دایناسورهای آلوده به ویروس کرونا نیز کشف شدند!

[ad_1]

در رفتن دانشمندان اولین شواهد از عفونت تنفسی را در فسیل دایناسورهایی که حدود 150 میلیون سال پیش می زیسته اند، کشف کرده اند. این شواهدی از فسیل یک دایناسور گیاهخوار گردن دراز است که به گفته دانشمندان حیوانی نابالغ بوده است.

به گفته فرارو، محققان بقایای یک دیپلمات نابالغ – یک دایناسور گیاهخوار گردن دراز مانند برونتوزاروس – را بررسی کرده اند که مربوط به آخرین دوره ژوراسیک دوره مزوزوئیک است. دایناسور کشف شده در جنوب غربی مونتانا با نام مستعار “دالی” به عفونت نخاع مبتلا شده است.

محققان به سرپرستی کری وودراف از موزه دایناسور دشت بزرگ، گسترش غیرعادی استخوان‌ها را بر روی گردن دایناسور پیدا کردند که از نظر شکل و ساختار غیرعادی بود. این گسترش که قبلاً دیده نمی شد در قسمت هایی از استخوان ها که کیسه های هوایی قرار داشتند قرار داشت. کیسه های هوا بخشی از سیستم تنفسی هستند که هم در پرندگان و هم در دایناسورهای مدرن یافت می شوند. این کیسه های هوایی در نهایت به ریه های دالی متصل می شوند و به بخشی از سیستم تنفسی پیچیده دایناسور تبدیل می شوند. تصویربرداری CT از قطعات نامنظم نشان داد که آنها از استخوان غیرطبیعی ساخته شده اند، به احتمال زیاد در پاسخ به عفونت.

دایناسورهای آلوده به ویروس کرونا نیز کشف شدند!

کری وودراف گفت: “همه ما علائمی مانند سرفه، مشکل در تنفس و تب داشته ایم، اما اکنون یک دایناسور 150 میلیون ساله داریم که احتمالاً مانند همه ما علائم مشابهی دارد و از آن رنج می برد.” “او در حال برنده شدن است.” محققان می گویند این یافته ها مهم است زیرا دالی یک دایناسور غیر پرنده در نظر گرفته می شد و به پرنده ای مانند دالی سوروپ تبدیل نشد. در واقع آنها تنها تروپودهای پرنده شدند. نویسندگان حدس می زنند که عفونت تنفسی ممکن است ناشی از یک عفونت قارچی مشابه آسپرژیلوزیس باشد، یک بیماری تنفسی رایج در پرندگان امروزی که می تواند خزندگان و عفونت های استخوانی را آلوده کند. ممکن است باعث شود. این عفونت فسیلی علاوه بر ثبت اولین موارد ابتلا به این گونه عفونت های تنفسی در دایناسورها، پیامدهای فیزیولوژیکی قابل توجهی نیز برای دستگاه تنفسی دایناسورهای سروپا دارد.

وودراف گفت: «این عفونت فسیلی در دالی نه تنها به ما کمک می‌کند تا تاریخچه تکاملی بیماری‌های تنفسی در گذشته را ردیابی کنیم، بلکه به ما کمک می‌کند تا انواع بیماری‌هایی را که دایناسورها در معرض ابتلا به آن‌ها بودند، بهتر درک کنیم.» به گزارش فرارو، وی افزود: این یک سروپود بسیار بیمار بود. ما همیشه دایناسورها را بزرگ و سرسخت می‌دانستیم، اما آنها بیمار شدند و مانند پرندگان امروزی به بیماری‌های تنفسی مبتلا شدند. در واقع، این موجودات غول پیکر ممکن است در برخی موارد همان عفونت های مخربی را داشته باشند که ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

محققان بر این باورند که اگر دالی یک عفونت تنفسی مانند آسپرژیلوزیس داشت، احتمالاً علائم آنفولانزا یا ذات‌الریه مانند کاهش وزن، سرفه، تب و مشکلات تنفسی را داشت. از آنجایی که آسپرژیلوزیس در پرندگان می تواند کشنده باشد، اگر درمان نشود، عفونت مشابه در دالی می تواند به طور بالقوه منجر به مرگ حیوان شود. آون ولف، استادیار پژوهش در دانشگاه نیومکزیکو گفت: ما باید به افزایش دانش خود در مورد بیماری های مزمن ادامه دهیم. اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنیم، می تواند ما را به درک بهتری از سیستم ایمنی و تکامل بیماری های عفونی هدایت کند. وقتی با متخصصان در زمینه های مختلف مانند دامپزشکان، آناتومیست ها، زیست شناسان، زیست شناسان و رادیولوژیست ها به آن نگاه کنیم، می توانیم تصویر کامل تری از بیماری های مزمن به دست آوریم.

ویروس کرونا گروهی از ویروس‌های متعلق به خانواده ویروس‌های کرونا ویروس است که دستگاه تنفسی پرندگان و پستانداران را آلوده می‌کند. این ویروس ها می توانند طیف گسترده ای از بیماری ها را ایجاد کنند، از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا بیماری های شدید مانند سارس، سرخک و اوریون. اولین گزارش های علمی از پاتوژنز ویروس کرونا مربوط به گسترش عفونت های تنفسی در مرغ های پرورش یافته در منطقه ای از آمریکای شمالی در دهه 1920 است. این ویروس که ویروس برونشیت عفونی پرندگان نام دارد، اولین ویروس کرونا بود که کشف شد.

منبع: Science Daily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما