طرز تهیه شیرینی ملکه بادام مخصوص عید نوروز

[ad_1]

در رفتن شیرینی های آجیلی از دسته شیرینی های محبوب هستند که بسیار مقوی هستند و معمولا برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس انتخاب می شوند. این شیرینی ها معمولا از یک لایه آرد و یک لایه آجیل تشکیل شده اند که به نوعی شهد می چسبند. شیرینی بادام ملکه یک نوع شیرینی آجیلی ایرانی سنتی و مجلسی است که هم زیبا و هم خوشمزه و پرطرفدار است.

به گزارش فرارو، این دسر در کنار سایر شیرینی های خانگی بسیار مناسب و زیبا برای عید نوروز است. این دسر خوشمزه را به راحتی می توانید در خانه درست کنید. این مقاله طرز تهیه شیرینی بادام ملکه و نکات و ترفندهای مهم برای تهیه آن در خانه را به شما نشان می دهد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ملکه بادام

آرد سفید: 180 گرم
کره: ۷۵ گرم
پودر قند: 50 گرم
تخم مرغ: 1 عدد
وانیل: 1 قاشق غذاخوری
ترکیبات شیرین روی
تکه های بادام: 100 گرم
کره: 25 گرم
عسل: 50 گرم
خامه صبحانه: 100 گرم
زعفران کوبیده: ۱ قاشق غذاخوری

نکات مواد خام

ارد

دستور العمل های آرد.

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. بنابراین بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که شیرینی در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس می کنید که محتوای شما هنوز به غلظت لازم نرسیده است. یعنی باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید مقدار آرد مشخص شده در دستور تهیه شود. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

نکاتی در مورد زعفران

زعفران

سعی کنید همیشه از زعفران پخته غلیظ استفاده کنید. زیرا هرچه آب بیشتری به زعفران تبدیل کنید، کمتر می شود و برای به دست آوردن رنگ دلخواه باید از زعفران بیشتری استفاده کنید. بنابراین طرز تهیه زعفران بسیار مهم است. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر و شکر کاملا چرخ کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران، ۲ قاشق غذاخوری آب جوش و ۲ تکه یخ اضافه کنید. افزودن یخ به زعفران ضربه وارد می کند و رنگ بیشتری به آن می دهد.

زعفران را در فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و در زمان استفاده اجازه دهید در دمای اتاق ذوب شود. بعد از هر بار استفاده مجدد، زعفران باقی مانده را در فریزر قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمیم زعفران تقلبی است یا خالص؟ زعفران را بین انگشتان خود فشار دهید. اگر روغن برنگشت. یعنی او پاک است. زعفران بدلی معمولا براق است.

نکاتی در مورد پودر قند

شکر پودر شده

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که به آرامی آسیاب می شود. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام.

1- برای شروع کار کره را از یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسد و نرم شود. سپس کره نرم شده و پودر قند و وانیل را در ظرفی بریزید و با همزن برقی چند دقیقه ای هم بزنید تا شفاف شود.

2- در مرحله بعد تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس خمیری را که الک کرده اید ابتدا کم کم و در سه مرحله به مواد اضافه کنید و کمی یا با دست تکان دهید تا کم کم خمیری شود و به دست نچسبد. نیازی به ورز دادن خمیر نیست. وقتی خمیر نرم شد آن را در کیسه فریزر قرار دهید و با وردنه خمیر را از کیسه فریزر کمی شل کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا حدود 30 دقیقه استراحت کند.

3- برای تهیه مواد، عسل + خامه + کره را روی شیرینی مخلوط کرده و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید. وقتی به قطعات کوچک شروع به جوشیدن کرد زعفران را بپزید و بادام خرد شده را اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس از روی حرارت بردارید.

شیرینی ملکه بادام

4- آرد را از یخچال خارج کرده و از کیسه فریزر خارج کنید. آرد را روی سطح کار قرار دهید و کیسه فریزر را روی آن پهن کنید. سپس خمیر را با وردنه به قطر 3 میل باز کنید و سپس با کاتر یا قالب دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که این دسر حاوی مواد اولیه است، قالبی که استفاده می کنید باید معده خالی داشته باشد. خمیر قالب زده را در سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا شیرینی بپزد. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کرده و موادی را که از قبل آماده کرده اید روی شیرینی در قسمت خالی شیرینی قرار دهید و سینی را دوباره به مدت 3 تا 5 دقیقه داخل فر قرار دهید. از این به بعد گریل را روشن کنید تا روی شیرینی طلایی شود. وقتی سینی را از فر خارج کردید، عسل را روی یک شیرینی داغ ماساژ دهید تا براق شود و بگذارید خنک شود.

یادداشت مهم
1- روش دیگر پخت شیرینی ملکه بادام این است که آرد را در سینی فر به صورت یکنواخت باز کرده و بگذارید بپزد. سپس مواد را اضافه کرده و بعد از پخت و خنک شدن شیرینی با چاقو به اندازه دلخواه تقسیم کنید.
2- اگر خمیر این دسر را زیاد ورز دهید داخل روغن می ریزد و بعد از پخت سفت و خشک می شود.
3- به جای بادام در این دسر می توانید از هر نوع مغز خوراکی دیگری مانند پسته و گردو استفاده کنید.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما