ذرات شن اثر انگشت زمین هستند!

[ad_1]

در رفتن زمین شناسی یکی از علومی است که بشر برای مشاهده تغییرات در تاریخ سیاره خود از آن استفاده می کند، اما دانشمندان اخیرا مقیاس جدیدی را ایجاد کرده اند که می تواند با استفاده از دانه های شن تغییرات بیشتری ایجاد کند.جزئیات را می توان فاش کرد. و درک بهتری از تاریخ سرزمین

به گفته فرارو، تحقیقات جدید نشان می دهد که ذرات شن و ماسه در ساحل می توانند بیشتر از آنچه دفعه بعد که برای شنا یا بازی به ساحل می روید فکر کنید، درباره تاریخ این سیاره به ما بگویید. دانشمندان استاندارد جدیدی برای تعیین “اثر انگشت توزیع سن” تعیین کرده اند. زرقون او می‌گوید که در شن‌ها، اثر انگشتی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای نشان دادن تغییرات سطح زمین در طول میلیاردها سال استفاده شود.

زیرکون یکی از مواد معدنی است که زمین شناسان به آن توجه زیادی دارند، زیرا اغلب در اثر برخورد بین قاره ها به وجود می آید. به عبارت دیگر، این بلورها ممکن است در برخی موارد میلیاردها سال قدمت داشته باشند و بخش بزرگی از تاریخ آنها را تشکیل دهند. دوام زیرکون آن را در برابر فرسایش زمین شناسی مقاوم می کند و رسوباتی برای ذخیره اطلاعات با آن ایجاد می کند. همانطور که پوسته شکسته می شود و سنگ های جدید را مجبور به سخت شدن می کند، یک مهر از عصر سنگ در ساختار آن حفظ می شود، بنابراین می توان آثاری از این تاریخ را حتی زمانی که دانه های ریز خرد می شود جمع آوری کرد.

ذرات شن اثر انگشت زمین هستند!

ملو برام، کارشناس رسوبات در دانشگاه کرتین استرالیا، می گوید: سواحل جهان صادقانه گذشته دقیق زمین شناسی سیاره ما را با میلیاردها سال تاریخ زمین در زمین شناسی هر دانه شن حک شده ثبت می کنند. “و اکنون فناوری جدید ما به باز کردن قفل این اطلاعات کمک می کند.” با کشف توزیع سنی زیرکون در نمونه‌های شن – از نظر زمین‌شناسی از جدید به قدیمی – این تکنیک جدید دانشمندان را قادر می‌سازد تا بفهمند که چه رویدادهای کوهزایی در قرن‌ها قبل از تشکیل این زیرکون رخ داده است.

به گفته محققان، این رویکرد همچنین می تواند چگونگی ایجاد اولین کره زنده قابل سکونت را با تمرکز بر گذشته بیش از هر روش دیگر تجزیه و تحلیل زمین شناسی، روشن کند. مزیت دیگر این روش جدید تحقیق بر روی روش های موجود این است که می توان از آن برای درک حرکات تکتونیکی استفاده کرد، حتی زمانی که سن انباشتگی آن ناشناخته است (سناریویی که محققان اغلب با آن مواجه می شوند. آیا).

این تیم روش جدید خود را با سه مطالعه موردی رسوب در آمریکای جنوبی، جنوب شرقی قطب جنوب و استرالیای غربی آزمایش کردند تا بفهمند اثر انگشت تقسیم سنی چگونه کار می کند. کریس گفت: “به عنوان مثال، رسوبات در سواحل غربی و شرقی آمریکای جنوبی بسیار متفاوت است، زیرا دانه های جوان زیادی در سمت غرب وجود دارد که در زیر قاره فرو می روند و باعث ایجاد زلزله و آتشفشان در کوه های آند می شوند.” یک زمین شناس. کرکلند گفت که در دانشگاه کرتین استرالیا منصوب شده است. در ساحل شرقی، از نظر زمین شناسی همه چیز نسبتاً آرام است و حوضه آمازون مخلوطی از دانه های قدیمی و جوان است که از انواع سنگ ها جمع آوری شده است.

تحلیل جدید بر اساس تحقیقات قبلی در این سایت ها است. محققان می گویند که حتی ذرات شن نیز می توانند نیروهای تکتونیکی تولید کننده آنها را بر اساس توزیع سنی رسوبات اطراف خود تشخیص دهند. محققان پیشنهاد می کنند که روش جدید می تواند برای تجزیه و تحلیل مجدد داده های مطالعات قدیمی تر و همچنین برای کشف رسوبات دقیق تر در تحقیقات آینده مورد استفاده قرار گیرد. برام می گوید: «این رویکرد جدید منجر به درک ماهیت زمین شناسی باستانی به منظور بازسازی آرایش و حرکت صفحات تکتونیکی روی زمین در طول زمان می شود. نتایج این تحقیق در یک مجله دقیق نامه های زمین و علوم سیاره ای منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما