سفیر ایران در کیف: گزارشی مبنی بر زخمی شدن هموطنانمان دریافت نکرده ایم.

[ad_1]

سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده برای اخراج اتباع ایرانی از اوکراین ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی سفیر کشورمان در اوکراین در پیامی ویدئویی در تشریح فعالیت های انجام شده توسط سفارت در رابطه با وضعیت اوکراین گفت: حضور دارم. ایران در اوکراین و من می خواهم بخوانم، به ویژه، می خواهم وضعیت کیف، به ویژه مسائل مربوط به اقدامات سفارت ایران را ارائه دهم.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تمام فعالیت ها و تلاش خود را صرف دو موضوع مهم کرده است. اول حمایت و حفاظت از شهروندان ایرانی و تلاش برای تخلیه آنها از اوکراین و دوم نظارت بر پیشرفت و ارسال گزارش های به موقع به مرکز بود.

این دیپلمات کشورمان افزود: با وجود سختی هایی که در اوکراین وجود دارد، حال همه هموطنان خوب است و تاکنون گزارشی مبنی بر مصدومیت یا مشکلی که جان هموطنان را به خطر بیندازد دریافت نکرده ایم. سفارت ایران نیز در خدمت هموطنان می باشد و با شماره تلفن 38063044929 +38063044929 به صورت شبانه روزی پاسخگو بوده و در صورت نیاز باید با ما تماس بگیرید. ما همچنین افرادی را در شهرهای بزرگ اوکراین مانند خارکف و اودسا مستقر کرده ایم تا به ایرانی ها کمک کنند تا به موقع از آن خارج شوند. هموطنان در صورت نیاز می توانند با شماره تلفن 380635615493+ خارکف و با شماره تلفن 380503909555+380503909555 در اودسا با آقای حیدری یکی از کارکنان سفارت تماس بگیرند. این افراد هماهنگ کننده سفارت هستند.

مرادی افزود: نکته مهم این است که برخی از هموطنان به دلایل مختلف تمایلی به خروج از شهر اوکراین ندارند. این هموطنان می توانند با تماس و پیگیری با شماره هایی که ذکر کردم غذا، دارو یا هر مشکلی را حل کنند.

سفیر کشورمان در اوکراین خاطرنشان کرد: از هموطنانمان که در شهرها هستند می‌خواهم به مکان امن پناه ببرند و اگر قصد خروج دارند مسیرشان به سمت غرب اوکراین است، باید وجود داشته باشد و سعی شود از ریل و قطار استفاده کنند. مسیرهای شهری.

وی افزود: باید گزارشی از وضعیت مرزی ارائه کنم، گزارش‌هایی که داریم، مرز لهستان شلوغ‌تر از سایر مرزها است و در جنوب، در مولداوی، مجارستان و رومانی، وضعیت آنها رو به بهبود است. دوستانی که بیرون آمدند و به ما گفتند بهتر است رومانی را ترک کنیم و سیره را ترک کنیم. در برخی از مغازه ها، هموطنان ما با مشکلاتی مواجه شدند که ما سعی کردیم با تماس با مقامات اوکراینی آنها را برطرف کنیم.

مرادی تاکید کرد: تقاضا دارم با گذرنامه ایرانی، گذرنامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهی ایرانی بودن به مرز مراجعه کنند. سفارتخانه های ما در پشت مرزها آمادگی کامل برای پذیرایی از هموطنان را دارند. نگران مرزها نباشید سفارت ها کاملاً هماهنگ هستند و کارکنان کنسولگری آماده حل و فصل هر مشکلی هستند.

سفیر کشورمان همچنین گفت: ستاد اوکراین در تهران آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات و مسائل هموطنان در خصوص اوکراین را دارد.

وی در پایان گفت: سفارت در آمادگی کامل است. در صورت نیاز هموطنان می توانند با شماره های معرفی شده تماس بگیرند. نکته دوم این است که به هموطنانم می‌گویم مراقب باشند و در صورت عدم نیاز به تردد داخل یا خارج از شهر، در مکان امنی بمانند و فقط با اطلاعاتی که از طریق اطلاعیه‌های سفارت، وزارتخانه در دسترس است، بمانند. هستند. حتما به امور خارجه یا شهرداری کیف و همچنین به اطلاعیه های دولت اوکراین به خصوص در ساعات ترافیکی 24 ساعته توجه کنید. سفارت جمهوری اسلامی ایران تا خروج آخرین ایرانیانی که در اینجا هستند یا می خواهند اوکراین را ترک کنند به فعالیت خود ادامه می دهد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما