پوتین دستور ورود نیروهای روسیه به شرق اوکراین را صادر کرد

[ad_1]

در رفتن پس از تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اوکراین، اکنون رسانه ها فرمان جدید پوتین را اعلام کرده اند.

به گفته منابع خبری، پوتین به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح وارد مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین شود.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که “پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته است تا با جمهوری های دونتسک و لوهانسک توافق نامه امضا کند.”

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پوتین از وزارت خارجه روسیه خواست تا رایزنی‌ها را با دونتسک و جمهوری لوهانسک برای برقراری روابط دیپلماتیک آغاز کند».

برخی رسانه های غربی ویدئوی زیر را منتشر کرده اند که در آن مدعی است اولین واحدهای ارتش روسیه در حال ورود به جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک هستند.

پوتین عصر دوشنبه در بیانیه‌ای به جدایی دونتسک و لوهانسک از اوکراین اذعان کرد و گفت: “سرزمین دنباس از سلطه روسیه آزاد و به سرزمین‌های اوکراین منتقل شد.” من باید تصمیمات سختی بگیرم.

در واکنش به اقدام پوتین، روسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست وزیر آلمان در بیانیه ای مشترک توافق کردند که این اقدام مسکو نقض آشکار توافقنامه مینسک است و مستحق پاسخی واحد است.

روز جمعه بود که ارتش و دولت های خودخوانده اوکراین در شرق این کشور به مواضع یکدیگر آتش گشودند و پس از متهم کردن یکدیگر به تنش، آتش بس را نقض کردند. رسانه ها بامداد یکشنبه گزارش دادند که چندین انفجار مهیب در مرکز منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین شنیده شد.

کرملین همچنین گفته است که در مورد وضعیت اوکراین “عمیقا نگران” است و به دقت آن را زیر نظر دارد. ایالات متحده گفته است که روسیه پس از رد درخواست اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو، به دنبال بهانه ای برای جنگ است.

تنش ها بین روسیه و اوکراین و غرب در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، به ویژه از زمانی که شبه جزیره کریمه روسیه را در سال 2014 ضمیمه کرد. این شبه جزیره از اوکراین جدا شد و به دنبال همه پرسی سرنگونی دولت مرکزی اوکراین و ظهور گروه های طرفدار روسیه در شرق اوکراین توسط گروه های مورد حمایت غرب ضمیمه شد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما