سبدهای خانگی خالی از شیرینی مردم علاقه ای به خرید شیرینی به مناسبت ندارند

[ad_1]

رئیس صنف قنادان، قنادان، فروشندگان، قهوه خانه ها و قنادی های مشهد با بیان اینکه قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است، گفت: حتی تمایلی به خرید به مناسبت ندارند. در حال حاضر شیرینی ها از سبد خانوار حذف می شوند.

بر اساس این گزارش، محمد فرزانی به ویژه در خصوص گرانی شیرینی در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: امروز شهر ما به دلیل سختی ها و مشکلات و همچنین به خاطر شیرینی آن رو به بهبودی است. تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر بر مشکلات اقتصادی افزوده و این مشکل را تشدید کرده و وضعیت را تشدید کرده است.

وی افزود: به عنوان نمونه روغن سه ماه پیش 5 هزار تومان خریدم، امروز حدود 2 هزار تومان باید پرداخت کنیم. نمونه دیگر شکر است که سال گذشته کیلویی 5 تومان بود اما امروز قیمت آن به کیلویی 2000 تومان رسیده است. در عین حال هزینه های انرژی چند برابر شده و مربوط به تصرفات سال قبل است.

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، قهوه خانه ها و قنادی های مشهد تصریح کرد: در حال حاضر حتی یک کارگر ساده هم با قانون قبلی و نهایی کار نمی کند.

فرزانی یادآور می شود: البته این تصادف تبدیل به نسل کشی شده و در طبقه بندی فعلی که سهم 1.4 درصدی از تولید ناخالص ملی خود را دارد، فشار زیادی را متحمل می شود، اما با همه این مشکلات، این طبقات بازی می کنند. نقش بسیار مهمی دارد.» حوادث و بلایا در کمک های بشردوستانه در تمامی موسسات خیریه و دریاهای کشور. دولت هند اصلاحیه هفدهم را حداقل در قالب پیش نویس قطعنامه ای اجرا می کند که به عنوان بسته حمایتی تصویب شده است.

فروش ما نسبت به یک سال پیش و چند سال پیش بسیار کمتر است

وی در ادامه گفت: با توجه به این شرایط، قنادی ها در آستانه تعطیل است و اگر فرهیختگان به این موضوع رسیدگی نکنند، ممکن است شاهد بیکاری زیادی در این صنف باشیم. ضمن اینکه فروش ما نسبت به سال قبل و سال های قبل بسیار کمتر است. همکاران ما در 3 سال گذشته برای همه برنامه های ملی و مذهبی و به صورت تملک و … به امید فروش اجناس خودمان در آن روزها اما به دلیل کرونا از این فرصت صرف نظر کردند. ضرر و زیان متحمل می شود. . دولت حداقل تا حدی از ایجاد بسته های حمایتی در این مقوله ویژه حمایت کرده است.

سه ماه گذشته گران بوده است

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، قهوه خانه ها و قنادی های مشهد تصریح کرد: سه ماه اخیر در بازار گران بوده است. در تولید شیرینی از بیش از 1 قلم استفاده می شود که قیمت آن در قیمت شیرینی تاثیرگذار است. قیمت مرغ، آرد، کاکائو، قهوه، ادویه، نارگیل و … نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

فرزانی تصریح کرد: صنف شیرینی پزی گران نیست اما متاسفانه این رده نه تنها برای صنف ما بلکه برای کل صنف است و ژانرها به عنوان آخرین تولید و عرضه بهترین فروشندگان شهرستان به حساب می آیند و آنها نیز زیر مجموعه هستند. تأثیر خلاقیت های گران قیمت قبلاً حلقه هایی وجود دارد. متاسفانه امروزه هزینه تولید نیز سرسام آور است. قیمت محصولات شیرین در حالی سر به فلک کشیده که واحدهای نظارتی ما از ما می خواهند شیرینی را ارزان بفروشیم.

بیشتر موارد مربوط به شیرینی فروشی مربوط به فروش شیرینی است.

وی گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی و مشهد و به‌ویژه دولت استان دقت بیشتری داشته باشند. این موضوع نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث بروز مشکلاتی می شود که در نهایت بیشترین آسیب را به مصرف کنندگان وارد می کند.

بیشتر تخلفات مربوط به فروش شیرینی، مربوط به فروش مواد غذایی است. برای ما و همکارانمان این سوال وجود دارد که ابن نور ارشادی از کجا آمده و منشأ استخراج و شکل آن چیست؟

قیمت قلم شیرینی هنوز مشخص نیست

رئیس صنف قنادی ها، قنادی ها، کافه ها و قنادی های مشهد در خصوص قیمت شیرینی نباتی در مشهد بیان کرد. متاسفانه با توجه به سال جاری به دلیل برخی مشکلات در روند قیمت گذاری هنوز قیمت این چهار قلم مشخص نشده است. در این زمینه نیز دنبال کرده ایم اما نه تصادفی.

فرزانی از قیمت شیرینی و خشک کن برای فروش یاد می کند: شیرینی در بازار کیلویی بیش از 2000 تومان به فروش می رسید. فروش شیرینی با قیمت کمتر از این امکان پذیر نیست اما در تولید مواد اولیه نامطلوب و ارزان استفاده می شود. ما هم به شدت با این قضیه مخالفیم چون امروز خط قرمز مصرف کننده مطمئن ماست. همچنین قیمت قنادی خشک کیلویی 7000 تومان است.

وی تعداد واحدهای قند و نبات در مشهد را «حدود 8 هزار نفر» دانست. یعنی هر واحد تحت عنوان این اتحادیه سرانه 1.2 نفر را استخدام می کند. مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در شعارهای همان سال و هر سال به مسائل اقتصاد، تولید و اشتغال توجه ویژه ای داشته اند. این یکی از مهمترین مسائل تاریخ جمهوری اسلامی است. امید است دولت سیزدهم اقدامات لازم را برای رسیدگی به این موارد انجام دهد.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما