در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر یا گرفتن وقت برای وعده های غذایی گیاهی وجود دارد.

[ad_1]

آهن موجود در گوشت بهتر از آهن موجود در غذاهای گیاهی و گیاهی جذب بدن می شود. با این حال، گیاهخواران می توانند از سبزیجات خاصی بهره ببرند و راه هایی برای جذب بهتر آهن بیابند.

به گزارش دویچه وله، آهن موجود در سبزیجات معمولاً با کلسیم و فسفات در بدن ترکیب می شود و این ترکیبات از ورود آهن به خون نیز جلوگیری می کند. ویتامین C از این فرآیند جلوگیری می کند و بنابراین مصرف همزمان غذاها و غذاهای حاوی آهن و ویتامین C در جذب بهتر آهن در بدن موثر است. نوشیدن شیر، چای سیاه و قهوه نیز بر جذب آهن تاثیر می گذارد و نباید با غذاهای حاوی آهن مصرف شود.

دانه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل یکی از مواد غذایی سرشار از آهن است. هر 100 گرم تخم کدو حاوی 12 و نیم میلی گرم آهن است. ویتامین های A، B، C، E و همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع از دیگر خواص مهم تخم کدو هستند که آن را مفید و جذاب می کنند.

خال

هر 100 گرم کنجد حاوی 10 میلی گرم آهن است، بنابراین می توان آن را یکی از مواد غنی از آهن دانست. منیزیم، کلسیم، ویتامین های گروه B، پروتئین و همچنین مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع از دیگر خواص مهم کنجد هستند.

امرانتھ

دانه های تاج خروس نیز سرشار از آهن هستند و هر 100 گرم از این دانه ها 9 میلی گرم آهن دارد. البته دلایل دیگری نیز برای خوردن دانه های گل تاج خروس که از محصولات آمریکای جنوبی هستند وجود دارد. آمارانت سرشار از پروتئین های گیاهی، اسیدهای چرب غیر اشباع است. کلسیم، روی و همچنین اسید آمینه لیزین (پروتئین ساز بدن) از دیگر خواص مفید مرغ است.

عدس

عدس انواع مختلفی دارد، از جمله غذاهای گیاهی که سرشار از آهن هستند. هر 100 گرم عدس حاوی 8 میلی گرم آهن است. علاوه بر این، عدس بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است.

پسته

پسته نیز غذایی سرشار از آهن است. هر 100 گرم پسته حاوی 7.3 میلی گرم آهن است. به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می شود از مصرف پسته نمکی پرهیز کنند و فقط پسته خام مصرف کنند.

فرنی

هر 100 گرم جو له شده حاوی 4.5 میلی گرم آهن است. این غذا علاوه بر آهن حاوی ویتامین های گروه B و همچنین مواد معدنی مانند روی و منگنز است. تحقیقات علمی نشان می دهد که بلغور جو دوسر در کاهش کلسترول بدن نیز موثر است.

اسفناج

مدت‌ها تصور می‌شد که اسفناج حاوی سطوح بالایی از آهن است. طبق تحقیقات علمی، هر 100 گرم اسفناج حاوی 1.4 میلی گرم آهن است که مقدار کمی نیست اما بسیار کمتر از سایر موادی است که قبلا ذکر شد.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما