دختری که دوست دارد خیلی سنگین باشد!

[ad_1]

او برای اولین بار نماینده دسته فوق سنگین وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان بود. این دسته وزنی به دلیل اهمیت افزایش وزن چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما در این بین فاطمه یوسفی انتخاب متفاوتی داشته و آرزوی زیادی برای این انتخاب کرده است و می خواهد به عنوان یک دختر چاق آن را به واقعیت تبدیل کند. او در مسابقات قهرمانی آسیا رکورد 208 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد که اولین بین المللی او بود و در مسابقات جهانی رکورد 219 کیلوگرم را ثبت کرد و حالا در سال 2022 قصد دارد ظاهر متفاوتی داشته باشد.

فاطمه یوسفی درباره نحوه ورودش به رشته وزنه برداری و چرایی انتخاب رشته فوق سنگین گفت: سه سال است که در رشته وزنه برداری فعالیت می کنم و قبل از آن در رشته پرتاب چکش فعالیت داشتم و مقام اول و دوم کشور را نیز کسب کردم. ” . تک ضرب و دو ضرب نیز یکی از حرکات بدنسازی ورزشی است و زمانی که یک ضرب و دو ضرب انجام دادم مربیانم گفتند خوب است وارد وزنه برداری شوم و در حین تمرین پیشرفت دیدم و به آن علاقه مند شدم. خانواده ام هم خیلی تشویقم کردند.

وی در خصوص علت انتخاب رشته فوق سنگین گفت: من خودم در این وزن بودم، زمانی که وارد اردوی تیم ملی شدم به من گفتند که در این وزن بمان و الان وزن کم نکن. برای مسابقات آسیایی و جهانی کمی وزن اضافه کردم. در یکی دو سال آینده دوباره برای افزایش وزن تلاش خواهم کرد، زیرا باعث افزایش قدرتم می شود. وزنه بردار چینی قهرمان جهان و المپیک است و می خواهم به این وزن برسم. من به تازگی وارد مسابقات شده ام و خودم را مقابل رقبایم محک زده ام و در مسابقات بعدی هم از نظر آمادگی بدنی و هم از نظر رکورد سعی خواهم کرد پیشرفت بهتری داشته باشم.

یوسفی دلیل کم استقبال شدن دسته فوق سنگین در ایران را بیان کرد: این دسته اضافه وزن هستند و خانم ها به تناسب اندام نیز اهمیت می دهند و در صورت افزایش وزن می توانند از نظر روحی و روانی وزن کم کنند اما من این وزن را دوست دارم. در این وزن می خواهم از ایران نفر اول جهان و المپیک باشم.

این وزنه بردار ایرانی با تاکید بر واکنش های اولین دختر فوق سنگین این مسابقات خاطرنشان کرد: کادرفنی و مسئولان فدراسیون وزنه برداری از من خواستند 6 حرکت صحیح انجام دهم و رکوردم را نسبت به قبل افزایش دهم و موفق هم شدم. بگذار این کار را بکنم در فضای مجازی مردم به خوبی به من پاسخ دادند و فکر نمی کردم از من استقبال کنند و بازخوردها مثبت باشد.

او درباره مهم ترین تصمیم زندگی ورزشی خود گفت: ورود به وزنه برداری مهم ترین تصمیم زندگی ورزشی من بود، زیرا در وزنه برداری راه زیادی را طی کرده ام. در یکی دو سال آینده تلاش می کنم تا به مدال فوق سنگین برسم و سهمیه المپیک 2024 پاریس را بگیرم و در آنجا هم عملکرد خوبی خواهم داشت. از رئیس فدراسیون وزنه برداری تشکر می کنم که شرایط را برای حضور بانوان فراهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که وزنه بردار + 87 کیلوگرم ایران چه وزنه ای را هدف قرار داد؟ وی گفت: 140 ضریب و 180 وزنه مضاعف است که هدفم رسیدن به آن است و تا یکی دو سال آینده این وزنه را بلند خواهم کرد.

وی در خصوص مسائل تمرینی در زادگاهش گفت: در شیراز زمانی که فعالیت های ورزشی تعطیل بود شرایط تمرینی نداشتم و باید در خانه تمرین می کردم اما به هر حال شرایط خانه با سالن متفاوت است. ” الان بیش از یک سال است که در یک سالن خصوصی تمرین می کنم، اما وضعیت هنوز خیلی خوب نیست.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما