در مورد نئوهیپی ها و گرم شدن زمین آنها، به شما خواهم گفت.

[ad_1]

در رفتنیک مطالعه نگران کننده جدید نشان می دهد که چهره های جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی (AI) قابل اعتمادتر از افراد واقعی به نظر می رسند.

به گزارش فرارو، اخیرا دانشمندان توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی چهره های انسانی بسازند که آنقدر واقعی است که افراد نمی توانند آن ها را از چهره های واقعی تشخیص دهند و به راحتی می توانند به این چهره های ساختگی اعتماد کنند. این چهره های ساختگی آنقدر قانع کننده هستند که حتی ناظران آموزش دیده را هم می توان فریب داد و در فریب کاری بسیار مفید است!

این آمار را می توان به راحتی به صورت آنلاین دانلود کرد و برای کلاهبرداری های سایبری و پروفایل های جعلی رسانه های اجتماعی استفاده کرد. سوفی نایتینگل از دانشگاه لنکستر در بریتانیا گفت: «ما باید نگران باشیم، زیرا این چهره‌های مصنوعی برای اهداف مخرب، مانند فیلم‌های انتقام‌جویی یا کلاهبرداری، فوق‌العاده مؤثر هستند». برخی از برنامه های هوش مصنوعی که GAN نامیده می شوند، می توانند دو شبکه عصبی را برای ایجاد تصاویر جعلی ترکیب کنند، تصاویری که تشخیص آنها از تصاویر واقعی دشوار است.

چهره های جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی از چهره های واقعی قابل اعتمادتر هستند!  // ویرایش

نایتینگل و همکارش هانی فروید در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، از 315 شرکت کننده در وب سایت تامین مالی جمعی خواستند تا 400 عکس جعلی را شناسایی کنند. هر گروه متشکل از 100 نفر از هر یک از چهار قوم سفید، سیاه پوست، شرق آسیا و جنوب آسیا بود. دقت این گروه 48.2 درصد بود. به گروه دیگری متشکل از 219 شرکت کننده نحوه تشخیص چهره های تولید شده توسط کامپیوتر آموزش داده شد. دقت این گروه 59 درصد بود اما این تفاوت کمی نسبت به دقت گروه اول است.

تشخیص چهره‌های سفید برای مردم سخت‌تر بود، شاید به این دلیل که نرم‌افزار سنتز صورت‌های سفید به درستی آموزش داده نشده بود. محققان همچنین از یک گروه جداگانه متشکل از 223 شرکت‌کننده خواستند تا واقعیت چهره‌هایی که به آنها نشان داده شده است را در مقیاس 1 تا 7 ارزیابی کنند. آنها دریافتند که چهره های جعلی به طور متوسط ​​8 درصد قابل اعتمادتر از چهره های واقعی هستند. به گفته نایتینگل، این یک تفاوت کوچک اما قابل توجه بود. آنها می گویند که تشخیص اشتباه ممکن است به این دلیل باشد که چهره های مصنوعی مانند چهره های طبیعی انسان هستند و افراد بیشتر به چهره های طبیعی متکی هستند.

چهره های جعلی ساخته شده با هوش مصنوعی از چهره های واقعی قابل اعتمادتر هستند!  // ویرایش

چهار چهره باورنکردنی، چهره های واقعی بودند. در حالی که سه چهره ای که چهره های مورد اعتماد را گرد می کردند در واقع چهره های جعلی بودند! نایتینگل گفت: «ما به دستورالعمل‌های اخلاقی سخت‌گیرانه و چارچوب قانونی بیشتری در این زمینه نیاز داریم، زیرا به ناچار افرادی وجود دارند که می‌خواهند این تصاویر را مخدوش کنند و این یک نگرانی است. او می‌گوید: برای به حداقل رساندن این خطرات، توسعه‌دهندگان می‌توانند به تصاویر خود واترمارک اضافه کنند تا آنها را جعلی جلوه دهند. این ایده بدی نیست. اگر کاری برای جلوگیری از آن انجام ندهیم، بدتر خواهد شد.»

منبع: نیوز ساینتیست

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما