جزئیات برنامه هیئت تحقیق و تفحص ارز 4200

[ad_1]

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد «ارز 4200 تومانی» جزییات برنامه فعالیت هفته آینده این هیئت را تشریح کرد و گفت: نمایندگان هیئت به زودی در بانک مرکزی مستقر می شوند.

محسن ژانگنه، نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص با اشاره به تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص در اجرای قانون لوازم اساسی که یکی از مهمترین موارد اقتصادی است، در گفت و گو با فارس درباره نحوه هزینه «ارز 4200 تومانی» گفت وگو کرد. فعالیت‌ها که تأثیر عمده‌ای بر شاخص‌های کلان اقتصادی داشته است، همان طور که بررسی ما نشان می‌دهد، توزیع ارز 4200 تومانی است. هیچ یافته علمی یا کارشناسی وجود نداشت و هیچ گزارش کارشناسی از سازمان مسئول تصمیم گیری دریافت نشد.

وی در ادامه گفت: تصمیم دولت سابق مبنی بر تثبیت نرخ ارز 4200 تومانی به طور همزمان در جلسه یک شبه اتخاذ و از سوی معاون اول دولت در آن زمان ابلاغ شد و این تصمیم تاثیر بسزایی داشته است. روی ارز سیستم تولیدی.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع ارز 4200 تومانی در سه فاز انجام شده است، گفت: تمامی کالاها و مایحتاج سفرهای نامحدود پرداخت می شود که بر این اساس بسیاری از کالاهای غیرضروری از این نوع ارز استفاده کرده اند و حتی بسیاری به بهانه استفاده از این ارز به کشورهای همسایه سفر کرده اند.

ژانگنه افزود: در مرحله دوم از اواسط مردادماه 97، 25 قلم کالا مشمول ارز 4200 تومانی اعلام شد. سفره مردم و نه، سیستم تولیدشان خوب بود.

وی افزود: از مرداد 1397 به تدریج اقلام ارزی به 4200 تومان کاهش یافت و تا مرحله سوم در سال 99، 7 قلم دارو، گندم و 5 نوع نهاده کشاورزی و 5 قلم اعلام شد که خوراک دام اولویت. در معرض تغییر هستند.” هستند.

بررسی اسناد 3 وزارتخانه و بانک مرکزی توسط هیأت تحقیق و تفحص

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص درباره نحوه توزیع ارز ترجیحی توضیح داد: بر این اساس، بررسی های ما در هیأت تحقیق و تفحص عمدتاً معطوف به مرحله دوم و سوم تخصیص ارز اولویت دار است چرا که برای این نوع ارز قاعده مشخصی وجود داشت. توزیع قبل. ارز.” بنابراین از مرداد 97، میزان و طی چه فرآیندی 25 قلم ارز اولویت دار تامین شده است، باید توسط سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و بانک مرکزی مورد بررسی دقیق قرار گیرد. تخصیص ارز به عنوان یک ابزار اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.

ژانگنه خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم هیأت تحقیق و تفحص با توجه به ورود و خروج ارز از این مرکز، نمایندگان هیأت به صورت ویژه در بانک مرکزی مستقر می شوند و در مرحله اول صورت های مالی اخذ و بررسی می شود. توسط گیرندگان ارز خارجی

وی در ادامه افزود: در مرحله دوم وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت باید راه را برای هزینه ارز انتخابی تا مرحله نهایی در اختیار هیئت قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قسمت اول کار که مربوط به دریافت کنندگان ارز است زمان زیادی نمی برد و گزارش اولیه آن تا پایان سال تهیه می شود. و بزرگ است اما سعی می کنیم در 6 ماه هر چه زودتر کار را جمع بندی کنیم و گزارش شفاف آن را منتشر کنیم.

دو پیشنهاد برای تفاوت اصلاح ارز ترجیحی در سال 1401

ژانگ با اشاره به مواردی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال 1401 و سال آینده برای اصلاح یا لغو ارز 4200 تومانی مطرح کرد، گفت: بدترین راه توزیع ارز به روش فعلی است که در اختیار تولیدکنندگان یا واردکنندگان قرار می گیرد. از طریق حواله به قیمت 4200 تومان.

وی گفت: بر این اساس دو پیشنهاد وجود دارد. پیشنهاد اول، یارانه نقدی است که با توجه به تورم مورد انتظار در جامعه، مخالفان جدی دارد و پیشنهاد دوم، یارانه ریالی در زنجیره تولید است تا مصرف کننده نهایی کالا را با همان قیمت دریافت کند. قبل از

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی این پیشنهادات در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است تا در این زمینه تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما