جنون نفت؛ آیا طلای سیاه به رکوردشکنی ادامه خواهد داد؟

[ad_1]

در رفتن از زمان دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت نفت و گاز روسیه، قیمت نفت خام برنت از 13133 در هر بشکه عبور کرده است. جو بایدن تحریم‌های جدیدی را علیه بخش انرژی روسیه اعلام کرد و ایالات متحده را از واردات گاز و نفت منع کرد.

به گزارش فرارو، بایدن در اتاق روزولت در کاخ سفید اذعان کرد که متحدان اروپایی آمریکا چنین تحریم هایی را اعمال نمی کنند زیرا برای نفت و گاز به شدت به مسکو متکی هستند. بنابراین ما می توانیم زمانی که دیگران نمی توانند این گام را برداریم. اما ما با اروپا و شرکای خود برای توسعه یک استراتژی بلند مدت برای کاهش وابستگی روسیه به انرژی کار می کنیم.

در سال 2021، ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 700000 بشکه نفت و فرآورده های نفتی در روز از روسیه وارد کرد که 8 درصد از کل واردات آمریکا را تشکیل می داد. از این میزان حدود 200 هزار بشکه در روز به نفت خام اختصاص می یابد که حدود 4 درصد از صادرات روزانه روسیه را تشکیل می دهد.

جنون نفت؛  آیا طلای سیاه به رکوردشکنی ادامه خواهد داد؟نفت از مرز 140 عبور خواهد کرد.
حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد قیمت نفت در کوتاه مدت از مرز 140 هزار و 140 عبور کرده است، گفت: با توجه به بحران اوکراین و جنگ در این کشور، تقاضا برای نفت به سرعت افزایش یافته است که در این زمینه اگر همچنان وجود داشته باشد. ، به نظر می رسد قیمت هر بشکه نفت در حال افزایش است و با کمک متحدان خود از جمله عربستان سعی دارد با تخلیه ذخایر استراتژیک خود، قیمت هر بشکه نفت را کنترل کند.

وی افزود: بنابراین اگر قیمت نفت به 200 دلار یا بیشتر برسد، به نظر من حداقل در کوتاه مدت ممکن است عملی نباشد، عامل دیگری که قیمت نفت را کنترل می کند، همین عامل می تواند بازار را کنترل کند. اگر خبر از سرگیری توافق هسته ای ایران با غرب منتشر شود، از سوی دیگر، بازگشت ایران به عنوان بازیگر اصلی نفت می تواند کوتاه مدت باشد. مدت زمان قیمت نفت را متعادل کنید.

صالحی با بیان اینکه روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت و گاز در جهان به شدت به درآمدهای نفتی متکی است و اگر تحریم های اقتصادی روسیه برای مدت طولانی باقی بماند، گفت: قیمت نفت ثابت نمی ماند. . بیش از 100 100 در دراز مدت. بله، این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: صندوق درآمد نفتی روسیه بین 500 هزار و 500 میلیارد تا 600 هزار و 600 میلیارد منابع ارزی دارد، زیرا روسیه به شدت به واردات کالاهای مختلف به ویژه از اروپا متکی است. در صورت تداوم این تحریم ها، روسیه به نوعی تلاش می کند تا آنها را متوقف کند یا برای رفع آنها به توافق برسد، هرچند در این زمینه مسائل زیادی برای دو طرف وجود دارد، اما باید دید کدام طرف بیشترین امتیاز را می گیرد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه روسیه در قالب یک بورژوازی خواستار تضمین آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران شده است، افزود: با توجه به تحریم‌هایی که روسیه با آن مواجه است و همچنین سرمایه‌گذاری، نگران انرژی هسته‌ای ایران است. از سوی دیگر ایران در چند سال گذشته گام های مهمی برای ترخیص کالاهای خود با روسیه برداشته است و به همین دلیل روس ها از آمریکا این کار را می خواهند و مطمئن شوید که تحریم های این کشور مانع از همکاری با ایران نشود. .

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به همکاری دو طرف در زمینه تحریم‌ها علیه ایران، یکی از کانال‌هایی که روسیه می‌تواند از طریق آن تحریم‌ها را لغو کند، ایران به‌ویژه در بخش انرژی است و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است. باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد، اگرچه ایالات متحده گفته است که چنین تضمینی به روسیه داده نخواهد شد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما