fastescobanner

دانشمندان روند پیری تخم مرغ را معکوس کردند!

[ad_1]

به گفته دانشمندانی که موفق به معکوس کردن پیری در تخمک های انسان شده اند، مادر شدن در دهه ششم زندگی ممکن است در 10 سال آینده عادی شود.

در یک پیشرفت قابل توجه، محققان توانسته اند به طور موثری تخمک یک زن 40 ساله را جایگزین کنند تا آن را شبیه یک تخمک 20 ساله یا چند ساله کنند.

ماده ها با تمام تخمک هایی که در طول زندگی خواهند داشت به دنیا می آیند و این تخمک ها با گذشت زمان به حدی تجزیه می شوند که بارور کردن آنها در سنین بالا دشوار است.

در حالی که زنان در اوایل سی سالگی (20 تا 30 سالگی) 80 درصد شانس بارداری طبیعی در یک سال دارند، این شانس در سن 40 سالگی به نصف می رسد و تنها در بریتانیا در دهه ششم. چند صد زن زندگی می کنند. هر ساله. او در دهه 50 و 60 مادر شد.

اما دانشمندان دانشگاه عبری نشان داده اند که استفاده از داروهای ضد ویروسی در درمان بیماران HIV می تواند روند پیری تخم مرغ را معکوس کرده و از فاسد شدن آنها جلوگیری کند. به نظر می رسد این دارو با جلوگیری از آسیب به کلیه ها در طول فرآیند پیری این کار را انجام می دهد. داروی ضد ویروس HIV از آسیب ژنتیکی در طول عفونت جلوگیری می کند.

هنوز سوالاتی در مورد اینکه آیا این فرآیند می تواند باروری را افزایش دهد وجود دارد. زیرا در این مطالعه تخمک ها بارور نشدند. محققان قصد دارند این درمان را روی حیوانات و در نهایت انسان آزمایش کنند. امید است این روش خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی که در مادران مسن شایع است را کاهش دهد.

در طول فرآیند پیری، قسمت هایی از تخمک شروع به هجوم به مناطق دیگر می کند، همانطور که در مورد عفونت های ویروسی نیز صدق می کند.

برای جلوگیری از این امر، دانشمندان پیشنهاد کرده اند که یک داروی ضد ویروسی به نام مهارکننده های ترانس کریپتاز معکوس، که برای جلوگیری از آسیب DNA در عفونت های ویروسی استفاده می شود، ممکن است مفید باشد.

دکتر مایکل کلیستن، زیست شناس مولکولی که این تحقیق را رهبری می کند، می گوید: «بسیاری از زنان بالای 40 سال در تلاش برای باردار شدن هستند و ما فکر می کنیم که می تواند باروری آنها را افزایش دهد.

امیدواریم در 10 سال آینده بتوان از داروهای ضد ویروسی برای افزایش باروری در زنان مسن استفاده کرد. وی گفت: از آنجایی که رژیم غذایی تهاجمی مانند یک ویروس عمل می کند، ما حدس زدیم که آیا داروهای ضد ویروسی می توانند روند پیری تخم مرغ را معکوس کنند. ما این فرضیه را روی صدها تخم موش و تخم انسان آزمایش کردیم و فرضیه ما تایید شد.

دانشمندان خاطرنشان می کنند که آنها هنوز هیچ آزمایشی برای بارور کردن تخمک های تحت درمان انجام نداده اند و بنابراین نمی توانند ثابت کنند که آیا این کار باروری را افزایش می دهد یا خیر.

زنان با افزایش سن کمتر احتمال دارد باردار شوند و تحقیقات نشان می دهد که زمانی که یک زن بالای 40 سال سن دارد، تا 5 درصد بیشتر احتمال دارد باردار شود.

برای حل این مشکل، برخی از خانم ها تخمک های خود را در سنین پایین منجمد می کنند تا در مراحل بعدی زندگی از آنها استفاده شود.

این تحقیق در مجله Aging Cell منتشر شده است.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما