روسیه میزبان لیگ ملت های والیبال است

[ad_1]

هفته گذشته ارتش روسیه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین آغاز کرد. کمیته بین المللی المپیک (IOC) از تمام فدراسیون های جهانی خواسته است تا میزبانی مسابقات مختلف در روسیه و اوکراین را لغو کنند. فدراسیون جهانی والیبال اگرچه در ابتدا اعلام کرده بود که این بازی از سیاست جدا خواهد شد و قصد لغو جام جهانی روسیه را ندارد، اما چند روز بعد میزبان لیگ ملت‌ها خواهد بود.

روسیه از پنجم تا هفتم تیرماه میزبان هفته سوم لیگ ملت‌ها بود و قرار بود تیم ملی ایران در این کشور به میدان برود. اما فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرده است که میزبانی آن لغو شده و کشور دیگری جایگزین روسیه خواهد شد.

فدراسیون جهانی والیبال نیز در بیانیه خود از احتمال لغو میزبانی جام جهانی خبر داده است. در این بیانیه آمده است: “FIVB از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و کارهای دیگری را که قرار است در روسیه برگزار شود (از جمله مسابقات قهرمانی مردان جهان) تعیین خواهد کرد.

جام جهانی 2022 قرار است در 10 شهر روسیه از 13 تا 30 شهریور ماه 1401 برگزار شود و تیم ملی ایران در گروه F به مصاف آرژانتین، هلند و مصر می رود. علاوه بر احتمال تغییر میزبان، یک رسانه لهستانی نیز از احتمال تغییر تاریخ مسابقات خبر داد. هفته گذشته به دنبال تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین، لهستان آمادگی خود را برای میزبانی از روسیه اعلام کرد.

پس از اعلام فدراسیون بین المللی والیبال مبنی بر اینکه قصد لغو میزبانی جام جهانی روسیه را ندارد، آرون انگاپات، فوق ستاره تیم ملی فرانسه اعلام کرد که با این شرایط در این مسابقات شرکت نخواهد کرد. فدراسیون والیبال فرانسه بعدا اعلام کرد که تیم قهرمان المپیک توکیو تا زمانی که به میزبانی روسیه نباشد در مسابقات شرکت نخواهد کرد. فدراسیون والیبال لهستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تیم های لهستان به هیچ وجه مقابل تیم های روسی بازی نمی کنند.

در شرایط فعلی احتمال انصراف روسیه از میزبانی جام جهانی افزایش یافته و ممکن است ملی پوشان این کشور نیز مجبور شوند بدون پرچم و سرود ملی در این مسابقات شرکت کنند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما