جشنواره فیلم فجر بیشترین جوایز به «موقعیت مهدی» و «الافزار» تعلق گرفت.

[ad_1]

در رفتن اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با حدود 20 دقیقه تاخیر از زمان اعلام شده (18:30) آغاز شد. محمد سلوقی عهده دار این مسئولیت بود. یکی از نکات جالب این مراسم این بود که قبل از مراسم اختتامیه، اسامی برندگان در یک سایت سینمایی خاص منتشر شد و خیلی زود از روی خروجی حذف شد. اما نکته خنده دار این است که این رویداد دقیقا مطابق لیست منتشر شده پیش رفت!

به گزارش فرارو، مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز شد که بسیاری از طرفداران و علاقه مندان این سریال از حذف رای مردمی سیمور گلایه مند بودند. اما این تنها مشکل نبود. مسائلی مانند لو رفتن برگزیدگان جشنواره فجر، نبود پایه میکروفون برای برگزیدگان و قطع شدن صدا و قطع شدن صدا در زمان پخش زنده از جمله مسائل این مراسم بود. با آشکار شدن لیست برندگان کریستال مه دود، بسیاری از حاضران در سالن از عواقب فرآیند تصمیم گیری آگاه بودند و محمد سلوکی مجری رویداد سعی کرد آن را نادیده بگیرد و به سالن انرژی بیافزاید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، دختر شهید سلیمانی زینب سلیمانی و هنرمندانی چون علی نصریان، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مجید برزیگر، امین حیا، هادی. حجازی فر، حبیب الله ولی زاد، نوید محمد فریشته حسینی، بهرام رادان، ترلان پروانه، آرین وزیر دفتری، شادی کرم رودی، مجید صالحی و … حضور داشتند.

در پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر، «وضعیت مهدی» و «الفزار» بیشترین جوایز را از آن خود کردند.

فیلم‌های «بقای مهدی» و «علف‌ها» موفق به کسب ۵ دود بلورین و بیشترین جوایز جشنواره شدند. فیلم «آخرین برف» با 4 جایزه در صدر فهرست قرار گرفت. بخشی از «بدون قرار»، «گرل باند»، «ضد» و «نگهبان شب» 2 جایزه بودند.

جزئیات بیشتر را در زیر بخوانید:

کریستال اسمورگ بهترین جلوه های بصری را برای حسن نجفی و امیر ولیخانی برای «دختران» دریافت کرد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: برادران محمد برای «خائن»، امین پهلوان زاده برای «مرد گمشده»، کامیار شفیع پور برای «آخرین برف»، فرید نظیر فصیحی برای «بیرون».

بهترین جلوه های ویژه میدانی توسط کریستال سیمور به ایمان کرمیان برای بازی در «مقام مهدی» اهدا شد.

عرش آقابیگ برای «خائن»، عرش آقابیگ برای «شهرک»، حمید رسولیان برای «آنتی»، محسن روزبهانی برای «دختران» و کاوش روزبهانی دیگر نامزدهای این رشته بودند.

کریستال اسمورگ برای فیلم های «آخرین برف» و «شادروان» برنده جایزه بهترین چهره پردازی امید گلزاده شد.

مونا جعفری برای «علفزار»، شهرام خیلج برای «وضعیت مهدی»، عظیم فرین برای «بیرون» و مرتضی کهزادی برای «آنتی» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جایزه بهترین طراحی صحنه به کریستال اسمورگ برای فیلم «آنتی» ساخته محمدرضا شجاعی اهدا شد.

سهیل دانش اشراقی برای «خیانت»، امیر زاغری برای «وضعیت مهدی»، محمدرضا شجاعی برای «بند دختران»، ایادان ظریف برای «2888» و «آخرین برف» از دیگر نامزدها هستند.

جایزه دود بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس به مرل گیرانی برای طراحی لباس فیلم «خیانت» تعلق گرفت.

نامزدهای این بخش عبارتند از: بهزاد آقابیگی برای «وضعیت مهدی»، فاطمه صفری زاده برای «شادروان»، زهرا صمدی برای «نگهبان شب»، علی نسری نیا برای «آخرین برف».

کریستال اسمورگ برنده جایزه بهترین صدابرداری برای مسیح هدپور سراج برای فیلم «وضعیت مهدی» شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: مهدی ابراهیم زاده برای گروه دختران، بابک اردلان برای شادروان، عباس رستگارپور بدون ملاقات، امیر نوبخت حضوری برای شوالیه طلایی.

کریستال اسمورگ برای فیلم های «علفزار» و «بدون اولویت» علیرضا الویان جایزه بهترین صدا را از آن خود کرد. علیرضا الوان به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند و بهروز شعیبی جایزه خود را دریافت کرد.

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: قاب‌بازان ابوالصادق «بند دختران»، امین شریفی «آنتی»، امیرحسین قاسمی «خائن» و «نگهبان شب»، نعیم مسچیان «2888».

در بخش بهترین موسیقی متن به بهزاد عابدی برای فیلم «علفزار» دیپلم افتخار و به مسعود سخاوت دوست برای فیلم «مقام مهدی» سیمور بلورین اهدا شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: حبیب خزایی فر برای فیلم «مرد گمشده»، فردین خلتبری برای «ماهان» و «حناس».

جایزه بهترین تدوین توسط کریستال سیمورگ برای فیلم «علفزار» به حمید نجفرد اهدا شد.

از دیگر کاندیداهای این بخش می‌توان به حماسه بخش «شهرک»، حسین جمشیدی گوهری از «مقام مهدی»، سپیده عبدالوهاب از «قدار» و حمید نجفرد از «دشت دختران» اشاره کرد.

آرمان فیاض برای فیلم «آخرین برف» برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

سایر کاندیداهای این بخش عبارتند از: وحید ابراهیمی «وضعیت مهدی»، علیرضا برزندیه «شهرک»، هادی بهروز «الفوزار»، محمد حدادی «بدون قرار».

کریستال اسمورگ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نادر سلیمانی برای «آنتی» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به علی اکبر اسانلو برای فیلم «دیده بان شب» اهدا شد.

اسامی برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

کریستال اسمورگ بهترین بازیگر نقش مکمل زن به صدف سپهابدی برای فیلم «علفزار» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشتا حسینی برای «دختران» اهدا شد.

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: صفورا خوشوانتین برای «نگهبان شب»، شادی کرمارودی برای «برویا»، لیندا کیانی برای «آنتی»، نوشین مسعودیان برای «آخرین برف».

اسامی برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

کریستال اسمورگ برنده جایزه بهترین مرد برای امین حیا برای آخرین برف شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: تورج الوند برای «نگهبان شب»، پژمان جمشیدی برای «علف»، مهدی نصرتی برای «آنتی».

اسامی برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن کریستال اسمورگ به طناز طباطبایی برای فیلم «بی رویا» رسید.

سارا بهرامی برای فیلم «علفزار»، ژیلا شاهی برای «وضعیت مهدی»، الله مرزبان برای «نگهبان شب»، لادن مصافی برای «آخرین برف» دیگر نامزدهای این بخش هستند.

کاظم دانشی برای فیلم علفزار ساخته کریستال سیمورگ جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

ابراهیم امینی و هادی حجازی برای «وضعیت مهدی»، فرهاد توحیدی و مهدی تربیگی برای «بدون دیدار اولیه»، امیرحسین اصغری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی برای «آخرین برف»

رضا میرکریمی و محمد داودی از دیگر نامزدهای «نگهبان شب» بودند.

سیمرغ اولین جایزه بهترین فیلم برای فیلم «مقام مهدی» به کارگردانی هادی حجهفر اهدا شد.

«برویا» به کارگردانی آریان وزیر، «الفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «جلسه خصوصی» به کارگردانی امید شمس از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش جوایز ویژه هیئت داوران به سید هادی محیث کارگردان فیلم «درب» دیپلم افتخار و سیمرغ کارگردان «آخرین برف» به امیرحسین اصغری اهدا شد.

سیمورگ بلورین برای فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی جایزه بهترین کارگردانی را از تورج الوند دریافت کرد.

هادی حجازفر «وضعیت مهدی»، کاظم دانشی «الفزار»، بهروز شعیبی «بدون قرار قبلی»، امیرحسین اصغری «آخرین برف»، رضا میرکریمی «نگهبان شب» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

کریستال اسمورگ جایزه بهترین فیلم را به حبیب الله ولی زاد برای «مقام مهدی» اهدا کرد.

«آخرین شنیدن» حسن مصطفوی، «الفازار» ساخته بهرام رادان و «نگهبان شب» رضا میرکریمی از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما