دو شرط مهم حذف قرعه کشی در پیش فروش خودرو

[ad_1]

در رفتن وزیر صمت از افزایش 500 هزار دستگاهی خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: عرضه بر اساس تقاضا را انجام می دهیم و با این روند قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می شود. سیدرضا فاطمی امین در ادامه گفت: تقاضای خودرو در کشور 1.5 میلیون دستگاه است و آنچه امسال تولید می شود یک میلیون دستگاه است و 500 هزار دستگاه کمبود خواهیم داشت که در سال آینده جبران می شود.

به گزارش فرارو، وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تولید خودرو را افزایش داده و بر حسب تقاضا عرضه می کنیم و با این روند، قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می شود. این در حالی است که با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو، برخی از کارشناسان بازار مالی بر این باورند که قرعه کشی خودروهای صفر و سود 100 میلیون تومانی برای دلالان اصلی ترین مشکلات بازار خودرو در چند ماه اخیر است.

دو شرط مهم حذف قرعه کشی در پیش فروش خودروالزامات حذف لاتاری خودرو
امیر حسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه تحقق وعده وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه‌کشی خودرو به دو پیش‌شرط بستگی دارد، گفت: قرعه‌کشی قابل قرعه‌کشی نیست؛ بنابراین باید قیمت سفارش کنار گذاشته شود تا قیمت کارخانه به قیمت بازار آزاد نزدیک شود. قیمت خودرو بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا و منطق بازار تعیین می شود.

وی افزود: ثانیا تولید خودرو باید افزایش یابد تا تمامی نیازهای بازار تامین شود، زیرا در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، خودرو برای مصرف کنندگان بهتر شده است، البته منطق اقتصادی خودرو. فعلی نیست، بنابراین باید با افزایش تولید خودرو به آن دست یافت تا بازار را سردرگم نکند.

کاکایی گفت: بر اساس هدف اعلام شده، تولید خودرو تا پایان سال باید به یک میلیون و 350 هزار دستگاه برسد، بنابراین لازم است وزارت صمت و دولت تصمیم بگیرند که در صورت تحقق این دو شرط، قرعه کشی می تواند پس گرفته شود.

این استاد دانشگاه همچنین درباره وضعیت بازار خودرو تا پایان سال تصریح کرد: این روزها بازار خودرو اصلا حال و روز خوشی ندارد چرا که با وجود عدم ثبات و تغییر قیمت دلار، قیمت ها دوباره افزایش یافته است. موقعیت بورژوایی.” لازم به ذکر است که عدم اطمینان و عدم اطمینان نسبت به وضعیت آینده سیاسی و اقتصادی، سرمایه گذاران خودرو را به سمت خرید سوق داده و این امر منجر به افزایش قیمت خودرو شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران بسیار باهوش هستند و در آینده به نوعی معامله خواهند کرد، بنابراین اقداماتی که انجام می دهند بسیار مهم است، بنابراین می توان پیش بینی کرد که قیمت خودرو تا پایان سال افزایش می یابد و امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. ” به طور کلی امروزه بازار خودرو بسیار آشفته است و این موضوع جای نگرانی دارد، در حالی که وضعیت صنایع کشور عموماً خوب نیست و مختص خودرو نیست.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در حال حاضر کشور با بحران شدید آب مواجه است و صنایعی مانند فولاد و سیمان با چالش های اساسی روبرو هستند و البته خودرو به عنوان بخشی از صنعت کشور نیز با وضعیت آشفته ای مواجه است که باید این کار را انجام داد. به گفته فاطمی امین صمت وزیر، سند جامع تحول صنعت خودرو در هفته جاری رونمایی می شود و باید دید این سند می تواند صنعت خودرو را از مخمصه خارج کند یا خیر. او در حال حاضر در بازداشت است.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما