جزئیات سفر مغفول مانده مردم ایران به تگزاس

[ad_1]

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی آمریکا تقریبا نهایی شد. اگرچه کادر فنی این تیم هنوز لیست نهایی مسافران تگزاس را منتشر نکرده است، اما می توان حدس زد که منتخبان از بین افرادی که برای دریافت ویزای آمریکا به دبی رفته اند، چه کسانی هستند.

به گزارش شرق، این ارقام به جز سه وزن 61، 70 و 74 کیلوگرمی که دو ملیت برای دریافت روادید درخواست کرده بودند، در میان سایر اوزان با عنوان انتخاب شدند. فدراسیون کشتی با توجه به اینکه دیدار تیم های ملی ورزش ایران و آمریکا در تمامی رشته ها بسیار هیجان انگیز و جذاب است، در نظر دارد تیم اصلی خود را به میدان بفرستد. در مقابل، آمریکایی ها که به ویژه در پی برگزاری مسابقات جهانی اخیر در نروژ از کشتی گیران آزاد ایرانی دعوت به میزبانی کرده اند، به دنبال برگزاری رقابتی دوستانه اما باکیفیت با بهترین کشتی گیران خود هستند. در هر صورت در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک نایب قهرمان این تیم است. سرلک در مسابقات جهانی 2021 نروژ به مدال نقره دست یافت و تقریباً جایگاه خود را در وزن اول تقویت کرد.

ایران آخرین بار در این وزن در سال 2015 به مدال جهانی دست یافت. او پس از چند سال جای خالی وزن اول تیم ملی کشتی آزاد تا حدودی می تواند به عنوان یک رقیب ظاهر شود. در وزن 61 کیلوگرم مجید دستان و محمدرضا رامجانپور در نظر گرفته شده اند. با این حال، برخی از ملوانان از این انتخاب انتقاد کردند. البته منتقدان بیشتر با داستان سر و کار دارند. او کشتی گیری است که در بیشتر اردوهای تیم ملی حضور داشته و به میادین مختلف اعزام شده است، با این حال اثر دفاعی نداشته است.

داستان قهرمانی امیدهای جهان و قهرمانی آسیا یکی از اتفاقات اخیر و حذف شده است. شنیده ها حاکی از آن است که کادر فنی تیم ملی به دلیل نزدیکی به سرمربی تیم ملی به این ماجرا توجه زیادی دارد. چون کثا شاگرد کاوه است. با این حال، محمد رامجانپور، کشتی گیر اهل تگزاس، قلبش شکسته است. اگرچه او کشتی گیر نیست، اما بیشتر از داستان ها فرصت دارد. ملی پوشان وزن 61 کیلوگرم این هفته باید با حضور در مسابقات قهرمانی کشور ارزش واقعی خود را نشان دهند.

با توجه به اینکه مسابقات کشوری در چارچوب چرخه انتخابی کشور قرار دارد، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد که همه به جز مدال آوران جهان باید در این مسابقات شرکت کنند. باید دید کدام یک از این دو وارد تگزاس خواهند شد. در وزن 65 کیلوگرم رحمان پسر عموی تیم ملی خواهد بود. او یکی از جوان ترین مدال آوران طلای جهان است و به تیم ملی بزرگسالان پیوسته است. رحمان در مسابقات جهانی نروژ در وزن 61 کیلوگرم کشتی گرفت اما حذف شد. تکنسین ها وزنه او را بلند کرده اند و تلاش می کنند این کشتی گیر را برای المپیک 2024 پاریس آماده کنند.

امیرمحمد یزدانی و عرفان الهی دو کشتی گیر وزن 70 کیلوگرمی هستند که برای دریافت ویزا راهی دبی شده اند. هم کشتی گیران باید در مسابقات قهرمانی کشور کشتی بگیرند و هم نتیجه مسابقات در انتخاب یکی از آنها بی تاثیر نخواهد بود. یزدانی در وزن 65 کیلوگرم نروژ به مدال نقره دست یافت و حالا تغییر وزن داده است. الهی در وزن 70 کیلوگرم جهان حضور داشت اما او را بیرون آوردند. ویزا برای دو کشتی گیر در وزن 74 کیلوگرم صادر شد. یونس امامی و محمدصادق فیروزپور. در مسابقات کشوری هم شرکت کنند. محمد صادق دوم امیدهای جهانیان را دارد. در انتخابی تیم ملی با اختلاف کمی مغلوب یونس شد. یونس اما جهان را باخت و حذف شد. در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی با حمایت مدال نقره جهان انتخاب شده است.

مبارزه در اوج شور و شوق

در وزن 86 کیلوگرم، تیم مبارزه حضور حسن یزدانی دارنده مدال طلا و نقره المپیک را تایید کرد. اگرچه امیرحسین فیروزپور نیز به همراه او راهی دبی شد، اما در وزن 86 کیلوگرم احتمال ملی پوش شدن او کمتر است. علاقمندان به کشتی باید منتظر دیدار جذاب دیگری بین دیوید تیلور و حسن یزدانی، دو چهره شاخص وزن 86 کیلوگرم جهان باشند.

بی شک دشمنی بین این دو گوشه شکسته یکی از پربازدیدترین کشتی های سال های اخیر است. بنابراین در نهایت همه منتظر شکست طلسم باخته حسن یزدانی مقابل این نابغه آمریکایی بودند. سرانجام جادو در مسابقات جهانی اخیر شکسته شد و این پنجمین بار است که پلنگ رودخانه ای در تگزاس با سرسخت ترین رقیب خود روبرو می شود. یزدانی سه بار مقابل رقیب سرشناس خود شکست خورده است.

کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان، نماینده ایران در وزن 2021 کیلوگرم خواهد بود. مبارزه کامران و جی دن کاکس، دو دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در این وزن، یکی دیگر از مبارزات چشم نواز خواهد بود؛ به خصوص بعد از شکست مقابل کاسمپور در دنیای نروژ به دلیل مصدومیت های مشابه کاکس تیلور.

مجتبی گلیس دارنده مدال برنز جهان در وزن 97 کیلوگرم به مصاف کایل اسنایدر می رود. اسنایدر، که دیگر نیازی به شناسایی ندارد. دو طلا و نقره و سه طلا، دو نقره و یک برنز در المپیک برای شناخت قدرت کشتی گیر آمریکایی کافی است. در نهایت در دسته فوق سنگین، امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک نماینده وزن 125 کیلوگرم در تگزاس است.

باید دید گیبل استیوسون مقابل او روی تشک ظاهر می شود یا خیر. نروژی قهرمان جوان المپیک توکیو در جام جهانی غایب بود. اما پس از پیروزی زارع در این مسابقه بارها با کامنت ها و پست هایی در فضای مجازی کری را ناشنوا خواند و خود را پادشاه سنگین وزن جهان خواند. به ایران بگو کشاورز بفرستد، من آماده ام! وی پس از اعلام تاریخ کشتی ایران و آمریکا در کامنتی نوشت. درگیری بین زارع و استوسون با کشتی هایی مانند تیلور یزدانی، کاسمپور-حاجی دان کاکس و حتی گلیگ اسنایدر می تواند این رقابت دوستانه را تشدید کند. جردن باروز را فراموش نکنید که اگر در زمین حضور دارد باید چهاردهمین دیدار مقابل کشتی گیران ایران را تماشا کنید.

روابط نزدیک ایران و آمریکا

مسائل سیاسی روابط ایران و آمریکا را از زمان انقلاب اسلامی ایران تضعیف کرده است. ورزشکاران و کشتی گیرانی که از سال 1998 گهگاه با هم دیدار کرده اند استثنا هستند. از آن زمان، کشتی گیران آزاد آمریکایی 17 بار در ایران و 16 بار در ایران مسابقه داده اند. آخرین دیدار دوستانه کشتی گیران دو کشور به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا در ایران 23 بهمن ماه برگزار می شود.

این مسابقه در زمین بیسبال Lifefield Globe انجام می شود. تیم های دانش آموزی از اوکلاهاما و آیووا، قوی ترین تیم های مسابقات قهرمانی دانشگاه های آمریکا نیز روی تشک به رقابت می پردازند. جان اسمیت قهرمان دو دوره المپیک و تام برندز قهرمان المپیک مربیان این تیم ها هستند. بلیت های مسابقه آمریکا مدت هاست که به فروش می رسد و با توجه به استقبال هواداران کشتی، 27000 بلیت در نظر گرفته شده است.

در جنجال گرین کارت، رئیس فدراسیون کشتی، دکتر.

دیدار دوستانه تیم های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا با بازتاب گسترده رسانه ای در سطح بین المللی همراه شد که تفاوت هایی نیز داشت؛ تفاوتی که البته روی شخص فدراسیون کشتی و رئیس آن علیرضا دبیر تاثیر گذاشته است. در چند روز اخیر برخی رسانه های خارجی و صفحات اینستاگرام مطالبی را در مورد مواضع سیاسی دبیران منتشر کرده اند که مربوط به تنش بین دو کشور است.

فاکس نیوز در گزارشی به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما همیشه فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهیم، اما تحقق آن مهم است. برخی افراد زیاد صحبت می کنند، اما کار زیادی انجام نمی دهند. ما می خواهیم این اعلامیه را به واقعیت تبدیل کنیم.» بر اساس گزارش رسانه ها، دارنده مدال طلای المپیک 2000 سیدنی با وجود داشتن گرین کارت رفتاری خصمانه نسبت به آمریکا دارد. شنیده ها حاکی از آن است که رئیس فدراسیون کشتی هفت سال پیش از اقامت خود در آمریکا انصراف داد و برای یک بازی دوستانه و گرفتن ویزا با شهروندان به دبی رفت.

جنجال رسانه های خارجی بر سر اختلاف تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات تگزاس این روزها جو فدراسیون کشتی را شعله ور کرده است به طوری که دبیر این فدراسیون اعلام کرد در صورتی که سفارت آمریکا در دوبی تیمی را برای صدور ویزا انتخاب کند، آن را لغو خواهد کرد. اما به دلیل شنیده ها ممکن است برای رئیس فدراسیون کشتی روادید صادر نشود. در آستانه بازی های تگزاس، موضوع دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد حاشیه برای فدراسیون کشتی می شود. اینکه فدراسیون کشتی عده ای غیر وابسته به این تیم را برای ویزا برای سفر به آمریکا به دبی برد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما