اولین رویداد نجومی سال 2021 فردا برگزار می شود

[ad_1]

عصر ایران: مسعود عتیقی مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران درباره اولین رویداد نجومی سال جدید گفت: اولین رویداد نجومی سال ۲۰۲۱ ورود زمین در کمترین فاصله از خورشید است.

مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران در ادامه بیان کرد: فردا (شنبه 13 دی ماه 90) زمین در ساعت 07:30 به فرورفتگی خورشیدی (کمترین فاصله با مهرتابان یا حضیض) و 0.98325 واحد نجومی (واحد نجومی = میانگین AU) می رسد. فاصله خورشید از زمین حدود 150 میلیون کیلومتر است یعنی حدود 147 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله خواهد داشت.

اولین رویداد نجومی سال 2021 فردا برگزار می شود

اتیکی در ادامه توضیح داد: طبق قانون اول کپلر، سیارات در مداری بیضوی نزدیک به محیط خورشید می چرخند که خورشید در مرکز آن قرار دارد و بر این اساس، هر جرم آسمانی از جمله زمین، کمترین و حداکثر فاصله مداری را دارد. (اوج). خورشیدی – aphelion) از مهر درخشان یا خورشید جهان; وی گفت: با اختلاف 5 میلیون کیلومتری، کوتاه ترین فاصله زمین از خورشید 147 میلیون کیلومتر و حداکثر فاصله آن حدود 152 میلیون کیلومتر است. در سال 1378 دانشجویی از دانشگاه تبریز با همکاری یک گروه فرانسوی تحقیقاتی در این زمینه انجام داد و وسعت دقیق واحد نجومی را 149599770 کیلومتر تعیین کرد.

مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: باید بدانید که در ابتدای زمستان سرد در نیمکره شمالی قرار داریم در حالی که زمین کمترین فاصله را با خورشید دارد. در واقع برخلاف تصور رایج که در سرمای زمستان، خورشید باید در دورترین فاصله از زمین قرار گیرد، باید توجه داشت که علت تغییر فصول و دما در نقاط مختلف زمین، مسیر حرکت خورشید است. آخرین رویداد نجومی سال 2020 (عمودی یا متمایل به مهر 2020) دیروز (پنجشنبه 4 ژانویه) ساعت 11:11 صبح و در آخرین روز از سال خطرناک و کرونری 2020 (31 دسامبر) رخ داد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما