ستاری: کارمندان فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند از گرسنگی می میرند.

[ad_1]

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: خدمات عمومی به معنای از دست دادن مهارت های کسب و کار است. جوانان می توانند آینده را با دستان خود بسازند و با توانایی های خود ایده های خود را خلق کنند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در مراسم اختتامیه «مسابقات مسیر چهارم» به همت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توسعه بیش از آنکه مفهومی نرم افزاری و سخت افزاری باشد یک مفهوم فرهنگی است. ; این فرهنگ کشور کنونی ما و تفاوت زمان ابوریحان و فارابی در سال های گذشته است.

وی گفت: آنچه در سال های اخیر به ویژه سال ها قبل و پس از ظهور نفت در کشور رخ داده است، از بین رفتن فرهنگ کسب و کار و از دست رفتن نیروی انسانی کسب و کار است.

ستاری خطاب به برندگان مسابقه گفت: در من که نزدیک به 50 هستم و شما جوان ها وقت و آینده دارم. شما جوانان در دنیا حق انتخاب دارید و زمان در پیش دارید. شما قرار است این آینده را با دستان خود بسازید و ایده های خود را از طریق توانایی های خود شکل دهید.

وی ادامه داد: تصمیماتی که در جوانی می گیرید در شکل گیری دنیای آینده شما بسیار مهم است و باید بدانید که بیش از هر چیز به اعتماد به نفس نیاز دارید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه اختراع بزرگترین هدیه خداوند به بشر است، گفت: اختراعی است که انسان را از حیوان جدا می کند و این ذهن خلاق انسان است که تفاوت ایجاد کرده است.

ستاری افزود: اگر بخواهیم جامعه را متحول کنیم هزینه های فیزیکی و مالی هنگفتی دارد و این هزینه ها باید تغییر کند؛ مسابقاتی مانند تابلوهای جاده ای جوانان را برای آینده آماده می کند. تیم های منتخب نباید رها شوند، باید سیستمی برای پیگیری و دریافت فعالیت این جوانان و ارتباط آنها با صنعت وجود داشته باشد.

وی گفت: بزرگترین خیانت پول نفت به ما این بود که فرهنگ تجارت را از ما گرفت و به جایی رسیدیم که این ملت بدون پول نفت نمی توانست دوام بیاورد، کارمندان دولت فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند آن را در می آورند. دستان آنها از گرسنگی خواهند مرد.” در صورتی که هر کدام از این افراد دارای مهارت و تحصیلاتی هستند که می توانند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه فضای کسب و کار بین تیم ها اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی رخ دهد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما