زخم معده دارید: این ۶ ماده غذایی را هر روز بخورید!

[ad_1]

نشان داده شده است که مواد قلیایی و ضد التهابی به تسکین علائم زخم معده کمک می کنند.

زخم معده یا زخم معده عارضه ای است که در اثر تولید بیش از حد اسید در غشاهای مخاطی ایجاد می شود. شایع ترین علت زخم معده رشد باکتری هلیکوباکتر پیلوری است. البته استفاده بیش از حد از برخی داروها نیز می تواند منجر به این عوارض شود.

زخم معده یا زخم معده: با درد و التهاب شکم، سنگینی و رفلاکس، استفراغ و حتی خونریزی مشخص می شود.

چندین نوع غذا وجود دارد که با کاهش اسید معده به تنظیم PH معده و کاهش علائم این عارضه کمک می کند:

هویج: یکی از سبزیجاتی که برای زخم معده توصیه می شود هویج است. این گیاه خاصیت قلیایی و درمانی دارد و همچنین زخم روده را درمان می کند. وجود فیبر در این سبزی از یبوست و هموروئید جلوگیری می کند.

سیب: سیب به دلیل غلظت بالای مواد مغذی ضروری، یکی از محبوب ترین میوه ها با خواص دارویی است. این میوه ها حاوی اسیدهای آلی هستند که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می کنند. سیب برای خلاص شدن از شر زخم معده، ورم معده، یبوست و اسهال توصیه می شود.

آلوئه ورا: کریستال های آلوئه ورا خاصیت آنتی بیوتیکی دارند. اگر زخم معده دارید با مصرف این گیاه می توانید تولید اسید اضافی و التهاب مخاط معده را کنترل کنید.

مصرف آلوئه ورا از رشد بیش از حد باکتری هلیکوباکتر پیلوری جلوگیری می کند و بافت های آسیب دیده به دلیل اسید اضافی را بازسازی می کند.

موز: این میوه سرشار از نشاسته و ترکیبات قلیایی است که پس از جذب در بدن، pH معده را تنظیم می کند. خوردن موز به بهبود زخم معده کمک می کند و مواد مغذی آن بافت های آسیب دیده معده را بهبود می بخشد. خوردن موز ناراحتی ناشی از رفلاکس اسید و ورم معده را کاهش می دهد.

سیب زمینیها: سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان برای بهبود هضم. سیب زمینی حاوی مولکول ها و ترکیباتی است که خواص ضد باکتریایی دارد، سوزش سر دل را کاهش می دهد و تورم و رفلاکس را متوقف می کند.

بذر فلکس: وقتی این دانه ها را در آب خیس کنید، اطراف آن ها با مواد ژلاتینی احاطه می شود که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه ها باعث کاهش التهاب و التهاب ناشی از زخم معده می شود. دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است و برای ترمیم بافت های شکمی مفید است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما