رئیسی: آماده ترسیم بازگشت صلح در اوکراین هستیم.

[ad_1]

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیکی که به حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین منجر شود، حمایت می کند و آماده است برای هر گونه کمکی برای بازگشت صلح، برنامه ای تدوین کند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در جلسه هیئت دولت با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) با اشاره به پیشرفت اوکراین گفت: همه ملت ها سرنوشتی دارند. پشتیبانی.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک نگرانی های امنیتی دهه های توسعه طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تاکید دارد. ما قاطعانه معتقدیم که پایبندی صادقانه به دیپلماسی و تعهدات بین المللی از سوی همه طرف ها تنها راه ماندگار و عادلانه برون رفت از وضعیت کنونی است.

رئیسی افزود: همه طرف ها باید به حفظ جان و مال شهروندان و شهروندان و رعایت حقوق بین المللی و انسانی توجه جدی داشته باشند.

رئیسی افزود: برای حفاظت از همه شهروندان ایرانی به ویژه دانشجویان کشورمان در اوکراین، لازم است اقدامات قبلی وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مسئول انجام شود.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: از نظر کمی و کیفی. برنامه ریزی فعال در امور آموزشی بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش وزرای نفت و نیرو و کارکنان هر دو وزارتخانه برای تامین پایدار گاز و برق در زمستان علیرغم افزایش مصرف، آن را نمونه موفقی از ساماندهی امور رفاهی مردم دانست.

وی با بیان بهترین شعار سال «تولید»، گفت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تاخیر در صدور پروانه کسب است که باعث توقف تولید و ایجاد نارضایتی فراوان می شود. جزو برنامه های دولت و اراده مردم است و اکنون به قانون تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در مهلت مقرر روند صدور مجوزهای تجاری را روان‌سازی کنند و این سازمان با قدرت و بدون سهل‌انگاری انجام دهد. دولت از سرمایه گذاران، تجار و کسب و کارهای حلال حمایت می کند.

رئیسی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مردم روند موفقیت آمیز آزادسازی سواحل را دیدند، هم خوشحال بودند و هم به درستی انتظار داشتند که دستگاه ها و ارگان ها این کار را انجام دهند، در سایر مناطق نیز همین گونه است.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما