زلنسکی: در حال بررسی امکان پیشبرد مذاکرات با روسیه هستیم.

[ad_1]

رئیس جمهور اوکراین گفت که تمام تلاش خود را برای اجرای توافقنامه ترانزیت بشردوستانه با روسیه انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین سخت تلاش می کند تا به توافقی در مورد کریدورهای بشردوستانه برای شهروندانش دست یابد.

زلنسکی در بیانیه ای ویدئویی گفت: ما هر کاری که در توان داریم برای دستیابی به توافق انجام خواهیم داد. [درباره تامین کریدور‌های بشردوستانه]اجرا شود این یکی از وظایف مهم در حال حاضر است. “

او گفت که اوکراین “ببین” که آیا امکان پیشبرد مذاکرات با روسیه وجود دارد یا خیر.

وی در بررسی کمک های لهستان به اوکراین گفت: در حال حاضر هیچ مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

زلنسکی گفت: «ما توانسته‌ایم از یک بحران انسانی در مرز جلوگیری کنیم، ما توانسته‌ایم وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کنیم که با هزاران زن و کودک اوکراینی با عزت رفتار شود». در عمل ما دیگر مرزی با لهستان نداریم، چون با هم هستیم.

با وجود تصویب آتش بس در دو شهر اوکراین، ولادیمیر زلنسکی گفت: کسانی که می توانند بجنگند باید به جنگ ادامه دهند.

ایرینا وارشوک معاون نخست وزیر گفت که قرار است بیش از 200000 نفر از شهر ماریوپل اوکراین و بیش از 15000 نفر از ولنووا تخلیه شوند. وارشوک در پیامی ویدیویی گفت: ما قصد داریم حدود 200 هزار نفر را تخلیه کنیم.

به گفته مقامات اوکراینی، آتش بس باید بین ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت محلی باشد و روس ها باید امنیت کل مسیر تخلیه را تضمین کنند. گفته می شود غیرنظامیان به منطقه Zaporozhye در جنوب شرقی اوکراین منتقل می شوند، جایی که مقامات محلی می گویند درگیری ادامه دارد. شورای شهر ماریوپل هشدار می دهد که نیروهای روسی آتش بس را در کل کریدور بشردوستانه اجرا نمی کنند.

آنتون هاراشچنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافقات بیشتری با روسیه برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به طرح هایی برای تخلیه شهر بندری ماریوپل اوکراین که در محاصره قرار گرفته است، گفت: قطعاً چنین توافقاتی برای سایر مناطق بیشتر خواهد شد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما