2022; سال انفجار فناوری

[ad_1]

با افزایش واکسیناسیون در سراسر جهان، زندگی طبیعی تر می شود، اما این دنیا دیگر آن چیزی نیست که قبل از همه گیری بودیم. ماهیت طولانی مدت بحران منجر به تغییراتی در نیازهای مصرف کننده و زندگی روزمره شده است. این دیدگاه من را نسبت به سال 2022 و بعد از آن تغییر داده است.

در ادامه روندهای فناوری و کسب و کار را که احتمالاً در سال 2022 وارد خواهند شد را بررسی خواهیم کرد:

شتاب فناوری علوم زیستی

علوم زیستی شامل داروسازی، بیوتکنولوژی، علوم محیطی، زیست پزشکی، پزشکی غذایی، علوم اعصاب، زیست شناسی سلولی و بیوفیزیک است. در سال 2021، با افزایش سرمایه گذاری در فناوری واکسن mRNA (مسنجر RNA) و آزمایش پیشرفته کووید-19، می توان گفت که نوآوری بزرگی در زمینه فناوری علوم زیستی رخ داده است. نمونه‌هایی از این نوآوری‌ها شامل واکسن‌های مبتنی بر mRNA است که توسط Pfizer-Bayonne Tech و Modern ساخته شده‌اند. تولید اخیر کووید توسط شرکت داروسازی مرک همچنین منجر به پیشرفت های سریع در علوم زیستی شده است.

با نگاهی به آینده، انتظار دارم در بسیاری از زمینه‌های علوم زیستی از جمله تحقیقات پیشرفته، استفاده از فناوری رباتیک، ابزارهای هوش مصنوعی (AI)، استفاده از فناوری ابری، آزمایش‌های سریع داروها، ادغام و ادغام، شتابی قوی کسب کنم. اطلاعات ژنتیکی و استفاده از فناوری ژنتیک. من همچنین پیشرفت پزشکی شخصی را از طریق پیشرفت در فناوری ژنتیک پیش بینی می کنم. به عنوان مثال، استارت آپی به نام 23 andMe به افراد کمک می کند به ژنوم انسان دسترسی پیدا کنند، درک کنند و از آن استفاده کنند.

شبکه و اتصال متقابل: گسترش استفاده از اینترنت ماهواره ای 5G، 6G و همزمان با رایج شدن ارتباطات از راه دور، اینترنت قابل اطمینان روز به روز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اینترنت اشیا (IoT) اینترنت را به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل کرده است و پیشرفت شبکه ها در همه سطوح همچنان بر تحقیقات تأثیر می گذارد و اقتصاد اینترنت را به جلو می برد. با توجه به به روز رسانی شاخص شبکه های تصویری سیسکو در سال 2018، تا سال 2022، 1.4 میلیارد نفر به تعداد کاربران اینترنت اضافه می شود (در سال 2017، تعداد کاربران 3.4 میلیارد نفر بود). با فرض اینکه جمعیت جهان تا سال 2022 به 80 میلیارد نفر برسد، این رقم حدود 60 درصد از جمعیت جهان است. تا آن زمان، انتظار می رود کاربران اینترنت از 4.8 «زتابایت» داده در سال استفاده کنند که 11 برابر ترافیک IP تولید شده در سال 2012 است.

اگرچه فناوری 5G هنوز در مراحل اولیه است، اما تا سال 2022 ما بر روی 6G تمرکز خواهیم کرد. چین از سال 2018 تحقیقات روی این فناوری را آغاز کرده است. در اواخر سال 2020، این کشور ماهواره ای را برای آزمایش انتقال سیگنال تراهرتز پرتاب کرد. هواوی و زد تی ای در این پروژه مشارکت داشتند. ایالات متحده تحقیقات بر روی فناوری 6G را در سال 2018 آغاز کرد. پروژه موسوم به «نسل بعدی G Alliance» با همکاری اپل، AT&T و گوگل راه اندازی شد. کره جنوبی، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی نیز این فناوری را جدی‌تر می‌گیرند و انتظار داریم پروژه‌ها و اقدامات جدیدی در سال 2022 اعلام شود.

ترویج محاسبات با عملکرد بالا (HPC)

با توجه به رشد اخیر تحقیقات و تحلیل داده های بزرگ و محاسبات ابری، من انتظار دارم استفاده از محاسبات با کارایی بالا در سال 2022 افزایش یابد. از تحقیقات سرطان گرفته تا تحقیقات فضایی، محاسبات با کارایی بالا در بسیاری از زمینه‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا خواهد کرد و فناوری محاسبات کوانتومی باید نیازهای جامعه تجاری را برآورده کند.

ما قبلاً شاهد پیشرفت بزرگی در فضای محاسبات کوانتومی با گوگل، آی‌بی‌ام، مایکروسافت، آمازون و علی‌بابا به‌عنوان بازیگران کلیدی بوده‌ایم. استارت‌آپ‌هایی مانند Rigetti، DV Systems، Zapata و QCV با فناوری و رشد خود از انتظارات صنعت فراتر رفته‌اند. من انتظار دارم تا سال 2022 شاهد پیشرفت سریع محاسبات کوانتومی باشیم. محاسبات کوانتومی تجاری به زودی در دسترس خواهد بود و پیشرفت بزرگی با سرعت بالا حاصل خواهد شد.

رشد مداوم هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و رایانش ابری

هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. هنگامی که به سال 2022 نگاه می کنیم، استفاده از هوش مصنوعی را از بهبود شخصی سازی گرفته تا مرتب سازی نتایج جستجو، ارائه محصولات مرتبط، درک و کنترل تجهیزات، طراحی مدل های محیطی بهتر و اتوماسیون صنعتی مشاهده می کنیم. موسسات از تحلیل های پیش بینی برای پیش بینی روندهای بالقوه استفاده می کنند. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Facts & Factors، انتظار می‌رود بازار جهانی تحلیل‌های آینده‌نگر با میانگین نرخ مرکب 24 درصد رشد کند و تا پایان سال 2026 به 22.2 میلیارد دلار برسد. همچنین شاهد افزایش عظیمی در رایانش ابری خواهیم بود. تا سال 2022، فناوری ابری بیشتر مستقر شده و محاسبات بیشتری در فضای ابری انجام خواهد شد. بر اساس گزارش موسسه گارتنر، انتظار می رود هزینه جهانی خدمات ابری تا سال 2022 از 3.144 میلیارد دلار در سال 2020 از 4.822 میلیارد دلار فراتر رود.

امنیت و حریم خصوصی اینترنت

با دیجیتالی شدن جهان، شاهد افزایش حملات سایبری شخصی و سازمانی در سراسر جهان هستیم. در روزهای اخیر، بسیاری از شرکت‌ها هدف حملات سایبری جدی قرار گرفته‌اند و با افزایش اپیدمی ارتباطات راه دور، کسب‌وکارها در برابر حملات مخرب آسیب‌پذیرتر شده‌اند.

تا سال 2022، من انتظار دارم که شاهد حملات سایبری بیشتری در بخش‌های مختلف باشیم و اقدامات متقابلی توسط صنعت انجام شود. یکی از راه های جلوگیری از حملات سایبری، آموزش افرادی است که بتوانند حملات شبکه را شناسایی و دفع کنند و در نتیجه شهرت شرکت خود را حفظ کنند. ایجاد پروتکل های امنیت سایبری قوی با استفاده از هوش مصنوعی آسان تر، ارزان تر و موثرتر از همیشه خواهد بود. استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری امکان شناسایی خطرات و شناسایی رفتار مجرمان سایبری را فراهم می کند. به این ترتیب، آنها می توانند از حملات آینده جلوگیری کنند. این فناوری همچنین به کاهش زمان کارشناسان امنیت سایبری کمک می کند.

2022، سال متاور می درخشد

Metaverse یک واقعیت دیجیتالی است که شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده، VR و رمزنگاری را ترکیب می‌کند تا تعامل کاربر مجازی را امکان‌پذیر کند. Metaver می تواند به هر چیزی در اینترنت، از جمله تمام خدمات واقعیت افزوده (AR) اشاره کند. فضای مجازی و فرافضا در آینده به هم مرتبط خواهند شد و دسترسی به انواع سرگرمی ها و پروژه ها از جمله فرصت های شغلی را فراهم می کنند. ما انتظار داریم Metaver همه جا حاضر و رایگان در دسترس باشد.

این مبتنی بر دیجیتال خواهد بود و به طور گسترده شامل حوزه هایی مانند سرگرمی، ارتباطات اجتماعی، بهره وری و بهبود رفتار می شود. این فناوری یک اکوسیستم کامل برای توسعه دهندگان، برنامه های کاربردی، تبلیغات و نوآوری های دیجیتال جدید ایجاد می کند. Metavars “آرامش” و سهولت استفاده و دسترسی بدون دردسر به خدمات را به ارمغان می آورد. در حال حاضر تنها فیسبوک، اسپاتیفای، آمازون، علی بابا، اسنپ چت و هواوی وارد میدان شده اند. فناوری پوشیدنی اپل نیز در Metavars به ​​همراه عینک های AR آینده استفاده خواهد شد. مایکروسافت شاید پیشرفته ترین شرکت دنیا در زمینه متاور از جمله ابزارها و بازی های تیمز باشد. همانطور که Metawar در سال 2022 رشد می کند، انتظار می رود این پدیده تأثیر مستقیمی بر آینده بسیاری از بخش های فناوری داشته باشد. اینها شامل بازی‌ها، ساعت‌های هوشمند، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، عملکرد مشارکتی (مانند Slack)، فناوری مصرف‌کننده (مانند عینک AR یا بلندگوهای هوشمند)، شبکه‌های اجتماعی، فناوری آموزشی و سلامت و ارتباطات (مانند زوم) است. ارزهای دیجیتال و استفاده فوری (آمازون، علی بابا و شاپیفا).

انفجار پلت فرم NFT

یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) یک شی دیجیتال است: یک کد کامپیوتری و داده ای که نشان دهنده مالکیت چیزی است. به عنوان مثال، این ملک می تواند آنلاین باشد، مانند یک ملک مجازی در دنیای دیجیتال، یا یک قطعه خاص از تجهیزات در یک بازی رایانه ای، یا می تواند واقعی باشد، مانند املاک، یک نقاشی، یا یک محل برگزاری کنسرت. NFT همچنین می تواند ترکیبی باشد، مانند حق تصمیم گیری برای اینکه چه کسی می تواند یک اتاق را در یک محیط تعاونی اجاره کند. یک کارت بیسبال، اولین توپ رونالدو، یک ماشین قدیمی یا یک قطعه زمین در مرکز لندن. اینها همه منحصر به فرد هستند و می توانند به شکل NFT باشند. تا سال 2022، ممکن است NFT را در همه جا ببینیم، از جمله فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌ها. NFT ها بخشی از اقتصاد دیجیتال هستند و در همه جا فراگیر می شوند زیرا به افراد اجازه می دهند که صاحب یک قطعه چیز بزرگ مانند یک اثر هنری یا یک شخصیت باشند. اقتصاد دیجیتال از طیف گسترده ای از بازارهای آنلاین، از جمله اقتصاد پلت فرم های رسانه های اجتماعی مانند بازی های رایانه ای، املاک مجازی و فیس بوک تشکیل شده است. جامعه در دهه گذشته به سرعت تغییر کرده است، به ویژه پس از بحران مالی و همه گیری سال 2008. روی هم رفته، این روندها در حال شکل دادن به جهانی هستند که در آن NFT ها کلکسیون های سنتی را دور می اندازند و سال 2022 را به یک سال شگفت انگیز تبدیل می کنند.

قطعات رباتیک، رایج تر از همیشه

تا سال 2022، ما انتظار داریم که استفاده از فناوری رباتیک در زندگی روزمره افزایش یابد. این کاربردها شامل سلامت، کشاورزی، خودروسازی، انبار و مدیریت زنجیره تامین خواهد بود. امسال شاهد افزایش اتوماسیون مبتنی بر رباتیک خواهیم بود که به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. PandemicQuid-19 هم چالش ها و هم فرصت هایی برای شرکت های رباتیک در صنایع لجستیک و سوپرمارکت دارد. مشکلات غیرمنتظره در سیستم تامین و کمبود محصولات، نیاز به زنجیره تامین کارآمد را افزایش داده است. همچنین مشخص شد که روبات‌ها و اتوماسیون ابزارهای ایمن برای تولیدکنندگان هستند که کارمندان را قادر می‌سازند تا فاصله اجتماعی را در حین اداره یک تجارت حفظ کنند. استفاده از اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) به خودکارسازی فعالیت های تکراری کمک می کند. ما انتظار داریم که این در سال 2022 رشد و گسترش یابد و به یک فناوری استاندارد برای مشاغل تبدیل شود. وب سایت CIO گزارش می دهد که مدیران ارشد فناوری از RPA ها برای رهایی کارکنان از کارهای تکراری و خسته کننده و انجام کارهای رضایت بخش تر و مفیدتر استفاده می کنند و در نهایت شاهد ظهور نانو رباتیک هستیم: حسگرهای بسیار کوچک با قدرت پردازش محدود. اولین استفاده مفید از این فناوری احتمالاً نانوپزشکی است. به عنوان مثال، دستگاه‌های بیولوژیکی برای شناسایی و کشتن سلول‌های سرطانی یا انتقال داروها طراحی شده‌اند.

افزایش استفاده از فناوری انرژی های تجدیدپذیر

تغییرات آب و هوایی و سرفصل ها منجر به افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر شده است. در طول اپیدمی، این تنها بخش انرژی بود که رشد کرد. طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، در سال 2020، تولید و استفاده از انرژی سبز تا 40 درصد افزایش خواهد یافت. آژانس انتظار دارد این رشد در سال 2022 ادامه یابد. کاهش هزینه تولید انرژی پایدار می تواند عاملی برای استفاده گسترده از این نوع انرژی باشد. در حالی که فناوری‌های جدید مانند همجوشی هسته‌ای یا سوخت‌های زیستی یا هیدروژن مایع چرخه خود را کامل می‌کنند، ما انتظار داریم تا سال 2022 پیشرفت چشمگیری در این زمینه‌ها داشته باشیم.

من انتظار دارم که تولید و استفاده از فناوری خورشیدی و بادی افزایش چشمگیری داشته باشد. فناوری های ذخیره سازی باتری نقش مهم تری در این امر ایفا می کنند، زیرا نیاز به ذخیره انرژی های تجدیدپذیر افزایش می یابد.

تسلط فناوری بلاک چین

بلاک چین شکلی نوآورانه از دفتر مرکزی توزیع شده است که شرکت ها را قادر می سازد تا تراکنش ها را ردیابی کنند و بدون کمک یا راهنمایی موسسات مالی با افراد یا شرکت های ناشناس کار کنند. این ویژگی جدید به طور چشمگیری درگیری حرفه ای را کاهش می دهد. همچنین مزایای دیگری از جمله شفافیت، امنیت، برگشت ناپذیری و عدم تمرکز را به همراه دارد.

فناوری بلاک چین بسیار محبوب است و صنایع را از بازی به نظارت مالی تبدیل خواهد کرد. طبق اعلام IDA، شرکت ها در سال 2021 تقریباً 666.6 میلیارد برای فناوری بلاک چین هزینه خواهند کرد که 50 درصد بیشتر از سال قبل است. انتظار می رود این رقم تا سال 2024 به 150 میلیارد دلار برسد. با ظهور NFT و Metawares، بلاک چین در سال 2022 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. کسب و کارها تشویق به یادگیری این فناوری می شوند زیرا فرصت های تجاری قابل توجهی ایجاد می کند. موسسه Statista تخمین می زند که تا پایان سال 2023، فناوری به بیش از 23.3 میلیارد دلار رشد خواهد کرد. یکی از شرکت هایی که از این فناوری در زنجیره تامین خود استفاده کرده است والمارت است که توانایی بالا بردن استانداردهای تامین مواد غذایی را دارد.

به آینده نگاه کنید

سال 2022 سال پیشرفت سریع فناوری خواهد بود، زیرا بحران کرونا در حال ظهور است و دنیای جدیدی از قلب آن بیرون خواهد آمد، بدون شک. بر اساس نتایج تحقیقات و پیش‌بینی‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران فرصت جدیدی برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و اعمال روندها و کسب موفقیت بیشتر دارند. بیایید امیدوار باشیم که نوآوری های حاصل، جهان را به مکانی بهتر برای مردم و مشاغل در سراسر جهان تبدیل کند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما