جک E-JS1 ماشین تمام برقی کرمان موتور

[ad_1]

در رفتن یک هفته از انتشار تصویر جک هاچ بک اقتصادی و برقی E-JS1 در مجموعه کرمان موتور می گذرد. تصاویری از خودرو با پلاک موقت همچنان در جاده های ایران دیده می شود که نشان می دهد کرمان موتور در حال تست این محصول است.

به گفته فرارو، کرمان موتور نزدیک به یک سال است که در حال تحقیق و توسعه جک S4 بوده و در سال آینده نسخه الکتریکی این سدان را با همکاری میکو (زیر مجموعه گروه مپنا) روانه بازار خواهد کرد. اما حالا کرمان موتور با جک S4 بررسی فنی هاچ بک اقتصادی برقی را نیز آغاز کرده است.

اما معرفی جک E-JS1 را به نتایج نهایی تست ها و تست های فنی و اندازه گیری بازار خودروهای برقی کشور موکول کرده است.

جک E-JS1 که در واقع پسوند iEV20 است و در چین با نام Seihol E10X شناخته می شود، یک خودروی برقی شهری است و در دسته هاچ بک های برقی اقتصادی قرار می گیرد.

هاچ بک کرمان موتور الکتریک چه ویژگی هایی دارد؟

جک E-JS1 از نظر طراحی بیشتر یادآور هاچ بک های بالقوه تمام برقی کرمان موتور، هاچ بک های فولکس واگن و رنو الکتریک است. به عنوان مثال، قسمت جلو ما را به یاد فولکس واگن و کمی رنو می اندازد. اما به نظر می رسد جک در طراحی و قسمت فنی فولکس واگن از فولکس واگن کمک گرفته تا به شکل جدیدی برسد. اما در عقب خودرو طراحی خطوط مطابق نمای جلو بوده و آزادی بیشتری دارد.

اما در مجموع این خودرو طراحی مستقلی ندارد و ترکیبی از جک J2، iEV20 و فولکس واگن آپ است. البته نکات مثبتی در طراحی وجود دارد. بدنه دو رنگ و شکل نمادین آن جذاب است و استفاده از دو رنگ در طراحی داخلی جک E-JS1 آن را خوشمزه کرده است.

از نظر فناوری، کمپانی جک می گوید این هاچ بک اقتصادی مجهز به موتور 45 کیلوواتی است که توانایی تولید 62 اسب بخار قدرت با 150 نیوتن متر گشتاور نصب شده در محور جلو را دارد.

باتری های جک E-JS1 از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند. این باتری ها دارای ظرفیت 30.2 کیلووات ساعت بوده و برد 302 کیلومتر را ارائه می دهند. شارژ سریع این باتری ها (15% تا 85%) در نیروگاه ها 1 ساعت طول می کشد. اما شارژ وال باکس یا خانه 3.5 ساعت طول می کشد و شارژ کامل از صفر تا 100 درصد، شارژ خانگی 11 ساعت طول می کشد.

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

با این ویژگی های فنی، این هاچ بک اقتصادی نسبت به رقبایی مانند فیات 500e، رنو زوئی و شورولت بولت با بردهای 320 کیلومتر، 385 کیلومتر و 416 کیلومتر ضعیف تر به نظر می رسد. اما باز هم بهتر از مینی کوپر SE و نیسان لیف است که به ترتیب 234 کیلومتر و 272 کیلومتر برد دارند.

از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت، این هاچ بک اقتصادی 10.7 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر در ساعت است.

این خودرو 3.65 متر طول و 1.67 متر عرض دارد و دارای چرخ های 14 اینچی است.

دستیار راننده، کروز کنترل، دو کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، تزئینات داخلی چرم، سیستم چندرسانه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای، دکمه فشاری استارت و سیستم ورود پینه، دوربین پارکینگ، سنسور عقب، نور روز، هوای لاستیک سیستم مانیتورینگ، سیستم کمکی شروع به کار، فرمان و پنل عقب 6.2 اینچی تمام رنگی، ترمز دستی الکترونیکی، دزدگیر و ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، صندلی های چرمی و فرمان چندکاره … از امکانات جک E-JS1 برقی است.

مسئله اصلی قیمت جک E-JS1 است.

قیمت هاچ بک E-JS1 28000 است که حدود 2000 دلار کمتر از ارزان ترین رقیب جهانی خود است. به همین دلیل تا حدودی مقرون به صرفه تلقی می شود. این محصول 26900 دلار معادل 753 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اما اگر کرمان موتور متعهد به مونتاژ و عرضه جک E-JS1 باشد، بعید است قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان برای این هاچ بک برقی در نظر بگیرد. اما با این قیمت احتمالا کرمان موتور برای فروش آن با چالش مواجه خواهد شد.

عکس های جک EJS1

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

جک E-JS1  ماشین تمام برقی کرمان موتور

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما