فواید بی نظیر پوست موز که شاید ندانید

[ad_1]

موز میوه های شیرین و نرمی هستند که در سراسر جهان محبوب هستند. برخلاف تصور بسیاری از مردم، پوست موز نه تنها برای خوردن بی خطر است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر فواید تغذیه ای خوردن پوست موز، فواید زیست محیطی نیز دارد.

خوردن پوست موز می تواند مقدار غذایی را که به محل دفن زباله می رود کاهش دهد. فواید سلامتی هم موز و هم پوست موز بسته به میزان رسیده بودن می توانند فواید سلامتی متفاوتی داشته باشند.

در حالی که موز خام و سبز ممکن است در درمان مشکلات گوارشی موثرتر باشد، موز رسیده و سیاه شده به گلبول های سفید خون برای مبارزه با بیماری و عفونت کمک می کند. توجه داشته باشید که بسیاری از این مطالعات به جای انسان بر روی موش ها انجام شده است و تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا موز تأثیر مشابهی بر روی انسان دارد یا خیر، مورد نیاز است. برخی از فواید بالقوه پوست موز برای سلامتی:

سطوح بالای تریپتوفان در موز، همراه با ویتامین B6 در پوست موز، می تواند به کاهش برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند. تریپتوفان به سروتونین تجزیه می شود که می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

سلامت دستگاه گوارش
پوست موز سرشار از فیبر است و به تنظیم سیستم گوارشی و کاهش یبوست و اسهال کمک می کند. این می تواند یک مزیت بزرگ برای افراد مبتلا به بیماری کرون یا سندرم روده تحریک پذیر باشد.

دید خوب
ویتامین A می تواند به تقویت و سلامت چشم کمک کند. هم موز و هم پوست موز سرشار از این ویتامین هستند.

می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد
پوست موز حاوی پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد سرطان زا در بدن شما مبارزه می کند. خوردن بیش از حد پوست موز، به خصوص پوست سبز و نابالغ، می تواند سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

با این حال، مطالعات در مورد خواص ضد سرطانی پوست موز فقط در لوله های آزمایش انجام شد، نه در انسان. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا پوست موز می تواند خطر ابتلا به سرطان را در انسان کاهش دهد، مورد نیاز است.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما