خلیفه جدید داعش انتخاب شد

[ad_1]

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه هلاکت سرکرده ارشد خود در سوریه را تایید و از انتصاب سرکرده جدید خود خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین نوشت: گروه تروریستی داعش در بیانیه ای ترور «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده ارشد این گروهک را تایید و از انتصاب سرکرده دیگری خبر داد.

این گروه تروریستی در بیانیه ای اعلام کرد که فردی به نام «ابو الحسن الهاشمی القرشی» جایگزین ابوابراهیم القرشی از رهبران ارشد سابق این گروه شده است.

مقامات آمریکایی در ماه فوریه اعلام کردند که القریشی در جریان عملیات تحت رهبری آمریکا در سوریه کشته شده است.

رئیس جمهور آمریکا در آن زمان گفته بود که یکی از سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش در حمله شبانه نیروهای ویژه آمریکا در استان ادلب سوریه کشته شده است.

پیش از این منابع خبری فاش کرده بودند که ابوابراهیم القرشی سرکرده کشته شده داعش با مقامات آمریکایی همکاری داشته است.

پایگاه خبری بغداد الیوم در عراق در 21 نوامبر 2016 نوشت: در اسناد نظامی آمریکا که به تازگی منتشر شده است، آمده است: رهبران جدیدی وجود دارند. او در دوران بازداشت با مقامات آمریکایی در زندان بوکا در جنوب عراق که در سال 2008 توسط ایالات متحده اداره می شد، کار می کرد و اطلاعات طبقه بندی شده در مورد همدستانش ارائه می کرد.

ایالات متحده پس از تهاجم و اشغال عراق در سال 2003، زندان بوکا را در اطراف شهر ام القصر در استان بصره در جنوب عراق ساخت و در عرض 6 سال حدود 100000 تروریست القاعده و شبه نظامیان بعثی عراق در آنجا بودند. در آنجا زندانی شد و در سال 2007 به پایان رسید. ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش از جمله افرادی بود که مدتی را در زندان سپری کرد.

القرشی ابوبکر البغدادی را از سال 2003 می شناسد، زمانی که او به اتهام همکاری با القاعده در زندان بوکا زندانی بود.

به گزارش بغداد الیوم، تاکنون تنها سه گزارش از 66 گزارش پنتاگون در مورد بازجویی از القرشی فاش شده است. سومین گزارش تحقیقی حاکی از آن است که القرشی اسامی 88 نفر از یاران تروریست خود را در اختیار آمریکایی ها قرار داده است.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما