راه ها و روش های استفاده از ارز دیجیتال

[ad_1]

مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند که پول ملی ایران از اوایل سال آینده به صورت آزمایشی به ابزار جدیدی برای پرداخت تبدیل می شود. اما مردم چگونه می توانند از رمز عبور استفاده کنند؟

به گزارش همشهری، در پی ارائه آیین نامه طرح ارزهای دیجیتال واقعی در سال 99 و تصویب اخیر آن در شورای پول و اعتبار، کم کم به فاز اجرایی این طرح نزدیک می شویم. به گفته مسئولان بانک مرکزی، این پروژه تا چند ماه دیگر راه اندازی می شود. علاوه بر این که روش دیگری برای خرید و انتقال پول است، مزایای دیگری نیز برای ارز دیجیتال وجود دارد. شاید یکی از مزیت های ارز مفسده بانک مرکزی این باشد که اگر بانکی ورشکست شود، پول مردم پس انداز می شود. مهران محرمیان، معاون بانک مرکزی فناوری‌های نوین نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت: ارزهای رمزپایه به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، تهدیدی برای بانک‌های مرکزی هستند. با این حال، مهم ترین سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده، نحوه استفاده از ارز دیجیتال و نحوه استفاده از آن است. روزنامه همشهری با برخی از کارشناسان بانک مرکزی تماس گرفت و جزئیات استفاده از ارز دیجیتال را جویا شد، اما به آنها گفته شد که محصول نهایی هنوز آماده نیست، بنابراین امکان بحث در مورد جزئیات وجود ندارد. استفاده از آن به گفته یک منبع آگاه، رایج ترین روش استفاده از رمز عبور، دانلود اپلیکیشن به عنوان کیف پول دیجیتال است.

چگونه از رمز عبور استفاده کنیم؟

1- اپلیکیشن موبایلی به عنوان کیف پول پسورد ارائه می شود و افراد آن را روی گوشی موبایل خود دانلود می کنند. این اپلیکیشن موبایل به سیستم بانکی متصل است و قابلیت شارژ و دشارژ را دارد. یعنی ارزهای رمزنگاری شده را می توان به راحتی به ریال تبدیل کرد.

2. می توانید مقداری از پول حساب بانکی خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. به این معنی که 500000 ریال از پول شما به عنوان مثال در حساب شما به 500000 ریال تبدیل می شود و در کیف پول دیجیتال تلفن همراه شما ذخیره می شود.

3. افراد برای انتقال وجه مبلغ مورد نیاز را از کیف رمز خود به کیف رمز شخص دیگری انتقال می دهند. این کار را می توان با اسکن بارکد دو بعدی (کد QR) برای دریافت آدرس کیف پول گیرنده یا با وارد کردن آدرس عمومی گیرنده (شناسه، فیلد کد) انجام داد. این آدرس عمومی معادل شماره کارت بانکی یا شماره حساب شما است.

4- برای خرید کالا یا پرداخت هزینه خدمات می توانید آدرس فروشنده یا شرکت خدمات رمزریال را دریافت کرده و بلافاصله در کیف پول وی واریز کنید. با توجه به شفافیت لازم در نقل و انتقالات رمزنگاری، هیچ محدودیتی در حال حاضر برای انتقال پول در شبکه بانکی وجود نخواهد داشت.

چرا رمز عبور؟

رمز واقعی فقط وسیله ای برای پرداخت یا انتقال پول است. رمزارزها به هیچ وجه به اندازه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم محبوب نیستند.

  • تفاوت در دامنه دریافت ارز دیجیتال بر اساس کیف پول تجاری یا غیر تجاری
  • دسترسی به پول در صورت ورشکستگی بانک و انحلال بانک به عنوان واسطه
  • امنیت بستر انتقال و امکان ردیابی پول در صورت نفوذ و جابجایی غیرمجاز گوشی افراد.
  • قابلیت برنامه ریزی پول با وضع قانون در زمان فسخ قرارداد و انتقال وجه می توان میزان جریمه فسخ را تعیین کرد تا در صورت وقوع، مبلغ جریمه به صورت خودکار از حساب طرف مقابل کسر شود.
  • امکان پیگیری تسهیلات بانکی برای هزینه در محل
  • بدون نیاز به تسویه فوری و تسویه حساب بین بانکی.
  • حذف هزینه های عملیاتی تراکنش های مالی.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما