مقام آمریکایی: توافق در مذاکرات وین هنوز نهایی نشده است.

[ad_1]

یکی از مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تحریم ها در وین روز پنجشنبه 17 فوریه مدعی شد که “پیشرفت واقعی” در مذاکرات حاصل شده است، اما این توافق هنوز نهایی نشده است.

به گزارش فارس، این اظهارات در حالی از سوی این مقام آمریکایی در مصاحبه با نیویورک تایمز بیان شد که شواهد روزافزون حاکی از آن است که پیشرفت در مذاکرات به اراده سیاسی دیگر کشورها به ویژه آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران بستگی دارد. این به تصمیمات بستگی دارد. .

با این حال، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، مدعی شد که کاهش تولید سوخت هسته‌ای ایران یکی از موضوعاتی است که باید حل شود.

از زمان آغاز مذاکرات تحریم ها در وین، کشورهای غربی اقدامات رسانه ای و روانی را در دستور کار قرار دادند تا ایران را مقصر جلوه دهند.

در بخشی دیگر از این گزارش، نیویورک تایمز اعلام کرد که توافق بر سر مسائل موشکی و منطقه ای بخشی از توافق با ایران نخواهد بود. این روزنامه نوشت: “مقامات دولتی در بایدن اصرار دارند که تلاش کرده اند این برنامه ها را نیز محدود کنند، اما دیپلمات ها می گویند که آنها بخشی از توافق حداقل یک ماه پیش با ایران هستند. چنین نخواهد شد.”

نیویورک تایمز گزارش می دهد که این موضوع خشم گروهی از قانونگذاران دموکرات را برانگیخته است که در سال 2015 نیز با توافق هسته ای با ایران مخالف بودند.

رابرت منندز چند هفته پیش در کمیته روابط خارجی سنا گفت: “سوال من این است که چرا می خواهیم به برجام بازگردیم – توافقی که کافی نبود و هنوز هم برخی از جدی ترین نگرانی های امنیت ملی ما را برطرف نمی کند.” کمیته گفت.

وی در جریان سخنرانی خود گفت که ایران بزرگترین برنامه موشکی بالستیک در منطقه را دارد. وی همچنین مدعی شد که ایران از این طرح برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه استفاده کرده است.

در چند ماه گذشته، قانونگذاران آمریکایی که اکثر آنها جمهوری خواه هستند، به طرق مختلف تلاش کرده اند تا مخالفت های سیاسی خود را برجام تحمیل کنند، از جمله نامه نگاری به مدیران اجرایی برای وادار کردن دولت آمریکا به اخذ تاییدیه کنگره، معرفی پروژه ها و برگزاری جلسات مختلف. علنی صحبت کنید

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما