حسن یزدانی در عجیب ترین انتخاب تاریخ کشتی

[ad_1]

با وجود حضور ستارگانی مانند حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، شاهد حضور مدعیان دیگری در این وزن برای حضور در رقابت های بین المللی 2022 هستیم.

به گزارش تمرین 3، حسن یزدانی اگرچه هنوز در چرخه انتخابی تیم ملی برای سه رویداد مهم سال 2022 یعنی قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و جام جهانی حضور پیدا نکرده است، اما در لیست جدی و سرشناس قرار گرفته است. بازیکنان داخلی است. هر روز رقبا.

حسن یزدانی در سال های اخیر برای نایب قهرمانی تیم ملی با چالش جدی مواجه نشده است. اگرچه آنها همیشه به قانون احترام گذاشته و در انتخابات شرکت کرده اند، اما به نظر می رسد شرایط در سال 2022 کمی دشوارتر و پیچیده تر خواهد بود.

طبق چرخه ای که فدراسیون بدنسازی تعریف کرده، مدعیان همه اوزان به تدریج مشخص می شوند. از قهرمانی کشور تا مقدماتی جام جهانی و در نهایت تا خود جام تختی که نفرات برترش در این چرخه هستند و مدعی نایب قهرمانی تیم ملی هستند.

با توجه به فاصله کم دو مسابقه در بازی های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی بلگراد، این احتمال وجود دارد که تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم المپیک 2022 دو تیم ملی داشته باشد.

بنابراین در کنار حسن یزدانی یکی دیگر از مدعیان این وزن نیز شانس حضور در مسابقات رسمی امسال را پیدا می کند.

در وزن 86 کیلوگرم کشتی گیران مشهوری چون عزت الله اکبری (نایب قهرمان جهان)، علیرضا کریمی (نایب قهرمان جهان) و کامران قاسم پور (قهرمان جهان) رقبای جدی حسن یزدانی هستند.

علی رضا کریمی بازگشت به وزن 86 کیلوگرم با طلا.

مسابقات انتخابی کشتی آزاد جام پلاک، دومین دوره انتخابی تیم ملی، 11 اسفندماه در وزن 5 برگزار شد. هادی وفایی پور. کشتی گیرانی که پس از کسب مدال نقره جهان در نورسلطان و غیبت در رقابت های اخیر شکست خوردند، بالاخره با وزن قبلی خود به مسابقات بازگشتند و به نظر می رسد قصد دارند به نایب قهرمانی تیم برسند. وزن 86 کیلوگرم. آزمون سراسری کریمی پیش از این سابقه کشتی با حسن یزدانی را در کارنامه خود ثبت کرده بود اما سال ها در اوزان 92 و 97 کیلوگرم شرکت کرد و به مدال های نقره و برنز جهان نیز دست یافت.

علی رضا کریمی با 92 کیلوگرم طلا و نقره رکوردار جهان با قهرمانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی نایب قهرمان وزن 86 کیلوگرم تیم ملی را به دست آورد.

عزت اکبری، رویای جنگیدن با یزدانی

پیش از این عزت الله اکبری نایب قهرمان کشتی آزاد جهان که به دلیل مشکلات استخدامی از مسابقات کشوری انصراف داده بود نیز تصمیم به بازگشت گرفت و اعلام کرد که در وزن 86 کیلوگرم با حسن یزدانی مسابقه خواهد داد. نایب قهرمان سابق جهان در مصاحبه اخیر خود گفت: هر شب به آخرین مراحل انتخابی تیم ملی فکر می کنم و با حسن یزدانی کشتی می گیرم که باید آنها را طی کنم.

عزت الله اکبری نایب قهرمان جهان در سال 2013 پس از چند بار خداحافظی از دنیای کشتی برای رقابت با یزدانی به میادین بازگشت.

قاسم پور; با تجربه تر و ثابت قدم تر از قبل

کامران قاسم پور پیش از المپیک توکیو در وزن 86 کیلوگرم با حسن یزدانی رقابت کرد که تا رسیدن به جام جهانی 2021 نروژ هیچ گاه شانس حضور در مسابقات جهانی و المپیک را پیدا نکرد و تصمیم به درخشش گرفت. مدال طلای جهان را به دست آورد. قاسم پور با توجه به اینکه او در المپیک 92 کیلوگرم وزن ندارد و در بازی های آسیایی حضور ندارد، شاید برای سال جدید تصمیم به تغییر وزن مجدد بگیرد. با این حال، تصمیم او به دلیل چرخه انتخاب ممکن است با مقاومت هایی روبرو شود. به هر حال قاسم پور اگر بخواهد در وزن 86 کیلوگرم کشتی بگیرد، بی شک از حسن یزدانی باتجربه و مدعی روی تشک خواهد بود.

کامران قاسم پور پس از چند شکست مقابل یزدانی طلای 92 کیلوگرم را به دست آورد اما برای حضور در المپیک و بازی های آسیایی مجبور شد به وزن 86 کیلوگرم بازگردد.

دیگر مدعیان جوان و پرشور

احمد بذری قهرمان آسیا و امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان از دیگر مدعیان وزن 86 کیلوگرم هستند که می تواند باعث نگرانی افراد مشهور مدعی این وزن شود. این دو کشتی گیر جوان نباید از فهرست مدعیان وزن 86 کیلوگرم حذف شوند. وزنه ای که در سال 2022 بسیار شلوغ و جذاب خواهد بود.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما