رئیس: اگر طرف مقابل تصمیم بگیرد، معامله خوبی خواهد بود

[ad_1]

در رفتن رئیس جمهور گفت: راهبرد دشمن همواره حفظ و افزایش بازدارندگی بوده است. استراتژی ما شکستن محدودیت هاست. تحریم ها باید برداشته شود و برای رفع آن اقدام جدی صورت گیرد. برخی گفتند که مذاکره نمی‌کنند، برنامه‌ای ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل تصمیم به لغو تحریم‌ها بگیرد، معامله خوبی خواهد بود.

ابراهیم رئیسی در نشست روسای جمهور منتخب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با محوریت کشورهای همسایه رمز موفقیت اصلاح طلبان اجتماعی را خویشتن داری دانست. رسیدن به نتیجه؛ والا تنبلی و تعهد از بین نمی رود و این کاری است که می توانم انجام دهم. کشور با قدم گذاشتن در مرحله دوم انقلاب نیاز به تغییر دارد، کارهای زیادی در زمینه های مختلف انجام شده است و باید از کسانی که این کار را انجام دادند تشکر کرد، اما نشد.

رسي همچنين با بيان اينكه سفير با تشخيص انقلاب اسلامي و نماينده مصالح كشور در خارج از كشور، افزود: در مواجهه با مشكلات و كمبودها نبايد تسليم شويم و بايد كار را جدي بگيريم. افراد باید ظرفیت کافی برای انجام ماموریت را داشته باشند. توانایی شهید سلیمانی مثال زدنی بود و اگر توانایی کافی نداشت با وجود سختی ها و مشکلات درون و بیرون نمی توانست موفق شود. رمز موفقیت او توانایی اوست.

وی شناخت سفیران از توانمندی های کشور و ماموریتی که برعهده آن است مهم دانست و گفت: توانایی های ایران باید توسط سایر کشورها به رسمیت شناخته شود. در این زمینه کارهای زیادی باید انجام شود. ما در مصر هستیم تا سیاست همسایگی را دنبال کنیم و این رویکرد یک برنامه راهبردی است نه استراتژیک.

ریس گفت: «محدودیت ها علیه کشور یک اقتصاد اساسی است. راهبرد دشمن حفظ و افزایش خویشتنداری است. استراتژی ما شکستن محدودیت هاست. تحریم ها باید برداشته شود و برای رفع تحریم ها اقدام جدی صورت گیرد. دولت تلاش می کند هر دو را محقق کند. برخی گفتند که مذاکره نمی‌کنند، برنامه‌ای ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل تصمیم به لغو تحریم‌ها بگیرد، معامله خوبی خواهد بود. در صنایع هسته ای، نظامی و فضایی تاییدیه بیشتری گرفتیم، اما موفق تر بودیم، اما در صنعت خودرو مشکل داریم. تلاش های انجام شده در آن بخش ها در سایر بخش ها ظاهر نشد.

رئیسی با اشاره به نقش مهم وزارت امور خارجه در توسعه کشور گفت: در این مورد رمز موفقیت کشور این بود که وزیر امور خارجه و سفرای چین و روسیه پیگیری های لازم را انجام دادند. ؛ کرونا در واقع در کشور بود، اما وزارت امور خارجه نقش کلیدی در مدیریت آن داشت.

وی در ادامه افزود: وزارت امور خارجه سهم بسزایی در موفقیت اقتصادی کشور داشته است. بخش مهمی از مردم ایران در خارج از کشور هستند و سفرا باید به میان آنها بروند. اگر آنها نزد سفیر نمی روند، سفیر را بگذارید پیش آنها برود. ما در قبال آنها وظیفه داریم و آنها هم مانند ایرانیان در کشور حقوق دارند و قطعاً می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند. خیلی ها مشتاق دیدن ایران در حوزه گردشگری هستند. اگر گردشگری، اقتصاد دیجیتال و دریایی را فعال کنیم، می‌توانیم بر بیکاری غلبه کنیم. وزارت امور خارجه نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به تماس حضوری و تلفنی با 100 کشور خارجی از ابتدای دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که تعامل خارجی جزء قدرت کشور است که وزارت امور خارجه در آن نقش دارد. در واقع باید پتانسیل کشور را دیگران بشناسند و سفرا هم پتانسیل کشورهای دیگر را بشناسند.

سفیران می توانند با خودروهای ارزان قیمت سفر کنند، اما با کشورهایی که در مأموریت خود هستند تعامل داشته باشند. فکر می کنم افتتاحیه در حال انجام است. سفرا باید از این شرایط استفاده کامل کنند. در این زمینه سفرا نیاز به اقدام فعال و جدی دارند و باید در رابطه با همسایگان خود اقدام جدی انجام دهند. ما باید به همسایگان خود به عنوان یک فرصت عالی نگاه کنیم. مرزها فرصت هستند نه تهدید.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما