بسیار ناسالم برسد. لذا کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می شود.

از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی پرهیز از تردد غیرضروری برای همه مردم و پرهیز از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز است.

سازمان هواشناسی همچنین سیگنال زردی برای ثبات و ثبات جوی در برخی مناطق کشور طی هفته آینده صادر کرده است.

بر اساس این اخطار، کیفیت هوای تبریز، قزوین، اراک، اصفهان و مشهد امروز (13 دی) آلوده و فردا در تبریز، قزوین، اصفهان و اراک آلودگی هوا ادامه دارد.

کیفیت هوای تبریز، قزوین، اراک و اصفهان در روز یکشنبه (14 دی) و کیفیت هوای شهرهای تبریز، قزوین، کرج، تهران، اراک و اصفهان در روز دوشنبه (15 دی) نامطلوب خواهد بود. پیش بینی می شود قم همچنان آلوده باشد.

آلودگی هوا در شهرهای تبریز، قزوین، اراک و اصفهان در روزهای سه‌شنبه (۱۸ دی) و قزوین در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۵ و ۱۸ دی‌ماه) همچنان ادامه دارد.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که شاخص کیفیت هوای گروه‌های آسیب‌پذیر احتمالاً افزایش می‌یابد و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، این شاخص برای همه گروه‌ها به شرایط ناسالم می‌رسد. بنابراین، همه افراد – به ویژه سالمندان، کودکان و کسانی که سابقه ذات الریه و بیماری های ریوی دارند – باید از تردد غیرضروری خودداری کنند و در فعالیت های بدنی و ورزش در فضای باز احتیاط کنند.

خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر در حال طوفانی شدن هستند.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی کشور روز شنبه (۱۳ دی) نسبت به افزایش جزر و مد و طوفان در خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر هشدار دیگری صادر کرد. سه شنبه (7 ژانویه)

بر اساس اخطار زرد، فردا (14 دی ماه) بین خلیج فارس و دریای عمان، یکشنبه (14 دی)، بین خلیج فارس و دریای عمان و دوشنبه (15 آذر) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان. طوفان خواهد بود.

وضعیت در روز سه شنبه (18 دی) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داد که قایق های کوچک ممکن است غرق شوند، کشتی های سبک آسیب ببینند، تورهای ماهیگیری پاره شوند و فعالیت های ساحلی و ساحلی مختل شود.

محدودیت در حمل و نقل اعم از شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت های ماهیگیری، اقدامات مورد نیاز همه فعالان برای حمایت از صنایع دریایی به ویژه فراساحل و احتیاط در تفریحات آبی توصیه های سازمان هواشناسی است.

در پی اخطار هواشناسی دریایی، گفته می شود از روز یکشنبه (14 دی) تا دوشنبه (15 دی) دریای خزر به سمت غرب مواج است و ارتفاع امواج به حدود یک متر می رسد. در نتیجه، قایق های کوچک می توانند غرق شوند، کشتی های سبک می توانند شکسته شوند، تورهای ماهیگیری می توانند بشکنند و فعالیت های ساحلی و دریایی مختل شود.

سازمان هواشناسی توصیه می کند که تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین، تفریحی و ماهیگیری محدود شود و همه فعالان به ویژه تفریحات دریایی و آبی در حمایت از صنعت دریایی احتیاط کنند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما