سال دزد شش ساله!

[ad_1]

صدای موتور اگزوز و دفترچه راهنما که از کیف آویزان می شود. برای تعقیب سوارکاران با چشمان بسته، شتاب دهید و سپس جیک یا ایبری زیاد کنید. گاهی اوقات مکان خراب است. در پی گفتگوی فعال آبری با خط بان و موتورسوار که در کمین است. لاستیک را آزاد کنید و دستگاه را آب بندی کنید و 3 سایز کیف و گوشی هم قدیمیه. نادیده گرفتن ماجرای چاقوی سردی که زیر جگیرو جگیر هم می افتد، اغلب سوژه ویدئوهای فضای مجازی بود.

به گفته شهروندان، دزدی شیشه های فاضلاب و کابل دزدی نیز کمتر اتفاق می افتد، اما گفته می شود که این روزها دزدان نیز لباس هایی به تن می کنند که غلامان می پوشند. کفش های خسته در جک فروت ها هم راحت نیستند. این روزها هیچ تضمینی وجود ندارد که آیفون، دوربین دوچشمی مداری یا حتی سازه های محافظ ساخته شود. داستان فقر و بدبختی به همین جا ختم نمی شود و روایت ها حتی خرید و فروش نوزادان مرده است. گاهی اوقات از نوزادان در فضای مجازی برای یافتن خریدار استفاده می شود. با این حال، در عین حال، شهر با لایه‌های پنهان و بدون هیچ سکسکه خرید و فروش می‌شود.

میل به دزدی از خورشید برای 3 تا 4 سال!

این خانه ها ساکن نیستند. خیابان های باریک جای خود را به خانه های قدیمی می دهد. خانه ها، هم تنگ نظر و هم ردیف، در کوچه ای باریک کشیده شده بودند. ماشین‌ها مثل ماشین‌هایی که در خیابان‌ها هستند، تبدیل به دود و دود به داخل شهر می‌شدند. دفتر خواربار فروشی، در لیست سیاه از لیست نکات. سقف آرزوها خیلی کوتاه است. کفش جدید برای زمستان، پرش زیر برف، نان گرم برای کودکان در شب. خود تبلیغی بی شرمانه برای محصولات بالستیک و یک معامله عالی برای یک چاقوی کوچک و منظم برای شما. اینجا تهران است که به خیابان های عریض و خانه های لاکی متصل است. شهری که در سال 5 ه. ق آقامحمدخان قاجار با عرض 5 کیلومتر و 3000 تا 5000 نفر جمعیت. شهر تهران در محاصره سنگرهایی که ساکنان نیازی فاقد شناسنامه بودند. ملاناماندش، پایتخت، اعلام کرده است که این شهر تا پنج سال دیگر دوقطبی خواهد شد. «تهران به سمت دوقطبی پیش می رود. در نتیجه، فقیرترین مکان ها، در صد و بیست نقطه، به سطح دیگری ارتقا یافته اند.»

در حال حاضر یکی از پژوهشگران حوزه معلولیت اجتماعی از افزایش آمار سرقت در کشور خبر می دهد. به گفته محمدرضا محبوب سن سرقت به 3 تا 4 سال رسیده است. بیشتر این کودکان متعلق به خانواده هایی هستند که از امکانات مالی کافی برخوردار نیستند، بنابراین این کودکان برای دزدی در خیابان می دوند.

افزایش آمار سرقت پدیده های بی سابقه در کشور

«تعداد سارقان بار اول برابر با سارقان قبلی است». این خبر را رئیس پلیس تهران ماه گذشته اعلام کرد. علیرضا لطفی گفت: در سه ماه گذشته بیش از 5 درصد از بازداشت شدگان حوزه انتخابیه برای اولین بار مرتکب جرم شده اند. نبود شرایط اقتصادی موثر لطفی جرم محسوب می شد. دزدی از مقاصد 3 درصد افزایش یافته است، اما سرقت ها به طور تصاعدی افزایش یافته است.

محمدرضا محبوب فر، دزدی پدیده جدیدی برای جوامع نیست. این محقق اما معتقد است که افزایش آمار سرقت ها بی سابقه بوده و نشان دهنده بحران اجتماعی در کشور است. قبل از بحران اجتماعی، جامعه ایران بر بحران اقتصادی فائق آمده است».

5 میلیون نفر به کمک نیاز دارند!

در حال حاضر یک میلیون ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند. البته «میلیون ها در فقر مطلق». محبوب بافر گفت: با افزایش آمار سرقت و جرایم، فقر خزندگان در جامعه رشد می کند. او معتقد است با وجود خط فقر 3 میلیونی، دستبرد به کودکان و جوانان عجیب نیست. این بچه ها به ناچار به خاطر خانواده شان آورده می شوند، حتی با کمک سارقان».

آمار و اظهارات مسئولان و ناظران گواه بر این است که یک میلیون نفر به شدت نیازمند کمک هستند. دوستانی که انجیل را موعظه نمی کنند، اما تا آخر عمر به این بخش از جامعه می گویند، بی خانمان خواهند بود. خط فقر در جامعه 1 تا 2 میلیون برآورد شده است.

مشکلات فقر، انحراف ساس

فقر و نابرابری های اقتصادی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری است. فقر یکی از اساسی ترین مشکلات و معضلات زندگی بشر است. معضل این است که زندگی انسان در مقیاسی در حال پیشرفت و گسترش است. مشکلات فقر تنها به پیامدهای خود فقر محدود نمی شود. مشکلات این مسئله زمانی اجتماعی را تشدید می کند که به نوبه خود منجر به انحراف می شود.

به گفته مصطفی آبروشان، یکی از انحرافات از آسیب های به اصطلاح اجتماعی، انواع خود بزرگ بینی در شهر است. به گفته این عضو انجمن جرم شناسی ایران، سرقت و جرم هزینه های امنیتی، جانی و مالی مضاعفی بر جامعه تحمیل می کند. این انحراف اجتماعی نیز مانع رشد و تکامل انسان تلقی می شود».

باورها با پیچیدگی تعاملات اجتماعی، رشته ها، نورپردازی و نوع اشیاء دزدیده شده و حتی ابزار مورد استفاده مدرن شده اند. این واقعیت مبارزه با سرقت های جدید و کنترل آن را در جامعه پیچیده تر کرده است.»

اهمیت شرایط اقتصادی و اجتماعی در تعبیر سرقت هویت اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. افرادی که به دلیل شیوه های پذیرفته شده و پذیرفته شده جامعه قادر به رسیدن به اهداف جامعه و تحول موقعیت اجتماعی نیستند، شکست می خورند و سرخورده می شوند. این افراد در حال تجربه شکست دائمی هستند، بنابراین تلاش می‌کنند تا از نوآوری دست بکشند و از ابزارهای نامشروع امتیازات اجتماعی کسب کنند.»

دزدی نوعی نوآوری محسوب می شود. در واقع محرومیت نسبی، آرزوها و ناتوانی و عدم دسترسی به وضعیت موجود انتظارات اجتماعی فرد را وادار به پاسخگویی می کند. در واقع، افرادی که به رسانه های اجتماعی قانونی و محبوب دسترسی ندارند، از مزایای هر ابزار اجتماعی محروم هستند. در جامعه مدنی، دستیابی به موفقیت مادی یکی از راه های نشان دادن برتری جایگاه اجتماعی است».

خانواده ناآشنا عامل یک بز است

محیط افراد را با احساس گمنامی در بر می گیرد. غیر از نظارت اجتماعی، پلیس نمی توانست همزمان با تاکتیک های مدنی این جنایت را انجام دهد. در این صورت احتمال سرقت و سایر جرایم در شهرهای دیگر بیشتر است». به گفته این عضو انجمن جرم شناسی ایران، بیکاری عامل اصلی فساد در جامعه محسوب می شود. بیکاری در واقع عامل فقر در جامعه است. فقر در دزدی و سایر جرایم نیز نقش مهمی دارد.

به گفته آبروشان، یکی دیگر از عواملی که در ایجاد سرقت ادبی دوباره بروز می کند، تجمل گرایی افراطی است. تجملاتی که در رسانه ها تبلیغ می شود. به این ترتیب برخی از اقشار جامعه در جبران ادعاهای نادرستی که رسانه های تصویری تبلیغ می کنند ناتوان هستند.
با داشتن کوچکترین فرصت برای افزایش اعتبار یا مقام، جامعه را به خاطر دزدی یا دزدی ببخشید. از دیدگاه روانشناسی اجتماعی یکی از مهم ترین عوامل این تعارض وجود خانواده های ناسالم است.

واقعیت تلخ این است که فرد در آینده به طرق مختلف در برابر کنش های اجتماعی به نیازهای اولیه جسمی، روانی و عاطفی محیط خانواده ارضا نمی شود. همزیستی خانواده، نبود محبت در قانون خانواده، روابط صمیمی والدین و رها شدن والدین از جمله عوامل شادی جوانان است.

هیچ الگوریتم مناسبی وجود ندارد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد

خانواده اولین فرزند اجتماعی است. در واقع خانواده نیاز به کنترل و مراقبت از فرزندان دارد تا قبل از اینکه ریشه باعث ایجاد آن شود، زمین را خشک کند. به گزارش آبروشان، رفتارهای کودکان بدون خشونت در تعاملات اجتماعی و با شدت و کیفیت ارتباط با دوستان نباب آموخته و به یادگار مانده است. «تفکیک مناسب خانواده و سایر انحرافات از همسالان وجود ندارد. در باورها و جوانان طرد شده از سوی خانواده، سال ها برای جبران کمبودهای عاطفی و جلب حمایت و تایید به دوستان خود پناه می برند. «این کودک در صورتی که شرایط یکسان باشد فردی محسوب می شود. این امکان وجود دارد که انرو بتواند دوستان خود را برای پیوستن به جنبش ضد اجتماعی ترغیب کند. نوجوانان در غیاب الگوهای مناسب، سرعت خود را با سایر دوستی ها توسعه می دهند و به شدت تحت تأثیر آنها قرار می گیرند. بنابراین والدین نباید از نظر عاطفی از فرزندان خود فاصله بگیرند. در واقع فرزندان آنها باید والدین خود را سرعت و دوست خود بدانند. به گفته این عضو انجمن جرم شناسی ایران، تربیت دینی و پرورش باورهای اخلاقی و دینی در جوانان نکته مهمی است. «تقویت پایه های ایمان در کرامت انسان تأثیر دارد. از آنجایی که ارزش های اخلاقی و دینی به طور موقت در فرد ریشه دوانده است، مهم ترین عامل انحراف از یکدیگر است. بر این اساس، با ایجاد انواع زخم های زشت در ذهن، فرد احساس گناه می کند و این کنترل به درون فرد اجازه نمی دهد که از هرگونه انحراف اجتماعی منحرف شود.»

1 میلیون تومان خانواده سه نفره

افرادی در جامعه هستند که در شبانه روز فقط یک ساعت به استراحت می پردازند». محبوب فر از این موضوع آگاه است و هزینه های تقریبی زندگی این روزها را برآورد می کند. هزینه زندگی یک خانواده 5 نفره بالای 1 میلیون است. مبلغی که باید به هزینه مسکن، بهداشت، آموزش و پوشاک اضافه شود. با به دست آوردن این گنجینه ها درآمد یک خانواده چقدر باید باشد؟ آماری از کلاهک ها و اشکال مختلف در این روزها گزارش شده است. پیام های شرکت های جعلی، خودروسازان، بانک ها و «جوامع به این نقطه نظر اقتصادی رسیده اند که راه حلی برای این مشکل وجود ندارد». به گفته این محقق، این آسیب های اجتماعی نشانه های یک بحران اجتماعی است که قطعا بر بحران اقتصادی فائق آمده است. ایران در سومین سال شاخص بحران در رتبه دوم قرار گرفته است و در حال حاضر در رتبه اول سال قرار دارد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما