حمایت وزارت بهداشت از افزایش قیمت شکر در حوزه سلامت عمومی!

[ad_1]

معافیت مالیاتی شکر حذف شد دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر ایران می‌گوید این اقدام بر قیمت شکر تأثیر می‌گذارد. آیا شکر تا پایان سال گران می شود؟

به گزارش تجارت نیوز، اخیرا انجمن کارخانجات قند ایران اعلام کرده است: بر اساس قانون جدید معافیت مالیات بر ارزش افزوده، شکر از معافیت مالیاتی حذف شده است، بنابراین تا 13 دی ماه، 1400 تولیدکننده باید 90 درصد دریافت کنند. افزودن قیمت شکر به ازای هر فروش و در موعد مقرر به حساب سازمان معاملات مالیاتی.

این تصمیم هنوز منعکس کننده روند قیمت شکر در بازار نیست، اما به نظر می رسد شکر تا پایان سال با 9 درصد مالیات بر کیلویی هزار تومان گران شود.

دبیر انجمن کارخانجات قند ایران به تجارت نیوز گفت: تصمیم دولت بر قیمت خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد اما تاثیری بر تولیدکنندگان شکر ندارد.

بهمن دانایی توضیح داد: کسانی که تولیدکننده کالاهای مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند به نوعی مسئول وصول مطالبات دولت هستند. یعنی فروشنده باید مالیات را از مشتری دریافت کند و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کند.

وی گفت: قیمت شکر با توجه به قیمت آنها برای هر شرکت تولیدی متفاوت است. دستیابی به این مالیات 9 درصد بستگی به قیمت فروش درب سازنده دارد. به عنوان مثال اگر قیمت شکر را کیلویی 12700 تومان در نظر بگیریم، مالیات 9 درصدی کیلویی هزار تومان می شود.

فروشندگان می گویند با افزایش تقاضا، تقاضا برای کالاهای اساسی مانند شکر کاهش می یابد.

دانایی گفت: اخذ مالیات قطعا در کاهش تقاضای کالا موثر است. وزارت بهداشت نیز از تصمیم دولت حمایت می کند. زیرا معتقد است مصرف این محصول برای افراد مضر است. یعنی مردم معتقدند مصرف کم قند در کنترل دیابت و غیره موثر است.

اگرچه گفته می شد تا سال 1400 شکر گران نمی شود، اما خردادماه امسال شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت عرضه هر کیلوگرم شکر کارخانه را 11 هزار و 500 تومان اعلام کرد. این در حالی است که شکر 900 گرمی در فروشگاه اینترنتی با قیمت 21000 تومان به فروش می رسد.

افزایش تورم بازارهای مواد غذایی را متوقف کرده است. پیش از این قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بانکداران گفته بود:

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما