چند راه حل ساده؛ چگونه به سرعت “سنگ کلیه” را از بین ببریم؟

[ad_1]

سنگ‌های کلیه کوچک معمولاً بدون هیچ علامت یا مشکلی دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ در مجرای ادرار جمع می‌شوند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

یکی از وظایف کلیه ها حذف اوره و مواد معدنی اضافی از خون است. بدن انسان به طور معمول این ماده را از طریق ادرار دفع می کند، در برخی موارد به دلیل تجمع بیش از حد نمک در کلیه ها و تشکیل سنگ های کریستالی.

سنگ کلیه می تواند در هر دو کلیه ایجاد شود. این سنگ ها سپس وارد مجرای ادرار می شوند که کلیه ها را به مثانه متصل می کند.

سنگ‌های کلیه کوچک معمولاً بدون هیچ علامت یا مشکلی دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ در مجرای ادرار جمع می‌شوند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

تعدادی از عوامل وجود دارد که بر سرعت برداشتن سنگ کلیه تأثیر می گذارد. مدیکال نیوز تودی در مقاله ای به بررسی عواملی پرداخته است که روند دفع سنگ کلیه را تسریع کرده و از تشکیل و رشد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

چه مدت طول می کشد تا کلیه ها سنگ ها را خارج کنند؟

دو عامل اصلی وجود دارد که بر سرعت دفع سنگ کلیه تأثیر می گذارد. اندازه و محل سنگ.

سنگ های کوچک معمولاً سریعتر و با درد کمتری ساطع می شوند. 80 درصد سنگ های کوچکتر از 4 میلی متر به طور خودکار در یک ماه جدا می شوند. حدود 60 درصد سنگ های بین 4 تا 6 میلی متر در 45 روز حذف می شوند. سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر را نیز می توان در عرض یک سال از بدن خارج کرد، اما بهتر است برای برداشتن جراحی به پزشک مراجعه کنید.

محل سنگ کلیه بر اینکه آیا بدن می تواند سنگ ها را به طور خودکار دفع کند، تأثیر می گذارد. برخی از سنگ ها در کلیه ها و برخی دیگر در مجاری تشکیل می شوند.

سنگ های کلیه در بالای مجاری نزدیک کلیه ها و سنگ های پایین کلیه نزدیک مثانه هستند. بر اساس یک مطالعه در سال 2014، حدود 50 درصد از سنگ هایی که در نزدیکی کلیه ها تشکیل می شوند و 80 درصد از سنگ هایی که در نزدیکی مثانه تشکیل می شوند، به طور خودکار بدون هیچ مداخله ای خارج می شوند.

چگونه سرعت حذف سنگ را افزایش دهیم؟

بهترین کار برای تسریع روند دفع سنگ کلیه نوشیدن آب فراوان است. مصرف بیش از حد مایعات باعث افزایش ادرار می شود که به حرکت سنگ ها به سمت خروجی کمک می کند. همچنین با کاهش دریافت پروتئین، کلسیم و نمک و افزایش مصرف مرکبات، افراد می توانند از تشکیل سنگ های جدید و بزرگ شدن سنگ های موجود جلوگیری کنند.

مرکبات به دلیل داشتن سیترات می توانند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنند. علاوه بر این، متخصصان تغذیه و پزشکان ممکن است رژیم غذایی خاصی را برای درمان سنگ کلیه تجویز کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

“درد” نشان می دهد که شخص باید به پزشک مراجعه کند; درد تعیین می کند که آیا برای برداشتن سنگ کلیه به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز است یا خیر. در صورت مشاهده علائم درد شدید و مداوم در پشت و پهلوها، ادرار بدبو، احساس سوزش هنگام ادرار، خونریزی در ادرار، تب، لرز و استفراغ حتماً به پزشک مراجعه کنید. اینها می تواند نشانه های عفونت کلیه باشد که برای جلوگیری از عوارض جدی تر نیاز به درمان فوری دارد.

به غیر از جراحی، راه های زیادی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد. جراحی به ندرت اولین انتخاب درمانی است، اما جراحی در «پزشکی مدرن» به سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر نیاز دارد، اما «طب سنتی» راهکارهای تغذیه ای برای درمان سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر دارد.

سنگ هایی با این اندازه می توانند در مجاری ادراری گیر کرده و باعث عفونت و آسیب به بافت کلیه شوند.

مدت زمان بهبودی بیمار از سنگ کلیه بستگی به نوع سنگ برداشته شده دارد. اگر سنگ به طور طبیعی یا با مقدار کمی دارو دفع شود، عوارض آن به سرعت برطرف می شود. اگر سنگ با جراحی برداشته شده باشد، ممکن است فرد در همان روز به فعالیت های عادی خود بازگردد، اما در برخی موارد، افراد باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند و پس از مشورت با پزشک متخصص تا حدود یک هفته پس از جراحی، به حالت عادی برگردند. .

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما