ترامپ قصد دارد تنش های احتمالی با ایران ایجاد کند

[ad_1]

در یادداشتی با عنوان “آیا ترامپ قبل از خروج از ایران به ایران حمله خواهد کرد؟” او به موضوع تهدید نظامی ترامپ علیه ایران پرداخته است.

آیا ترامپ قبل از خداحافظی به ایران حمله خواهد کرد؟

در بخشی از این یادداشت آمده است:

س: سوال این است که انگیزه ترامپ از تلاش برای مقابله با ایران در هفته آخر ریاست جمهوری اش چیست؟ در اینجا باید به دو نکته اشاره کرد: اول اینکه به هر دلیلی که باشد، احتمال خطا در محاسبه آن بسیار زیاد است. سیاست ترامپ در قبال ایران به شدت شکست خورده و او از اشتباهاتی که در چهار سال گذشته مرتکب شده درس نگرفته است.

ثانیاً، کارنامه ترامپ نشان می دهد که هرچه ناامیدتر باشد، بی رحم تر می شود. ترامپ که اکنون مشتاقانه در انتظار قدرت است، در حال بررسی همه راه های ممکن برای تغییر نتیجه انتخابات، از جمله ایده اعلام حکومت نظامی است. ژنرال مایکل فلین که در ماه دسامبر توسط ترامپ برکنار شد، پیشنهاد استقرار نیروها در “کشورهای دوجانبه” و انتخاب مجدد آنها را داد.

س: آیا ترامپ می تواند در ژانویه با ایران یک رویارویی نظامی انجام دهد، به این امید که هرج و مرج کافی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بایدن در ژانویه ایجاد کند؟ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چنین حرکتی جواب می دهد، اما دیوانگی این ایده که ترامپ نباید ناامید شود دلیل قانع کننده ای نیست.

* او حداقل از حمایت مسیحیان انجیلی برخوردار خواهد بود که خواهان رویارویی با ایران هستند، که تحقق پیشگویی عذاب را در کتاب مکاشفه می بینند و البته نمی توانند از شلدون ادلسون، بزرگترین حامی حزب جمهوری خواه حمایت کنند. نادیدهگرفتن ترامپ قبلاً به تمام خواسته های ادلسون (به استثنای جنگ با ایران) از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تا پذیرش گنجاندن تپه های طوفانی در سرزمین اشغالی عمل کرده است.

* در حالی که درگیری با ایران ممکن است مانع از رئیس جمهور شدن بایدن نشود، ترامپ ممکن است احساس کند که با این کار، توافق هسته ای ایران را یک بار برای همیشه از بین می برد و حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری او می تواند با حمایت ادلسون این کار را انجام دهد. حزب جمهوری خواه تحت تأثیر انجیلی های مسیحی است. محاسبات ترامپ هر چه که باشد، شکی نیست که سه هفته ریاست جمهوری ترامپ اکنون خطرناک ترین است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما