خورشید برای اولین بار لمس کرد

[ad_1]

مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا اخیراً در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده است: “ما خورشید را لمس کردیم.”

به گزارش ایسنا، برای اولین بار در تاریخ، یک فضاپیما خورشید را لمس کرد. کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا اکنون از اتمسفر بالای خورشید که به تاج خورشیدی معروف است عبور کرده و نمونه هایی از ذرات و میدان های مغناطیسی گرفته است.

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا اولین فضاپیمایی است که رسماً از جو بیرونی خورشید یا تاج خورشیدی عبور کرد. این عملیات یک گام بزرگ برای کاوشگر خورشیدی پارکر و یک جهش بزرگ برای علم خورشیدی است. فرود روی ماه به دانشمندان کمک کرد تا بفهمند چگونه شکل گرفته است، و همچنین با لمس موادی که خورشید از آن ساخته شده است، به دانشمندان کمک کرد تا اطلاعات مهمی در مورد نزدیکترین ستاره خود و تأثیر آن بر منظومه شمسی کشف کنند.

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا این نقطه عطف را در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست اتحادیه ژئوفیزیک پاییز 2021 در نیواورلئان در 14 دسامبر اعلام کرد.

پارکر در آینده نزدیک به هدف خود نزدیک خواهد شد و پرواز بعدی در ژانویه خواهد بود. اما در حال حاضر ما این موفقیت بزرگ را جشن می گیریم.

آفتاب.

این تصویر ترکیبی از 25 تصویر جداگانه است که توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا بین 16 آوریل 2012 تا 15 آوریل 2013 گرفته شده است. این تصویر ناحیه فعال خورشید را نشان می دهد.

آفتاب.

این تصویر مفهومی همچنین تصویری از ورود کاوشگر خورشیدی پارکر به تاج خورشیدی را نشان می دهد.

کاوشگر خورشیدی پارکر، اولین و بزرگترین پیشرفت انسانی برای شناسایی یک ستاره از نزدیک، در 12 آگوست 2016 از نزدیکی خورشید عبور کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت و رکورد سریعترین سازه ساخت بشر را شکست. نزدیک ستاره این به طور چشمگیری دانش ما را از خورشید بهبود بخشیده است.

کاوشگر خورشیدی پارکر اولین کاوشگری است که به سمت ستاره می رود. در 12 آگوست 2018، آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) اولین تحقیقات خورشیدی را در مدار خورشیدی موشک دلتا IV انجمن پرتابگرهای آمریکا (ULA) برای چرخش برخی از اسرار این ستاره آغاز کرد. آشکار کردن

این فضاپیما توسط آزمایشگاه فیزیک دانشگاه جان هاپکینز در سال 2009 طراحی و ساخته شد و در اواسط ژوئن 1996، سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) از پرتاب اولین کاوشگر خورشیدی خود خبر داد. خورشید برای یافتن قطعه به دور خود می چرخد. اسرار ستاره

پارکر در ابتدا قرار بود در سال 2015 عرضه شود. سپس تاریخ پرتاب به تابستان 2018 موکول شد و در نهایت 11 آگوست به عنوان تاریخ نهایی پرتاب انتخاب شد که در آخرین لحظه به 12 آگوست 2018 موکول شد.

این کاوشگر که در ابتدا Solar Probe Plus نام داشت، بعدها به افتخار ستاره شناس یا ستاره شناس آمریکایی یوجین پارکر به کاوشگر خورشیدی پارکر تغییر نام داد. این اولین بار است که فضاپیمای ناسا به نام یک فرد زنده نامگذاری می شود.

یوجین پارکر ستاره شناس آمریکایی است که حدود 60 سال پیش مقاله ای منتشر کرد که در آن به ماده مغناطیسی با سرعت بالا که از خورشید ساطع می شود اعتقاد داشت.

کاوشگر خورشیدی پارکر مجهز به یک محافظ حرارتی فوق العاده مقاوم است که می تواند تا دمای 1377 درجه سانتیگراد (2500 درجه فارنهایت) را تحمل کند و به گونه ای طراحی شده است که دمای داخل خانه را بدون توجه به دمایی که در داخل و اطراف خورشید می گیرد در 30 درجه سانتیگراد نگه دارد. . ماندن این امر توسط صفحه کامپوزیت کربن 114 میلی متری ساخته شده از سپر حرارتی در بدنه پروب امکان پذیر شده است. Heat Shield که حدود 73 کیلوگرم وزن دارد، در واقع یک ساختار بسیار سبک وزن است که از دو صفحه و یک هسته فوم 4.5 اینچی تشکیل شده است که 97 درصد آن را هوا تشکیل می دهد. این فضاپیما همچنین دارای محفظه ای است که نمونه هایی از ذرات پرانرژی را جمع آوری می کند. آنت دولبو، مدیر اجرایی پروژه، اتاق را قوی ترین ابزار کاوشگر کوچک می نامد.

کاوشگر خورشیدی پارکر اخیرا برای دهمین بار به دور خورشید چرخید و در 21 نوامبر در 8.5 میلیون کیلومتری سطح یک ستاره در حال فرود آمد. این ماه گرفتگی که رکورد جدیدی را برای پارکر از نظر سرعت و مسافت ثبت کرد، در ساعت 4:25 بامداد به وقت شرقی (12:55 تهران) رخ داد. در آن زمان پارکر با سرعت 586864 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد. این یک نقطه عطف مهم در مسیر کاوشگر خورشیدی پارکر بود که ماموریت خود را در 16 نوامبر آغاز کرد. این کمپین تا 26 نوامبر (26 دسامبر) ادامه داشت. قله خورشیدی و حضیض (حضیض و اپیلیون) موقعیتی است در مدار اطراف خورشید یا هر جسم دیگری که در آن جسم دورترین و نزدیکترین به مرکز خورشید باشد.

کاوشگر پارکر اطلاعات علمی را از 23 دسامبر تا 9 ژانویه به خورشید ارسال خواهد کرد که عمدتاً در مورد ویژگی ها و ساختار باد خورشیدی و جو غبارآلود اطراف خورشید است.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما