خطاب به امیر عبداللهیان گوترش: بیش از برجام کاری نخواهیم کرد

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره مذاکرات هسته ای در وین و برخی مسائل مورد علاقه مشترک گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در این گفت وگو گفت: تیم مذاکره کننده ایران با ابتکار و اقتدار لازم در مذاکرات حضور دارند و سخت تلاش می کنند تا به توافق خوبی برسند.

امیرعبداللهیان عدم ابتکار غرب را یکی از دلایل کندی مذاکرات عنوان کرد و تاکید کرد: در موضوع لغو تحریم ها دو متن و یک بدنه ارائه کرده ایم. این متون در پیوند با برجام است و ما هیچ خواسته ای فراتر از برجام نداریم و در عین حال هیچ تعهدی فراتر از برجام نمی پذیریم.

وی گفت: طرف ایرانی در مذاکرات پیشنهادهای خوبی ارائه کرده است که می تواند مبنای یک توافق پایدار باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها تاکید کرده ایم، لازم است با رفع نگرانی های ادعایی طرف های غربی، تحریم ها به طور کلی لغو شود.

وی افزود: پس از اینکه دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خرابکاری در سایت وام را محکوم کرد، با حسن نیت اعلام کردیم که اجازه نصب دوربین در محل وام را می دهیم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما با حسن نیت و ابتکار عمل به دنبال یک معامله خوب هستیم، اما به هیچ وجه زبان ارعاب را رد نمی کنیم. احزاب غربی باید بدانند که زبان تهدید علیه ایران نتیجه معکوس دارد.

دو طرف به بحث در مورد موضوع لبنان ادامه دادند. امیرعبداللهیان در خصوص سفر آتی دبیرکل سازمان ملل متحد به لبنان در آینده نزدیک گفت: ما همواره از وحدت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان حمایت کرده ایم. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های لبنان برای کمک حمایت می کند.

وی افزود: جامعه جهانی باید با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان مقابله کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تشکر از مذاکرات وین گفت: معتقدیم برجام سند مهمی است و طراحی آن برای صلح و ثبات بین المللی بسیار مفید است.

آنتونیو گوترش افزود: نقش سازمان ملل در برجام همیشه روشن و صریح بوده است و ما از آن حمایت می کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از اقدام جمهوری ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و موافقت با نصب دوربین در محل کار، این اقدام را نشان از همکاری خوب تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست که نتیجه مثبتی خواهد داشت. اثر در روند ایجاد اعتماد

وی تاکید کرد: ما از همه ابزار سازمان ملل استفاده خواهیم کرد و نهایت تلاش خود را می کنیم تا این مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد.

گوترش همچنین هدف از سفر خود به لبنان را ایجاد وحدت و همگرایی بین مردم لبنان دانست و معتقد است که مردم لبنان می توانند مشکلات لبنان را حل کنند.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما