درمان عفونت های ادراری

[ad_1]

گیاهان در بدن انسان معجزه می کنند. آنها در درمان انواع بیماری ها از سرطان گرفته تا سرماخوردگی موثر هستند. بنابراین ترکیبات گیاهی در مبارزه با عفونت های ادراری نیز موثر خواهند بود. عفونت ادراری یک موقعیت بسیار استرس زا برای بدن انسان است و هرکسی که به این بیماری مبتلا باشد مشکلات آن را می داند. با مصرف داروی گیاهی مجاری ادراری می توانید از شر بیماری ها خلاص شوید و عفونت های ادراری را درمان کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عفونت ادراری بیشتر با عفونت مثانه مرتبط است. این یک بیماری جدی است که باید در اسرع وقت درمان شود. در غیر این صورت، می تواند کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به عوارض مختلفی شود. هنگامی که کلیه ها تحت تأثیر قرار می گیرند، آسیب دائمی به کلیه ها می تواند رخ دهد که درمان آن بسیار دشوارتر از عفونت دستگاه ادراری است.

در عفونت ادراری، مقدار کمی ادرار تولید می شود. معمولاً کدر است و بوی بسیار نامطبوع و در برخی موارد حتی خونی دارد. عفونت ادراری در زنان بیشتر از مردان است. اکثر عفونت های دستگاه ادراری را می توان به طور طبیعی درمان کرد و نیازی به مراقبت پزشکی ندارد. شما باید به موقع پاسخ دهید و از روش های پیشگیری و درمان استفاده کنید.

تهیه چای و چای از گیاهان موثر در برابر عفونت ها و استفاده منظم از آن نیز می تواند در این فرآیند مفید باشد. اگر مشکوک به عفونت هستید، بهتر است با یک اورولوژیست مشورت کنید.

علل عفونت ادراری

معمولاً عفونت توسط باکتری هایی ایجاد می شود که موفق می شوند از سایر قسمت های بدن به دستگاه ادراری برسند. آنها در بدن رشد می کنند و کار مجاری ادراری را مختل می کنند. این منجر به تکرر ادرار و نیاز به مدفوع می شود در حالی که بی اختیاری ادرار با سوزش و درد همراه است.

سیستیت شایع ترین شکل عفونت است و به وجود باکتری در مثانه و عوارض جانبی آن اشاره دارد. شایع ترین علائم درد هنگام ادرار، افزایش ادرار، حالت تهوع و استفراغ است.

باکتری ها می توانند به روش های مختلفی وارد محیط عاری از دستگاه ادراری شوند. انتقال باکتری گاهی اوقات می تواند از طریق رابطه جنسی، ژنتیک و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باشد. در این حالت، سیستم ایمنی بدن ممکن است نتواند با باکتری های کافی مبارزه کند. اگر به اندازه کافی مایعات ننوشید، باکتری ها سریعتر از طریق مجاری ادراری شما حرکت می کنند. با آب و چای فراوان می توانید بهبودی خود را تسریع کنید.

اثرات دمنوش های گیاهی بر عفونت های مجاری ادراری

برای عفونت های ادراری بهتر است از سبزیجات، میوه ها و سایر گیاهان به شکل چای استفاده کنید. بنابراین، هم می توان کمبود مایعات را برطرف کرد و هم می توان درمان را به طور طبیعی پشتیبانی کرد. انواع مختلفی از عفونت های دستگاه ادراری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و بسته به نوع عفونت شما یکی از آنها متفاوت است. به عبارت دیگر مصرف آنها به علائم شما بستگی دارد.

چای گیاهی بسیار ارزان و آسان برای استفاده است. اما اگر پس از مصرف آن احساس بهبودی نکردید، برای تعیین درمان مناسب با پزشک متخصص مشورت کنید.

نوشیدنی ها از هر گیاه یا میوه خشک متفاوت ساخته می شوند. با مخلوط کردن آب جوش در آنها عرق و طعم آنها وارد آب شده و با نوشیدن آن ناراحتی شما از بین می رود. بسته به گیاهان استفاده شده، چای می تواند طعم بدی داشته باشد. بنابراین اگر نمی توانید آنها را تحمل کنید، از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. مهمترین و موثرترین داروهای گیاهی برای عفونت ادراری عبارتند از:

چای ریشه گل همیشه بهار

گل ختمی به طور کامل فعالیت باکتری ها را کنترل می کند. همچنین می تواند از گسترش عفونت به سایر اندام ها جلوگیری کند. برای سم زدایی مثانه و ترمیم دستگاه ادراری بد استفاده می شود که تولید ادرار را نیز افزایش می دهد. این گیاه یا گل همچنین بر اندام های آسیب دیده توسط باکتری ها اثر آرام بخشی دارد.

برای تهیه این دمنوش 2 قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی و 200 میلی لیتر آب گرم کافی است. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بنوشید. می توان آن را گرم یا سرد نوشید و طعم آن را با یک قاشق چای خوری عسل تقویت کرد. برای نتایج مثبت، نوشیدن 2-3 بار در روز توصیه می شود.

توس دمنوش

برگ درخت توس دارای خواص ادرارآور قوی است. در برابر ورم کلیه بسیار عالی است و ادرار را تسریع می کند. سرشار از ویتامین های C و E، کلسیم و تانن است. اگر مشکلات قلبی دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. برای تهیه نوشیدنی یک قاشق غذاخوری برگ خشک توس و 200 میلی لیتر آب جوش کافی است. روی برگ های خشک خرد شده آب داغ بریزید. بعد از 10 دقیقه فشار دهید و تا 4 لیوان در روز بین وعده های غذایی بنوشید. بعد از یک لیوان چای غان حتما یک لیوان آب بنوشید.

دموش بابونه

بابونه همه کاره برای عفونت های مجاری ادراری نیز مفید است. عرق موجود در این گل با باکتری هایی که به مجاری ادراری حمله می کنند مبارزه می کند. نقش اصلی آن آرام کردن و آرامش سیستم عصبی و آرام کردن اثرات عفونت در بدن است.

برای تهیه دمنوش بابونه کافی است یک قاشق چایخوری گل بابونه خشک و 250 میلی لیتر آب گرم را مخلوط کنید. سپس در آن را ببندید و بگذارید 10 دقیقه بماند و صاف کنید و بنوشید.

داموش جعفری

جعفری در فرآیند سم زدایی عالی است. همچنین برای از بین بردن باکتری هایی که بر دستگاه ادراری تأثیر می گذارند و عملکرد کلیه و مثانه را مختل می کنند، مفید است.

2 قاشق چایخوری برگ جعفری تازه و 200 میلی لیتر آب برای تهیه چای جعفری کافی است. جعفری تازه خرد شده را در آب جوش بریزید. بگذارید 10 دقیقه بماند. وقتی گرم است فشار دهید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

نوشیدنی تخم کدو

این چای برای مبارزه با عفونت های مجاری ادراری عالی است. برای بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه توصیه می شود. این چای به ویژه در از بین بردن باکتری اشریشیا کلی موثر است. 15 دانه کدو تنبل خشک و 1 لیتر آب سرد برای تهیه این چای کافی است. این مخلوط را روی آتش بگذارید تا بجوشد و هر روز صبح ناشتا بنوشید.

چهار قاشق چایخوری را مخلوط کنید

این مخلوط بسیار مفید است و با ترکیب همه این گیاهان فایده خاصی دارد. ۱ قاشق غذاخوری ریشه بیدمشک، ۱ قاشق غذاخوری ریشه قاصدک، ۱ قاشق غذاخوری رازک، ۱ قاشق غذاخوری برگ گزنه و ۷ لیوان آب کافی است. ریشه های خرد شده بیدمشک و قاصدک را به 4 فنجان آب اضافه کنید. آب را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید و 30 دقیقه دیگر بجوشانید. در حین جوشیدن، سه لیوان آب باقیمانده را اضافه کنید. سپس بقیه مواد را به مقدار مشخص اضافه کنید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند. این نوشیدنی سرد نوشیده می شود و طعمی تلخ و قوی دارد، بنابراین می توانید آن را با مقدار کمی عسل شیرین کنید.

چای بلوبری

در مبارزه با عفونت های مجاری ادراری، اغلب آب زغال اخته توصیه می شود. تهیه آن راه حل بسیار خوبی است. زغال اخته سرشار از ویتامین C است و به خوبی از عفونت جلوگیری می کند. از چسبیدن باکتری ها به دیواره های مثانه و گسترش عفونت جلوگیری می کند. برای نتیجه فوری می توانید آن را 2 یا 3 بار در روز بنوشید.

نوشیدنی ابریشم ذرت

ابریشم ذرت معمولاً به عنوان ابزاری برای کاهش یا از بین بردن مشکلات سلامت دستگاه ادراری شناخته می شود. حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها و مواد مفید است که به طور موثر علل عفونت را از بین می برد. اثر ضد التهابی دارد و تورم ناشی از عفونت را کاهش می دهد. می تواند علائم دردناک مجاری ادراری را تسکین دهد. افزایش جریان ادرار و در نتیجه از بین بردن اثر باکتری ها. 1 قاشق غذاخوری ابریشم ذرت خشک و 200 میلی لیتر آب برای تهیه آن کافی است. ابریشم ذرت را به مدت 3 دقیقه در آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. قبل از نوشیدن نخ ها را بررسی کنید. دوز توصیه شده برای استفاده 1 تا 3 لیوان در روز است.

چای تمشک و قاصدک

تمشک حاوی ترکیبی به نام تانن است که التهاب بافت های اپیتلیال را تسریع می کند. می تواند باعث دفع سموم از بدن شود. همچنین باکتری های موجود در دستگاه ادراری را از بین می برد. قاصدک، از طرف دیگر، عملکرد صحیح کلیه ها و مثانه را تضمین می کند. ترکیب این گیاهان در از بین بردن باکتری های عامل عفونت بسیار موثر است.

1 قاشق غذاخوری تمشک خشک، 1 قاشق غذاخوری ریشه قاصدک و 200 میلی لیتر آب کافی است. مخلوط را در یک لیوان بریزید. روی آن آب داغ بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. فیلتر کنید و گرم بنوشید. مصرف آن دو بار در روز توصیه می شود.

افراد مبتلا به عفونت ادراری باید مقدار زیادی آب بنوشند و مثانه خود را به طور منظم شستشو دهند. برای این منظور مصرف حداقل 2 لیتر مایع به خصوص آب ولرم در روز توصیه می شود. نوشیدن آب از رشد باکتری ها و رشد عفونت ها جلوگیری می کند. استفاده از آب یا چای گیاهی برای تقویت بهبودی بسیار مفید است. از طرف دیگر، از آنجایی که قهوه، آبجو، الکل و آب لیمو می توانند مثانه را تحریک کنند، استفاده از آنها باید محدود شود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما