دستورالعمل جدید سومین تزریق واکسن کرونا و واکسن مسافری

[ad_1]

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و واکسن مهاجران مصوب کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این نامه به شرح زیر است: در تاریخ 8/11/1300 در خصوص واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق حسب مورد به‌روزرسانی می‌شود. کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسینه شده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوواران برکات) باید برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که برای اولین و دومین بار با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند، ممکن است واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را برای اولین بار (به عنوان Sputnik Light) دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک V واکسینه شده اند ممکن است برای بار سوم واکسن Astrazanka یا Pastococcus plus را دریافت کنند.

– برای داوطلبانی که در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکس در دو شهر شرکت کرده اند و سه بار واکسن را دریافت کرده اند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از تزریق نوبت سوم واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا پادگان کوایران) دریافت کرده اند و با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می خواهند دو نوبت آسترازنکا تزریق کنند، می توانند دو نوبت آسترازنکا را در فاصله حداقل یک فاصله مصرف کنند. ناهمسان. بین شیفت ها ماه ها فاصله بگیرید.

– افرادی که دو دوز واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر دو دوز آسترازنکا تزریق کرده اند، پس از کسب رضایت آگاهانه و ورود به مطالعات تحقیقاتی، دو دوز آسترازنکا را دریافت می کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تلقیح شده اند، ممکن است برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما