حکم انتصاب علی عسگری را چه کسی صادر کرد؟

[ad_1]

هادی بیگی نژاد با اشاره به اینکه علی عسگری فاقد ویژگی های خاص و حرفه ای در صنعت پتروشیمی است، انتصاب وی به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس را مانع توسعه فناوری و فرآیند شبکه سازی در این مجموعه اقتصادی تاثیرگذار دانست.

به گزارش یکتا نیوز، علی عسگری نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس که در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس است، گفت: این صنعت با تولید بیش از 90 میلیون تن محصول، جایگاه پیشرو در بخش ارز دارد. بنابراین تصمیماتی که برای این صنعت گرفته می شود در اقتصاد کلان کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بیگی نژاد افزود: این در حالی است که هلدینگ خلیج فارس حدود 36 درصد از کل ظرفیت پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است. 36 درصد سهام این مجتمع متمرکز نیست، اما این هلدینگ سهامدار چند مجتمع پتروشیمی در کشور است. از این رو هلدینگ خلیج فارس در پتروشیمی های مختلف سهامدار است و تصمیمات آن بر تصویر کلی صنعت پتروشیمی کشور تأثیر می گذارد. در واقع هلدینگ خلیج فارس بزرگترین مالک پتروشیمی کشور است.

نکته بعدی این است که برای رشد پتروشیمی ها در کشور باید قدرت شبکه سازی مجتمع های پتروشیمی تقویت شود. به عنوان مثال، برای توسعه زنجیره پروپیلن، باید دید چه پتروشیمی هایی را می توان ترکیب کرد تا بهترین ایده با کیفیت را به دست آورد. یا برای ایجاد یک زنجیره متانول، بررسی کنید که کدام مواد پتروشیمی را می توان اضافه کرد و سپس آن را اعمال کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت این صنعت نیاز به تجربه خاصی است، گفت: در واقع از این طریق تلاش می کنیم خروجی یک شرکت، ورودی شرکت دیگر باشد. یعنی محصول یک مجموعه از محصولات باید به عنوان غذا برای مجموعه دیگر استفاده شود. این هماهنگی باعث افزایش ظرفیت تولید و عملیاتی مجتمع پتروشیمی کشور می شود.

بیگی نژاد در ادامه گفت: چه کسانی این اصطلاحات را می فهمند و زمینه اجرای آن را فراهم می کنند؟ که دارای 2 ویژگی مشترک هستند. اول اینکه تعریف واقعا دقیقی از پتروشیمی داشته باشیم و ابعاد و زوایای مختلف آن را بشناسیم. دوم، شناخت فعالیت ها و مشکلات این صنعت. در واقع، مدیران این صنعت باید از نزدیک تمرین کرده باشند و در طول سالیان، دانش اندوخته باشند، باید این صنعت را کسب کرده باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به این دو گفته، معتقدم علی عسگری برای این پست مناسب نیست و نمی تواند موثر باشد. به این معنا نیست که عملکرد مدیران قبلی در این صنعت بسیار درخشان بوده است، بلکه نکته اینجاست که نباید خود به خود اوضاع را بدتر کنیم.

چه کسانی در انتخاب علی عسگری نقش داشتند؟

وی یادآور شد: از سوی دیگر باید توجه داشت که مبنای انتخاب جاوید او.گ در وزارت نفت، برخاسته از دل وزارت نفت بوده است. وی در جلسه رای اعتماد قول داد مدیرانی را که دارای مدارک تخصصی و حرفه ای در بخش های مختلف وزارت نفت هستند انتخاب کند.

این نماینده در ادامه گفت: اما با وجود این وعده های صریح شاهد فعالیت افرادی در بخش های مختلف صنعت نفت، گاز و … هستیم که سابقه فعالیت در این زمینه و به دلیل سیاسی و جناحی نداشته اند. انتخاب شده اند.

بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تضمین وزیر نفت مبنی بر استفاده از یگان ویژه در حوزه های مختلف، مجلس درباره انتصاب علی عسگری بحث و بررسی خواهد کرد؟ وی گفت: بله، اگر انتصاب از سوی وزرای نفت انجام شود و در این زمینه قاطع باشند، مجلس وارد بحث می شود و موضوع را در قالب احضار، پرسش و پاسخ یا حتی توضیح پیگیری می کند. اما در شرایط کنونی، پیگیری مجلس قانونگذاری احتمالاً بی نتیجه خواهد بود.

وی در توضیح این ابهام گفت: ظاهراً این انتصاب از سوی وزیر نفت صورت گرفته اما حکم استفاده از این فرد از سوی دستگاه های بالاتر از وزارت نفت صادر و به وزیر نفت داده شده است.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما