درمان های خاص طب سنتی برای فصل سرما

[ad_1]

افراد سرد مزاج باید در زمستان و شب در مصرف غذاهای سرد احتیاط کنند.

به گزارش ایسنا، میریام نواب زاده گفت: در فصل سرما به ویژه در فصل زمستان استفاده از غذاهای گرم مانند کره، عسل، بادام و فندق در کنار غذای اصلی توصیه می شود. البته میزان این مواد در هر فردی متناسب با طبیعت اوست.

این متخصصان و مدرسین طب ایرانی گفتند: پس از استحمام در این فصل، به طور ناگهانی با هوای بیرون تماس نگیرید. خوابیدن در طول روز به خصوص در فصل زمستان باعث ایجاد رطوبت و آبریزش بینی می شود. از دیگر عوارض خواب آلودگی در طول روز می توان به رنگ صورت، بی حالی، حالت تهوع و غلظت خون تازه اشاره کرد.

نواب زاده گفت: بهترین زمان برای ورزش در زمستان پایان روز است، در زمستان بدن به غذای بیشتر و گوشت بیشتری نیاز دارد، اما اگر زمستان زمستانی نباشد به معنای گرمای بیش از حد انتظار است یا باران می بارد. مقدار کمی در آن وجود دارد، غذاها باید در حد اعتدال مصرف شوند.

وی بیان کرد: در این فصل بدن معتدل باید گرم و خشک باشد و از غذاهای چرب (با خاصیت حرارت دهی) استفاده کند.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان نوشیدنی ها و غذاها باید گرم شود، افزود: در این فصل ورزش باید با شدت انجام شود تا از ایجاد و تجمع آلودگی های بد در بدن به ویژه در افرادی که رطوبت زیادی در بدن دارند جلوگیری شود. “

نواب زاده گفت: در این فصل باید لباس های گرم مانند پشم، خز، ابریشم و نخی بپوشید، زیرا این نوع لباس ها بخارات داغ موجود در بدن انسان را جذب کرده و در ذرات خود نگه می دارند و از سرد شدن بدن جلوگیری می کنند. اتفاق می افتد؛ در این فصل بهتر است افراد کمی زیر نور آفتاب قدم بزنند و از انرژی خورشیدی بهره ببرند.

نواب زاده گفت: در دنیای امروز با توجه به اینکه در فصل زمستان انواع میوه ها در دسترس مردم قرار می گیرد، بهتر است در این فصل از مصرف میوه های سرد و مرطوب (مانند هندوانه، خیار، نارنگی و غیره) و … کم شود. ” از میوه های گرم و آجیل استفاده کنید.

وی گفت: افراد مسن در فصل زمستان انجیر خیس خورده می خورند که برای آرام کردن خلق و خوی آنها عالی است. گرم و نرم بنشینید.

نواب زاده با بیان اینکه هنگام خواب بهتر است لحاف را گرم کرد، روی خود یا روی صندلی خود را بپوشاند، گفت: کسی که در زمستان مریض می شود، زودتر زائدات بدن را دفع کند، زیرا سرما باعث بیماری شدید نمی شود. در زمستان، ملین های ملایم برای دفع زباله ترجیح داده می شوند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما