روزنامه جمهوری اسلامی: مذاکرات مخالفان برابر نظام

[ad_1]

جمهوری اسلامی می نویسد: یکی از ویژگی های خاص حکومت این است که حاکمان با واقعیات آشنا هستند، اما قبل از آمدن، با قدرت و مسئولیت آشنا نبودند و آنها را آگاه نمی کردند. این آشنایی به حاکمان کمک می کند تا با مسائلی که با آن سروکار دارند برخورد واقع بینانه داشته باشند و آنها را از دنیای منطق به دنیای تصمیم گیری منطقی سوق دهند.

آخرین مورد از یک رشته مذاکرات میان مذاکره کننده ارشد دو کشور، وین انیشتین، گفت: در این مذاکره، شرایط برای یک توافقنامه آمد و شد آماده است.

اصطلاح «خرس خرس» همان است که مقامات سابق کشور در دفاع از برجام از آن استفاده کردند، مخالفان برجام، یعنی همان آقایانی که الان برای احیای برجام زحمت می کشند، از این گونه تعابیر راز استفاده می کنند. او به من خائن بود.

به یاد داشته باشید که مذاکره کننده فعلی، رئیس وزیر کنونی کشور، خود «کاریکاتور» برجام و همفکران و مترجمان قبیله «مرده» و «بی جان» و «چیزهایی که باید به آتش کشیده شود» است. در دهمین جلسه اسامی برجام در مقابل رسانه ملی به آتش کشیده شد و البته تلویزیون نیز به آتش کشیده شد.

ساخت سریال «گاندو» علیه افرادی که برجام را به ثمر رساندند نیز چراغ راه نوآوری بود. در عین حال این آقایان که به مرحله مذاکره رسیده اند، آماده توافق بر سر شروط توافق «بگیر یا ترک» هستند و با افتخار اعلام می کنند.

یعنی در زمان حکومت مرسی به این موضوع واقف بود که قبلاً از آن غافل بوده یا قبلاً با عینک به آن نگاه کرده بود و از خودش خوشش می آمد و حالا که کار دیگری را تحمیل کرده است. روی تو، او مجبور شد دوباره به آن نگاه کند.

تعبیر دیگر این است که هر چه حاکمان بدانند، هر چه بکنند نیک و درست است و هر چه دیگران انجام دهند باطل و باطل و خیانت است. احتمالاً عاملی است که نشان می دهد چرا آنها اینقدر ضعیف عمل می کنند.

همین سرنوشت برای مذاکره کننده هم رقم خورد. افرادی که می گویند مذاکره با تروران سردار شهید قاسم سلیمانی خیانت به ملت و انقلاب است، در حالی که نه تنها با همین قاتلان مذاکره می کنند، بلکه مستقیماً با آنها مذاکره می کنند و حتی حاضرند آنها را بر سر توافق نامه ها و رفع تحریم ها بردارند. زودتر برداشته خواهد شد.

غیرقابل تصور است که ما از اینها به عنوان مقاصد و اشکال دولتداری یاد کنیم. چنین چیزی وجود ندارد. هدف ما این است که بفهمیم یکی از پیامدهای واقعی حکومت انسان، حکومت کردن است. هدف دیگران این است که خداوند متعال را شکر کنیم که دولتمردان ما به این نتیجه رسیده اند که برجام به عنوان تصمیم جمعی نظام در زمان خود و با توجه به زمان مورد قبول مردم بوده و با دونالد مرخصی بگیرند. ترامپ ضربه بزرگی به منافع ملی زدند.

از این منظر باید این نتیجه مهم را نتیجه بگیریم که هوشمندی برابر با زمزمه های کسانی است که همچنان با برجام و حتی مذاکرات برجام سیزدهم و خروج از برجام را شعار می دهند. این افراد یا نمی‌خواهند از برجام خارج شوند، زیرا اگر تمام قطعنامه‌های قبلی علیه ایران فعال شود یا نیایند و نروند، مهم نیست که کشور و ملت با چنین تهدید بزرگی روبرو هستند.

شایان ذکر است که این افراد با دست خود در مذاکرات گذشته تصور می کردند که ایران می تواند با امید دادن به چین و روسیه از فعال شدن قطعنامه های جدید علیه ایران جلوگیری کند!

اما در این صورت دولت هیچ حقی ندارد و هیچکس نمی تواند مانع از فعال شدن قطعنامه های ایران علیه ایران شود. خوشبینانه است که چین و روسیه که زبان باز خود را با تحریم پوشانده اند نیز بتوانند معجزه کنند.

مسئولان نظام باید مراقب باشند که در مورد زبان و خطوطی که به دنبال جلوگیری از دستیابی به اجماع هستند، مصالحه نکنند. این افراد با این وسوسه ها در صورت موفقیت در تحقق خواسته های خود به دنبال رفع تحریم ها و تعمیق کشور هستند. دولت هفدهم راه درستی را برای رفع تحریم ها انتخاب کرده است و در این راه باید ترفندهای خطرناک را رعایت کرد.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما